Για «επικείμενη κατάρρευση της εφοδιαστικής αλυσίδας» της αγοράς προειδοποιούν οι μεταφορικές εταιρείες στη Γερμανία, επισημαίνοντας ότι η έγκαιρη προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών «δεν είναι πλέον ασφαλής».
Σύμφωνα με τη Handelsblatt, σε επιστολή τους προς τον (υπηρεσιακό) υπουργό Οικονομίας Πέτερ Άλτμαϊερ, η Ομοσπονδιακή Ένωση Εμπορευματικών Μεταφορών και Logistics (BGL) και η Ομοσπονδιακή Ένωση Επιχειρηματιών Omnibus αποδίδουν το πρόβλημα στη μεγάλη αύξηση της τιμής του καθαριστικού καυσαερίων AdBlue, που χρησιμοποιείται στα φορτηγά.
Η αύξηση αυτή έχει προκληθεί από την έκρηξη των τιμών της ενέργειας. Ενδεικτικά, ένα λίτρο AdBlue κοστίζει πλέον 69 λεπτά, έναντι 19 λεπτών που κόστιζε παλαιότερα.
Στην επιστολή τους οι επιχειρήσεις μεταφορών αναφέρουν ακόμη ότι «πολλές εταιρίες σταματούν ήδη τις παραδόσεις» και επισημαίνουν ότι ενδεχόμενη ανεπάρκεια του διαλύματος, το οποίο φροντίζει για τον περιορισμό των εκλυόμενων ρύπων, θα επηρέαζε το 90% των μεταφορών με φορτηγά. «Η αλυσίδα εφοδιασμού θα κινδύνευε σοβαρά και η προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών στον πληθυσμό δεν θα ήταν πλέον ασφαλής», επισημαίνεται στην ίδια επιστολή.
Φορτηγά και λεωφορεία με κινητήρες Euro 6 εξαρτώνται ιδιαιτέρως από αυτό το βοηθητικό υλικό. Μάλιστα, σε πολλά οχήματα ο κινητήρας δεν επιτρέπει την επανεκκίνηση, εάν το δοχείο AdBlue είναι άδειο, οπότε το όχημα μένει ακινητοποιημένο.
Η παραγωγή του AdBlue σχετίζεται άμεσα με το μεθάνιο, η εκτίναξη της τιμής του οποίου έχει οδηγήσει πολλές εταιρίες να διακόψουν την παραγωγή τους. Οι κατασκευαστές πρέπει κατόπιν να αποκτήσουν πιστοποιητικό CO2. Η τιμή του AdBlue αυξάνεται αφενός επειδή ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών και αφετέρου επειδή πολλοί κατασκευαστές, λόγω των πιστοποιητικών CO2, περιόρισαν την παραγωγή τους. Επιπλέον, οι «αγορές πανικού» επιδεινώνουν την κατάσταση.
Ο υπουργός Μεταφορών, Αντρέας Σόιερ, δήλωσε σήμερα ότι λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ’ όψιν την προειδοποίηση του κλάδου των μεταφορών και τόνισε ότι κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Διαβάστε ακόμη
Υπεράκτια αιολικά: Τα ευρωπαϊκά μεγαθήρια, οι Έλληνες σύμμαχοι και ο ρόλος της Macquarie
Στο δόκανο της εφορίας συντάξεις και αδήλωτα εισοδήματα εξωτερικού
Kellogg: Πώς η ανάπτυξη στα δημητριακά εκτόξευσε τις πωλήσεις