search icon

Ευρώπη

ΕΕ: Πρόστιμο 880 εκατ. ευρώ στη Scania της VW για χειραγώγηση τιμών

Επί 14 χρόνια η Scania συμμετείχε σε καρτέλ κατασκευαστών φορτηγών και χειραγωγούσε τις τιμές, όπως αποκάλυψε έρευνα της Κομισιόν

Πρόστιμο 880 εκατ. ευρώ αποφάσισε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Scania της γερμανικής Volkswagen με την κατηγορία ότι έσπασε τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ. Όπως έκανε γνωστό η εταιρεία, θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.

Συγκεκριμένα, προέκυψε ότι επί 14 χρόνια έκανε συμφωνίες με πέντε άλλους κατασκευαστές φορτηγών για την τιμολόγηση των φορτηγών και τη μετακύλιση του κόστους των νέων τεχνολογιών ώστε να εκπληρώνονται οι αυστηρότεροι κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.

Τον Ιούλιο του 2016, η Κομισιόν είχε φτάσει σε μια συμβιβαστική απόφαση αναφορικά με το καρτέλ στα φορτηγά στο οποίο εμπλέκονταν οι εταιρείες MAN, DAF, Daimler, Iveco και Volvo/Renault. Η Scania αποφάσισε να μην συμμετάσχει στον συμβιβασμό με την Κομισιόν, σε αντίθεση με τις άλλες πέντε εταιρείες. Ως συνέπεια, η έρευνα της Κομισιόν κατά της Scania διεξήχθη σύμφωνα με τη συνήθη διαδικασία που προβλέπεται για τα καρτέλ.

Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, δήλωσε:

«Η σημερινή απόφαση σηματοδοτεί το τέλος της έρευνάς μας για ένα καρτέλ που λειτουργούσε επί σειρά ετών – 14 χρόνια. Το καρτέλ αυτό επηρέασε πολύ μεγάλο αριθμό οδικών μεταφορέων στην Ευρώπη, δεδομένου ότι η Scania και οι άλλοι κατασκευαστές φορτηγών που συμμετείχαν στο καρτέλ παράγουν 9 από τα 10 μεσαία και βαρέα φορτηγά που πωλούνται στην Ευρώπη. Τα φορτηγά αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου τα τρία τέταρτα των μεταφορών εμπορευμάτων που γίνονται εντός της Ευρώπης και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία. Αντί να κάνουν συμπαιγνίες στην τιμολόγηση, οι κατασκευαστές φορτηγών θα έπρεπε να ανταγωνίζονται μεταξύ τους – και για περιβαλλοντικές βελτιώσεις »

Όπως προέκυψε από την έρευνα της Κομισιόν, η Scania συμμετείχε σε καρτέλ που χειραγωγούσε τις τιμές μεσαίων και βαρέων οχημάτων, φρόντιζε ώστε το χρονοδιάγραμμα για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών εκπομπών ρύπων να συμμορφώνεται με τα ολοένα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα και τέλος μετακυλούσε στον πελάτη το κόστος των τεχνολογιών εκπομπών ρύπων που απαιτούνταν ώστε να υπάρχει συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Exit mobile version