search icon

Ευρώπη

Γερμανία: Πόσες χιλιάδες θέσεις εργασίας θα εξαφανίσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η έκθεση της VDA εντείνει τους προβληματισμούς όσο ολόκληρος ο ευρωπαϊκός κλάδος των αυτοκινήτων βρίσκεται ενώπιον μιας πρωτοφανούς κρίσης

Σχεδόν 186.000 θέσεις εργασίας θα χρειαστεί να περικόψει η Γερμανία αν πράγματι στρέψει την αυτοκινητοβιομηχανία της προς μεγαλύτερη ή πλήρη παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι κινητήρων εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με εκτιμήσεις της γερμανικής Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDΑ), η οποία επισημαίνει ότι ένα τέταρτο των θέσεων αυτών έχει ήδη χαθεί.

Η έκθεση της VDA εντείνει τους προβληματισμούς όσο ολόκληρος ο ευρωπαϊκός κλάδος των αυτοκινήτων βρίσκεται ενώπιον μιας πρωτοφανούς κρίσης λόγω των τεκτονικών αλλαγών στις συνθήκες της αγοράς. Η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα έχει επηρεάσει ήδη τη λειτουργία πολλών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, η οποία προχώρησε σε τεράστιες περικοπές δαπανών και ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα κλείσει τρία εργοστάσια στη Γερμανία.

Η έκθεση, η οποία διενεργήθηκε από το Prognos Research Institute, σημειώνει ότι από το 2019 έχουν χαθεί 75.000 θέσεις στον κλάδο, με σχεδόν 8.900 από τις απολύσεις αυτές να αφορούν τον τομέα της μεταλλουργίας. Σημειώνεται ότι ο τελικός αριθμός των χαμένων θέσεων διαμορφώθηκε μετά από προσμέτρηση των νέων προσλήψεων, οι οποίες στο ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά 29.000, με τουλάχιστον 10.000 να αφορούν μηχανολόγους αυτοκινήτων. Το καθαρό έλλειμμα θέσεων στον κλάδο των αυτοκινήτων ήταν 46.000.

Μέχρι το 2035, όταν θα έχει ξεκινήσει η σταδιακή κατάργηση των μηχανών εσωτερικής καύσης, ενδέχεται να χαθούν επιπλέον 140.000 θέσεις εργασίας. O τελικός αριθμός, όμως, θα επηρεαστεί από τον αριθμός των διαθέσιμων εξειδικευμένων εργαζομένων, καθώς και από το πολιτικό πλαίσιο, το οποίο θα μπορούσε να ενθαρρύνει ή να καθυστερήσει τις νέες επενδύσεις.

«Η μετατροπή της βιομηχανίας μας είναι ένα έργο-μαμούθ. Οι εταιρείες στη γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτων και οι εργαζόμενοί τους κάνουν σπουδαία προσπάθεια για να διασφαλίσουν ότι θα επιτύχει. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ως προς αυτό», δήλωσε ο πρόεδρος της VDA Hildegard Müller, προσθέτοντας ότι οι «γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές αυτοκινήτων διεθνώς επενδύουν περίπου 280 δισ. ευρώ μόνο σε έρευνα και ανάπτυξη μεταξύ 2024 και 2028 και επιπλέον 130 δισ. ευρώ στην προσαρμογή των εργοστασίων τους. Οι επενδύσεις αναδεικνύουν τη θέληση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να πετύχει η στροφή προς την αυτοκίνηση. Θέλουμε αλλαγή».

Από το 2019 οι θέσεις για μηχανολόγους αυτοκινήτων, εργαζομένους στην τεχνική έρευνα και ανάπτυξη καθώς και στην επιστήμη υπολογιστών, τους ηλεκτρολόγους και την ανάπτυξη λογισμικού έχουν αυξηθεί στη Γερμανία. Πιο σχετικές στο μέλλον θα γίνουν οι θέσεις στην επιστήμη των υπολογιστών, την πληροφορική και την τεχνολογία της επικοινωνίας, αλλά και στη μηχατρονική, την ενέργεια και την ηλεκτρολογία.

Απεναντίας, η μεταλλουργία και η τεχνολογία συγκόλλησης ή επεξεργασίας μετάλλων απαιτούν όλο και λιγότερους εργαζομένους. Επίσης, αναμένεται να υπάρξει υπερπροσφορά εργαζομένων στη διοίκηση επιχειρήσεων και το management, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα είναι όλο και λιγότερο αναγκαίοι στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Διαβάστε ακόμη  

Μητσοτάκης: Σταδιακές μειώσεις φόρων – 12 φοροελαφρύνσεις στο νέο νομοσχέδιο

Μάστιγα οι ρευματοκλοπές: Πάνω από 400 εκατ. ευρώ οι ετήσιες απώλειες  

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Πουλά λάδι και κρασί στο νέο κατάστημά του

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version