Διαδήλωση πραγματοποιείται σήμερα στη Γαλλία από περίπου 3.000 αγρότες που έφτασαν στο Παρίσι με 500 τρακτέρ και με βασικό αίτημα την άρση των περιορισμών που επιβαρύνουν τη γεωργία, αρχής γενομένης από τους περιορισμούς σε ό,τι αφορά τα φυτοφάρμακα.
Όπως επισημάνει ο συνδικαλιστικός τους φορέας FNSEA, οι αγρότες έφτασαν σήμερα στη γαλλική πρωτεύουσα για να καταγγείλουν και τη συνεχή αύξηση του κόστους παραγωγής τους, λόγω των τιμών της ενέργειας, αλλά και τα οξυμένα προβλήματα υδροδότησης που αντιμετωπίζουν.
Έναυσμα της κινητοποίησης είναι πάντως η απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης στις 23 Ιανουαρίου να απαγορεύσει τη χρήση των νεονικοτινοειδών εντομοκτόνων στην καλλιέργεια των ζαχαρότευτλων, έπειτα από σχετική απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ.
Τα νεονικοτινοειδή εντομοκτόνα θεωρούνται τοξικά για τις μέλισσες και είναι απαγορευμένα στην ΕΕ από το 2018. Ωστόσο, η Γαλλία είχε λάβει εξαίρεση εφαρμογής για δύο χρόνια. Πολλοί αγρότες, που μίλησαν σε γαλλικά μέσα ενημέρωσης, καταλογίζουν στην κυβέρνηση ότι προχώρησε στην απαγόρευση χωρίς προηγουμένως να τους προτείνει κάποιες εναλλακτικές μεθόδους προστασίας της παραγωγής τους.
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Γεωργίας, ο υπουργός Μαρκ Φεσνό δέχτηκε σήμερα αντιπροσωπεία των διαδηλωτών για να συζητήσει μαζί τους για το μέλλον των γεωργικών τομέων, ενώ θα αύριο παρουσιάσει (9.2.2023) «ένα σχέδιο δράσης και υποστήριξης ως απάντηση στην ευρωπαϊκή απόφαση».
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το τρίτο σε δύναμη αγροτικό συνδικάτο, η Confédération paysanne, που πρόσκειται στην Αριστερά, δεν συμμετείχε στη διαδήλωση και κατήγγειλε με ανακοίνωσή του όσους αρνούνται «κάθε οικολογική πρόοδο» με «αντιδραστικές και συντηρητικές θέσεις».
Η περιβαλλοντική οργάνωση Générations Futures ανέφερε από την πλευρά της ότι τα νεονικοτινοειδή ήταν «πιο τοξικά από το διαβόητο (σ.σ. εντομοκτόνο) DDT», που απαγορεύτηκε τη δεκαετία του 1970. Η τελευταία μεγάλη αγροτική κινητοποίηση στη Γαλλία χρονολογείται από τις 27 Νοεμβρίου 2019, όταν χίλια τρακτέρ διέκοψαν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού.
Διαβάστε ακόμη
Ένας «Κέρβερος» στην εφοδιαστική αλυσίδα για την προστασία ευπαθών προϊόντων
Ηνωμένο Βασίλειο: Μείωση εσόδων κατά 12,7 δισ λίρες λόγω των χαμηλότερων τιμών φυσικού αερίου
Ο Γιώργος Προκοπίου έχει το ακριβότερο πλοίο του ελληνόκτητου στόλου – Κοστίζει $286,1 εκατ.