search icon

Ευρώπη

Γαλλία: Σε πολυήμερη απεργία στα διυλιστήρια καλεί το συνδικάτο CGT κατά του νέου συνταξιοδοτικού

Η κινητοποίηση αναμένεται να ξεκινήσει στις 19/1, ημέρα πανεθνικών απεργιών από οκτώ μεγάλα συνδικάτα

Σε πολυήμερη απεργία στα διυλιστήρια τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο κάλεσε σήμερα το μεγαλύτερο συνδικάτο του πετρελαϊκού τομέα (CGT) στη Γαλλία, προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για το νέο συνταξιοδοτικό -και αφήνοντας να πλανάται ο κίνδυνος δυσκολιών εφοδιασμού σε καύσιμα, όπως εκείνες που είχαν σημειωθεί σε προηγούμενη απεργία τον Σεπτέμβριο.

Με ανακοίνωσή της που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, η CGT κάλεσε σε απεργία στις 19 και 26 Ιανουαρίου, καθώς και στις 6 Φεβρουαρίου.

Όπως ανέφερε η CGT, στις 6 Φεβρουαρίου θα προταθεί στους μισθωτούς και μια επαναλαμβανόμενη απεργία.

Η κινητοποίηση αναμένεται να ξεκινήσει με μια πρώτη 24ωρη απεργία στις 19 Ιανουαρίου, ημέρα πανεθνικών απεργιών και διαδηλώσεων, έπειτα από κάλεσμα οκτώ μεγάλων συνδικάτων Γάλλων μισθωτών κατά της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης που παρουσίασε προχθές (10.1.2023) η κυβέρνηση και η οποία ανεβάζει κυρίως το όριο ηλικίας από τα 62 στα 64 έτη.

Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο, για τις 26 Ιανουαρίου η CGT του πετρελαϊκού τομέα καλεί σε 48ωρη απεργία και σε 72ωρη στις 6 Φεβρουαρίου.

Μια μεγάλη κινητοποίηση σχεδόν ενός μήνα που ξεκίνησε η CGT στις 27 Σεπτεμβρίου 2022 με το κλείσιμο των διυλιστηρίων και τον αποκλεισμό των αποθηκών, είχε προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στον εφοδιασμό με καύσιμα στη Γαλλία. Οι απεργοί διεκδικούσαν μισθολογικές αυξήσεις, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό.

«Υπάρχει ένα δικαίωμα στην απεργία, υπάρχει ένα δικαίωμα στη διαδήλωση», αλλά «είναι επίσης σημαντικό να μην τιμωρούνται οι Γάλλοι», αντέδρασε η πρωθυπουργός Ελιζαμπέτ Μπορν. «Για τα συνδικάτα, είναι μια έκκληση στην ευθύνη», πρόσθεσε στο περιθώριο επίσκεψης στην Ντίσνεϊλαντ του Παρισιού.

Κατά την προηγούμενη θητεία του Εμανουέλ Μακρόν, ένα πρώτο σχέδιο συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης είχε προκαλέσει την παράλυση των μέσων μεταφοράς επί εβδομάδες στα τέλη του 2019 και στις αρχές του 2020.

Το σχέδιο τότε είχε αποσυρθεί, με τις δυσκολίες που είχαν σχέση με την πανδημία του κορωνοϊού να προστίθεται στην εναντίωση των συνδικάτων.

Διαβάστε ακόμη

Στο μυαλό του Τζον Φρέντρικσεν: Η απόφαση να ακυρώσει τη συγχώνευση Frontline-Euronav δεν αποκλείει νέα προσπάθεια

Ινστιτούτο IEEFA: Αύξηση 60% στις εισαγωγές LNG στην Ευρώπη το 2022

Nomura: Πτώση 15% στις τιμές κατοικιών στη Βρετανία μέχρι το 2024

 

Exit mobile version