Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη κατέγραψαν περίπου 779.000 νέα οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2024. Σημείωσαν αύξηση 24% σε σχέση με την ίδια περσινή περίοδο, στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα ότι η αγορά επιστρέφει σε κανονικούς ρυθμούς.
Παράλληλα οι τιμές ενοικίασης των αυτοκινήτων ακολουθούν πτωτική πορεία, γεγονός που αποτελεί άλλη μία ένδειξη ότι η αγορά επιστρέφει στην κανονικότητα, σημειώνει η εταιρεία καταγραφής δεδομένων Dataforce, η οποία συγκέντρωσε στοιχεία για τις εγγραφές ενοικίασης από 20 ευρωπαϊκές χώρες.
Η μεγαλύτερη αγορά για εγγραφές νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν η Γερμανία (περίπου 190.000 μονάδες), ακολουθούμενη από την Ισπανία (152.000), τη Γαλλία (132.000), το Ηνωμένο Βασίλειο (95.000) και την Ιταλία (84.000). Αυτές οι μεγάλες πέντε αγορές αντιπροσωπεύουν το 84% των εγγραφών που συγκεντρώθηκαν από τους ειδικούς δεδομένων οχημάτων. Σε άλλες αγορές η Δανία και η Ολλανδία είχαν 17.000 εγγραφές, η Σουηδία είχε 16.000 μονάδες, το Βέλγιο, η Ελβετία και η Νορβηγία από 10.000 μονάδες, η Αυστρία από 9.000 εγγραφές, η Πορτογαλία από 8.000 μονάδες και η Πολωνία από 7.000μ εγγραφές. Επίσης, η Φινλανδία είχε 5.000 μονάδες, η Ισλανδία και Τσεχία από 4.000 μονάδες, η Λιθουανία είχε 3.000 και η Λετονία και Σλοβακία δύο 2.000 μονάδες.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ένα στα 10 οχήματα που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν ενοικιαζόμενο. Η Ισπανία έχει την υψηλότερη διείσδυση σε ενοικιάσεις, με ένα στα τέσσερα οχήματα που είναι εγγεγραμμένα στη χώρα να ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία. Ωστόσο η χώρα είναι η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων συνολικά και δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, πίσω από τη Γερμανία.
Η μεγαλύτερη αύξηση στις εγγραφές ενοικίων σημειώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου αυξήθηκαν κατά 111% σε σχέση με την περσινή περίοδο. Μια άλλη αξιοσημείωτη εξέλιξη είναι ότι η συρρίκνωση του μεριδίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις εγγραφές από το 6,4% το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 3,8% την αντίστοιχη φετινή περίοδο.
Δύο σημαντικοί παράγοντες που εξηγούν την μείωση της δημοφιλίας των ηλεκτρικών στον τομέα της ενοικίασης είναι ότι πρώτον η ζήτηση των πελατών είναι χαμηλή, λόγω των ανησυχιών σχετικά με την αυτονομία και τη φόρτιση και δεύτερον είναι η αβεβαιότητα σχετικά με τις υπολειμματικές αξίες.
Τα περισσότερα (57,3%) από τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 εξακολουθούν να είναι βενζινοκίνητα και ακολουθούν τα πετρελαιοκίνητα (26,9%), τα ήπια υβριδικά (6,1%), τα plug-in υβριδικά (4,8%) και τα ηλεκτρικά (3,8%) ), σύμφωνα με την Dataforce.
Διαβάστε ακόμη
Τέλος εβδομάδας ή αρχή της επόμενης η πρώτη μελέτη της JP Morgan για την ΕΤΕ
Σχολεία: Ποιες αλλαγές έρχονται
Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως 6 Σεπτεμβρίου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ