search icon

Ευρώπη

Ο κορωνοϊός αλλάζει ραγδαία τον τρόπο που ψωνίζει ο κόσμος

Για να αποφύγουν τις ουρές, αλλά και φοβούμενοι τον κορονοϊό ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί προτιμούν τις ανέπαφες πληρωμές στο σουπερμάρκετ ή τα καταστήματα

Τα δια ζώσης ψώνια σε εποχές πανδημίας εμπεριέχουν πάντα ένα ρίσκο. Αρκετοί καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν όσο το δυνατόν τους όποιους κινδύνους με τη βοήθεια ανέπαφων πληρωμών ή σαρώνοντας οι ίδιοι τα προϊόντα που τοποθετούν στο καλάθι τους και έτσι δεν χρειάζεται να περιμένουν στις ουρές στα ταμεία. Γεγονός πάντως είναι ότι ο κορονοϊός θα αλλάξει σε βάθος χρόνου το τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορικών Ερευνών της Κολωνίας EHI το 2020 πληρώθηκαν με μετρητά ένα δισεκατομμύριο αγορές λιγότερες από ότι την προπερασμένη χρονιά. Συνολικά οι καταναλωτές περιόρισαν πέρυσι τα ψώνια με μετρητά κατά 28 δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι, το 2020 καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση πληρωμών χωρίς μετρητά στη Γερμανία από τότε που το Ινστιτούτο ΕΗΙ ξεκίνησε πριν 25 χρόνια τις μετρήσεις, αναφέρει ο ειδικός του γερμανικού Ινστιτούτου Χορστ Ρίτερ.

Η αλλαγή είναι αισθητή παντού: Τόσο στα κανονικά σουπερμάρκετ όσο και στα εκπτωτικά. H αλυσίδα Aldi Süd για παράδειγμα ανέφερε σε σφυγμομέτρηση του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων dpa ότι “τον Ιανουάριο πάνω από το 40% των πληρωμών πραγματοποιήθηκαν με κάρτα και από αυτές πάνω από το 60% ανέπαφα”. Σύμφωνα με την Aldi Nord περίπου οι μισές συναλλαγές στην αλυσίδα γίνονται πλέον ανέπαφα. Παρόμοια εξέλιξη καταγράφουν και οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ Edeka και Rewe.

Προς καθιέρωση τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης

Μεγάλη κερδισμένη της κρίσης θεωρούνται στη Γερμανία οι χρεωστικές κάρτες. Ο τζίρος με χρεωστικές ξεπέρασε το 2020 για πρώτη φορά τις πληρωμές σε μετρητά, αναφέρει το Ινστιτούτο ΕΗΙ. Οι περισσότεροι ειδικοί ωστόσο θεωρούν δεδομένο ότι και μετά το τέλος της πανδημίας οι καταναλωτές δεν θα επιστρέψουν στις πληρωμές με μετρητά. Σε δημοσκόπηση της εταιρίας συμβούλων EY το 20% των 1.600 ερωτηθέντων δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας σταμάτησε τις πληρωμές με μετρητά και δεν πρόκειται πια να εγκαταλείψει τις ανέπαφες συναλλαγές.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα το λιανικό εμπόριο πόνταρε κυρίως σε ταμεία αυτοεξυπηρέτησης στα οποία ο πελάτης σαρώνει ο ίδιος ότι αγόρασε και μετά πληρώνει με κάρτα. Στο μεταξύ όμως φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος ένας διαφορετικός τρόπος πληρωμής. Με εφαρμογές κινητών οι καταναλωτές σαρώνουν τα προϊόντα μόλις τα τοποθετήσουν στο καλάθι τους και λίγο πριν την έξοδο πατούν απλά “Πληρώστε Τώρα” πληρώνοντας είτε με ειδικό κωδικό QR είτε μέσω μιας εφαρμογής πληρωμών.

Η Edeka, μεγαλύτερη αλυσίδα σουπερμάρκετ της Γερμανίας έχει ήδη ενσωματώσει τη δυνατότητα Scan & Go στην εφαρμογή της. “Οι μέχρι στιγμής εμπειρίες μας είναι θετικές”, αναφέρει η διοίκηση της γερμανικής εταιρίας. Μέχρι στιγμής όμως τέτοιου είδους αγορές είναι εφικτές μόνο σε ορισμένα καταστήματα της αλυσίδας. “Θα ακολουθήσουν σύντομα πολλά άλλα καταστήματά μας”, διαβεβαιώνουν οι αρμόδιοι.

Ό,τι ευχαριστεί τους πελάτες, συμφέρει και τα σουπερμάρκετ

“Ενδιαφερόμαστε πάντα για καινοτόμες τεχνολογίες που συμβάλλουν καθιστώντας πιο ευχάριστες τις αγορές για τους πελάτες μας”, αναφέρει η εκπτωτική αλυσίδα Lidl, ενώ από τη πλευρά της η Aldi Nord ανακοινώνει ότι “η προσοχή μας στρέφεται σε τεχνολογίες που διευκολύνουν και επιταχύνουν τις αγορές, όπως γίνεται για παράδειγμα με τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης”.

Μήπως όμως τα ταμεία αυτά δεν διευκολύνουν μόνο τους πελάτες, αλλά και τις κλοπές προϊόντων; Όχι απαραίτητα, δείχνει μια έρευνα του ινστιτούτου EHI σε καταστήματα λιανικού εμπορίου. “Ούτε στα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης, αλλά ούτε και στη σημεία σάρωσης προϊόντων από τους πελάτες δεν καταγράφονται περισσότερες κλοπές προϊόντων”, δηλώνει ο ειδικός του ινστιτούτου Φρανκ Χοστ.

Πηγή: Deutsche Welle

Διαβάστε ακόμα

Πλασκοβίτης (ΤτΕ): «Τα κόκκινα δάνεια δεν εξαφανίζονται, απλά αλλάζουν χέρια»

Skyscanner: «Απογείωση» κρατήσεων μέσα σε μια μέρα για πτήσεις από το Ην. Βασίλειο – Στο τοπ 5 η Ελλάδα

Folli Follie: Νέα δοκιμασία για το σχέδιο εξυγίανσης – Τι ζητά η διοίκηση από τους μετόχους

Exit mobile version