Κακή αρχή έκανε για το 2025 η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γερμανία τον Ιανουάριο, καθώς μειώθηκαν οι  οικονομικές και οι εισοδηματικές προσδοκίες, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα GfK Consumer Climate που δημοσιεύθηκε από την GfK SE και το Ινστιτούτο Αποφάσεων Αγοράς της Νυρεμβέργης (NIM). Παράλληλα, μειώθηκε η διάθεση των καταναλωτών για αγορές.

Ο δείκτης μειώθηκε κατά μία μονάδα από το αναθεωρημένο -21,4 του Δεκεμβρίου σε -22,4, σηματοδοτώντας τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα μεταξύ των νοικοκυριών. Και ενώ η προθυμία για αποταμίευση αυξήθηκε ελαφρώς, η εμπιστοσύνη στις δαπάνες δέχθηκε άλλο ένα πλήγμα. Σύμφωνα με την έκθεση, οι προσδοκίες για το εισόδημα μειώθηκαν, χάνοντας 2,5 μονάδες και διαμορφώθηκαν στο -1,1, ενώ η προθυμία για αγορά μειώθηκε κατά τρεις μονάδες στο – 8,4, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2024.

«Οι λίγες ελπίδες για μια προσεκτική ανάκαμψη που προέκυψαν μετά την άνοδο του προηγούμενου μήνα διαψεύστηκαν. Από τα μέσα του περασμένου έτους παρατηρούμε στην καλύτερη περίπτωση μια στασιμότητα, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2024 τα σημάδια εξακολουθούσαν να δείχνουν ανάκαμψη», δήλωσε ο Rolf Burkl, ειδικός σε θέματα καταναλωτών στο NIM.

Διαβάστε ακόμη 

Λιάνγκ Γουενφένγκ: Αυτός είναι ο 40χρονος Κινέζος «εγκέφαλος» της DeepSeek

Ανατροπές ξανά στα telecoms: Νέοι CEOs, νέοι «παίκτες» και κόντρες

Σπίτι μου 2: Σχέδιο πιλότος για την ολιστική λιανική της Attica Bank

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα