Επιπλέον δασμούς επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο κινεζικό βιοντίζελ, καθώς διαπίστωσε ότι πωλείται στις αγορές της ΕΕ σε πολύ χαμηλή τιμή χάρη στις επιδοτήσεις του Πεκίνου. Το ζήτημα έρχεται να προστεθεί στην αυξανόμενη λίστα εμπορικών υποθέσεων που προκαλεί ένταση μεταξύ ΕΕ και Κίνας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσαν σήμερα πως το κινεζικό βιοντίζελ θα επιβαρυνθεί με δασμούς της τάξεως του 12,8% έως 36,4% (αναλόγως με τις κινεζικές εταιρείες), ξεκινώντας από τα μέσα Αυγούστου.
Πάντως, η έρευνα των Βρυξελλών θα συνεχιστεί μέχρι και το Φεβρουάριο, οπότε θα αποφασιστεί αν το εν λόγω μέτρο θα οριστικοποιηθεί για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Θυμίζουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει σκληρύνει αισθητά τη στάση της έναντι του Πεκίνου προχωρώντας σε τιμωρητικά μέτρα κατά κινεζικών επιχειρήσεων και προϊόντων που απολαμβάνουν παχυλών επιδοτήσεων από το καθεστώς με αποτέλεσμα να έχουν άδικα χαμηλές τιμές. Ένα ανάλογο παράδειγμα είναι και οι δασμοί προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η Κομισιόν εξέτασε την υπόθεση μετά από καταγγελία της ομοσπονδίας του European Biodiesel Board, που υποστήριξε ότι η ροή φτηνού βιοντίζελ από την Κίνα έχει καταστροφικές συνέπειες για την παραγωγή και τις ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι η Chevron Renewable Energy Group έχει προχωρήσει σε απολύσεις στη Γερμανία, η Argent Energy προχώρησε σε παύσης λειτουργίας ενός διυλιστηρίου βιοντίζελ, η Shell πάγωσε το σχέδιο για την κατασκευή σχετικής μονάδας στην Ολλανδία, όπως επίσης η BP σε ανάλογο project στη Γερμανία.
Υπολογίζεται ότι κινεζικές εταιρείες του κλάδου εξήγαγαν 1,8 εκατ. τόνους βιοντίζελ στην ΕΕ το 2023, ήτοι το 90% των συνολικών εξαγωγών βιοντίζελ της χώρας.
Διαβάστε ακόμη
Eurobank: Θετική η προοπτική της ελληνικής οικονομίας παρά τις προκλήσεις
Goldman Sachs: Κίνδυνος υποχώρησης στις μετοχές το καλοκαίρι αλλά όχι bear market
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ