Σήμα ότι η ιδιωτική κατανάλωση ενδέχεται να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα και για το πρώτο διάστημα του 2018, δίνουν τα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις στη χώρα που σημείωσαν απροσδόκητη πτώση τον Ιανουάριο. Σημειώνεται ότι και κατά το δ’ τρίμηνο του 2017 οι επιδόσεις των λιανικών πωλήσεων δεν κατάφεραν να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της γερμανικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τη γερμανική στατιστική υπηρεσία, κατά τον πρώτο μήνα του έτους, μειώθηκαν κατά 0,7% σε πραγματικούς όρους, έναντι πρόβλεψης του Reuters για άνοδο κατά 0,9% και πτώσης κατά 1,1% τον Δεκέμβριο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η ιδιωτική κατανάλωση αποτελεί παράγοντα – κλειδί για την ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια καθώς οι καταναλωτές επωφελούνται από την αύξηση των μισθών , τα νούμερα ρεκόρ στην απασχόληση και την ισχυρή εργασιακή ασφάλεια, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα και τα οποία έδειξαν ότι το εξωτερικό εμπόριο έδωσαν ώθηση στην επέκταση της οικονομίας κατά 0,6% κατά το δ’ τρίμηνο.
Σε ετήσια βάση, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,3%, έναντι πρόβλεψης του Reuters για αύξηση 3,5%. Έρευνα του GfK που δημοσιοποιήθηκε χθες έδειξε ότι η ψυχολογία των Γερμανών καταναλωτών έχει επιδεινωθεί σε μια ένδειξη ότι υπάρχουν πολιτικές ανησυχίες.