Η Γερμανία πρόκειται να επενδύσει 86 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών, των σταθμών, των συστημάτων σηματοδότησης και της ηλεκτρικής τροφοδοσίας των σιδηροδρόμων, τα επόμενα δέκα χρόνια.
Συγκεκριμένα, η επένδυση αντιστοιχεί σε 8,6 δισ. σε ετήσια βάση, κατά 54% μεγαλύτερη από την προηγούμενη (2015-2019). Το κράτος θα συμμετέχει με 62 δισεκ. ευρώ και οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι με 24 δισεκ. ευρώ.
Ο (Χριστιανοκοινωνιστής) ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ, ο επικεφαλής των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn) Ρίχαρντ Λουτς και ο επικεφαλής υποδομών της Deutsche Bahn Ρόναλντ Πόφαλα υπέγραψαν σήμερα νέα συμφωνία η οποία προβλέπει την εν λόγω επένδυση μέχρι το 2030.
Πρόκειται για μια «ιστορική ημέρα. Θα είναι ο αιώνας των σιδηροδρόμων. Πρόκειται για μια επίθεση εκσυγχρονισμού σε βαθμό υπερθετικό. Αναμένω ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα εκμεταλλευτούν την ευκαιρία. Τα δρομολόγια των τρένων πρέπει να είναι ακριβέστερα, πιο αξιόπιστα και καλύτερα. Ανυπομονώ να υπάρξουν σε εύθετο χρόνο σημαντικές βελτιώσεις» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών.
Ο Ρίχαρντ Λουτς είπε ότι για να υπάρξει μεγαλύτερη ακρίβεια στα δρομολόγια «προϋπόθεση εκ των ων ουκ άνευ είναι να υπάρχουν αποδοτικές υποδομές. Από αυτό θα επωφεληθούν οι επιβάτες». Έκανε όμως επίσης σαφές ότι οι βελτιώσεις απαιτούν χρόνο, «η δε ενόχληση των επιβατών λόγω των εργοταξίων θα μειωθεί με ένα φιλικό προς αυτούς τρόπο».