Πτώση σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις στην ευρωζώνη τον Δεκέμβριο, καθώς οι πωλήσεις προϊόντων εκτός τροφίμων και οι διαδικτυακές αγορές ειδικότερα υποχώρησαν, λόγω της μεγάλης πτώσης της κατανάλωσης στη Γερμανία, που κινήθηκε σε χαμηλά 11 ετών.
Η στατιστική υπηρεσία της ΕΕ, ανέφερε σήμερα ότι οι λιανικές πωλήσεις στην 19 χώρες του ευρώ σημείωσαν πτώση 1,6% σε μηνιαία βάση τον Δεκέμβριο, όπως ανέμεναν και οι οικονομολόγοι σε έρευνα του Reuters.
Σε ετήσια βάση, το λιανικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 0,8% στην ευρωζώνη και 1% στην ΕΕ των «28».
Η μηνιαία πτώση που ουσιαστικά «εξαφάνισε» την αύξηση κατά 0,8% των μηνών Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, επιτείνει την αίσθηση ότι η οικονομία επιβραδύνθηκε στα τέλη του έτους.
Η Eurostat ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η οικονομία της ευρωζώνης αναπτύχθηκε κατά μόλις 0,2% σε τριμηνιαία βάση το δ’ τρίμηνο του 2018, σε συμφωνία με το χαμηλό τεσσάρων ετών του γ’ τριμήνου.
Το οικονομικό κλίμα στην ευρωζώνη υποχώρησε σε χαμηλά δύο ετών τον Ιανουάριο, με τη μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται μεταξύ των διαχειριστών λιανικής.
Οι πωλήσεις προϊόντων πλην τροφίμων υποχώρησαν κατά 2,7% έναντι του Νοεμβρίου. Πτώση 2,1% σημειώθηκε στα ηλεκτρικά προϊόντα και τα είδη επίπλωσης, 2,9% στα υφάσματα και τα είδη ένδυσης και 6,1% στις ταχυδρομικές παραγγελίες και τις διαδικτυακές πωλήσεις.
Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε μακράν στη Γερμανία, όπου οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,3% σε μηνιαία βάση. Σύμφωνα με τη γερμανική στατιστική υπηρεσία, η πτώση έρχεται μετά από έναν πολύ δυνατό Νοέμβριο, που πήρε ώθηση από τα ψώνια πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων και ημέρες όπως η Black Friday.
Στη Γαλλία, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης, οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά μόλις 0,1%. Σε Αυστρία, Ιρλανδία και Πορτογαλία οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν.