Το μήνυμα που ακούστηκε δυνατά και καθαρά από την έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου είναι ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει μια τεράστια πρόκληση για να καλύψει το προβάδισμα της Κίνας στα προσιτά ηλεκτρικά οχήματα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca de Meo τόνισε τον επείγοντα χαρακτήρα αυτής της μάχης, αναγνωρίζοντας ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται μια γενιά μπροστά σε ότι αφορά την αγορά των μικρών και προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η εκτίναξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 13% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων, οφείλεται σε κινεζικές μάρκες όπως η MG, η BYD και η Xpeng, γεγονός που ώθησε τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να προσπαθήσουν να απαντήσουν.
"Their price is kept artificially low by huge state subsidies." https://t.co/7Q7cjstcLC
— FORTUNE (@FortuneMagazine) September 13, 2023
O διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με τις κινεζικές μάρκες που αποτελούν “άμεσο κίνδυνο” για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής αγοράς.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, τόνισε το μακρύ ταξίδι προς την ηλεκτροκίνηση, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για στρατηγική σαφήνεια και ευελιξία στις τακτικές ανάπτυξης στα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW Oliver Blume περιέγραψε τις προσπάθειες για τη μείωση του κόστους των κυψελών μπαταρίας μέσω συνεργασιών που απαραίτητα περνούν μέσα από την Κίνα.
Ο πρόεδρος της Xpeng, Brian Gu, επισήμανε ότι η τεχνογνωσία της Κίνας στην κατασκευή μπαταριών, όπου οι μπαταρίες μπορεί να αποτελούν έως και το 40% του κόστους ενός EV, τους δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
Breakingviews – China is bitter medicine for Europe’s EV pivot https://t.co/u9eOOelgbB
— Reuters Business (@ReutersBiz) September 12, 2023
Οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών που εγκαθίστανται στη Γερμανία συμβάλλουν στη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών των ευρωπαϊκών εταιριών, αν και υπάρχουν ακόμα αρκετά εμπόδια προς αυτή την κατεύθυνση.
Στην έκθεση του Μονάχου κατείχαν εξέχουσα θέση οι Κινέζοι εκθέτες, με το 41% αυτών να έχουν την έδρα τους στην Ασία, ενώ σημειώθηκε αυξημένη παρουσία κινεζικών εταιρειών σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη.
Η Xpeng ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εισέλθει στις αγορές της Γερμανίας και της Γαλλίας το 2024, ενώ η BYD παρουσίασε τις ηλεκτρικές προσφορές της για την Ευρώπη, ανταγωνιζόμενη ευθέως την Tesla και τη VW.
Europe's carmakers are fretting over China's EV prowess at Munich’s IAA car show this year. Eight percent of new electric vehicles sold in Europe so far this year were made by Chinese brands https://t.co/vJeegsRR5I pic.twitter.com/IFTVzSWJvG
— Reuters (@Reuters) September 5, 2023
Η άφιξη των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων έχει εγείρει ανησυχίες σχετικά με τις δυνατότητές τους να κυριαρχήσουν στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων προσφέροντας πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Η διαφορά τιμών μεταξύ Κίνας και Ευρώπης στην αγορά ηλεκτρικών, σύμφωνα με το Newsauto, υπογραμμίζει την ανάγκη η Ευρώπη να αναλάβει δράση και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θέτει ο έλεγχος της Κίνας στην πλήρη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών.
Υπάρχει άραγε τρόπος αντίδρασης στην επέλαση των Κινέζων; Ή μήπως είναι πλέον πολύ αργά για τους Ευρωπαίους παραδοσιακούς κατασκευαστές;
Διαβάστε ακόμη
Ποιο σούπερ μάρκετ «καρφώνει» τις εταιρείες που μειώνουν ποσότητες και δεν ρίχνουν τιμές
TikTok: «Καμπάνα» ύψους 345 εκατ. ευρώ από την ΕΕ – Τι απαντά η εταιρεία (upd)
Πλειστηριασμοί: «Κληρώνει» για Καρυπίδη, νέα σφυριά για ΑΤΤΙ-ΚΑΤ (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ