Μισό αυτοκίνητο ανά κάτοικο ή ένα αυτοκίνητο ανά δύο κατοίκους, αντιστοιχεί σε κάθε κάτοικο της Ελλάδας, όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat για την αναλογία επιβατικών οχημάτων ανά πολίτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την συγκεκριμένη αναλογία να διαμορφώνεται (με βάση στοιχεία του 2019) σε 504 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους.
Την ίδια ώρα, το Λουξεμβούργο έχει την υψηλότερη αντιστοιχία, με περισσότερο από μισό Ι.Χ. να αναλογεί σε κάθε κάτοικο, καθώς η επίδοση της χώρας ανέρχεται σε 681 επιβατικά ανά 1.000 κατοίκους.
Στη δεύτερη θέση έπεται η Ιταλία με 663 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους, ενώ η Κύπρος ακολουθεί στην 3η θέση με 645 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Φινλανδία και η Πολωνία, με 642 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους.
Στον αντίποδα, τα λιγότερα επιβατικά κυκλοφορούν στη Ρουμανία, η οποία έχει μόλις 357 ανά 1.000 κατοίκους. Η Λετονία, παράλληλα, έχει 381 ανά 1.000 κατοίκους και η Ουγγαρία 390 ανά 1.000 κατοίκους.
Ο γηραιότερος και ο νεότερος στόλος
Όσον αφορά στην ηλικία του στόλου επιβατικών οχημάτων, ο πλέον γερασμένος βρίσκεται στην Πολωνία, με το 37,9% των Ι.Χ. να είναι ηλικίας τουλάχιστον 20 ετών. Ακολουθεί η Εσθονία με ποσοστό 31,5%, η Φινλανδία με 26,9% και η Λιθουανία με 22,6%.
Αντίθετα, ο νεότερος στόλος Ι.Χ. βρίσκεται στην Ιρλανδία, με το 28,8% των οχημάτων να είναι ηλικίας έως δύο ετών. Στο Βέλγιο το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται σε 22,9% και στη Δανία σε 22,6%.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι μια σειρά χώρες το τελευταίο διάστημα προσφέρουν προγράμματα επιδότησης αγοράς νέων οχημάτων, τα οποία διαθέτουν χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Στόχος αυτών των προγραμμάτων είναι η ανανέωση του στόλου και φυσικά, η μείωση των βλαβερών αερίων στην ατμόσφαιρα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων.
Διαβάστε ακόμη:
Πλειστηριασμός: Ξανά στο σφυρί το «φιλέτο» με τις 14 βίλες στη Μύκονο
Evergrande: Ανακοίνωσε συμφωνία για την καταβολή των τόκων δύο ομολόγων της
Ανάπτυξη, τράπεζες, κουλτούρα πληρωμών και Ταμείο Ανάκαμψης τα «κλειδιά» της μείωσης φόρων