search icon

Ευρώπη

ΕΕ: Αναθεώρηση των κανόνων για την άδεια οδήγησης με σκοπό την οδική ασφάλεια

Τι αποφάσισαν οι ευρωβουλευτές της επιτροπής μεταφορών και τουρισμού - Πάνω από 20.000 ζωές χάνονται κάθε χρόνο στους δρόμους της ΕΕ

Την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για την άδεια οδήγησης υιοθέτησαν με 22 ψήφους υπέρ, 21 κατά και δύο αποχές οι ευρωβουλευτές της επιτροπής μεταφορών και τουρισμού. Με περισσότερες από 20.000 ζωές να χάνονται στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, οι ευρωβουλευτές θέλουν να διασφαλίσουν ότι οι νέοι κανόνες συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, εκτός από την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ.

Οι ευρωβουλευτές της συγκεκριμένης επιτροπής συμφώνησαν ότι οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν τουλάχιστον για 15 χρόνια για μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα και τρακτέρ και πέντε χρόνια για φορτηγά και λεωφορεία, με ορισμένες εξαιρέσεις. Πρότειναν επίσης να καταστούν υποχρεωτικοί οι υγειονομικοί έλεγχοι κατά την έκδοση και ανανέωση άδειας οδήγησης.

Σύμφωνα με τους προτεινόμενους κανόνες, οι νέοι οδηγοί θα πρέπει να υποβληθούν σε δοκιμαστική περίοδο οδήγησης τουλάχιστον δύο ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί, όπως αυστηρότερες ποινές για μη ασφαλή οδήγηση και όριο έως 0,2 g/l αλκοόλ κατά την οδήγηση.

Για να μετριαστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφωνούν να επιτρέψουν σε άτομα ηλικίας 18 ετών να αποκτήσουν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως και 16 επιβάτες, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Εάν δεν το κάνουν, το όριο ηλικίας αυξάνεται στα 21. Επιπλέον, άτομα ηλικίας 17 ετών θα μπορούσαν επίσης να δικαιούνται άδεια οδήγησης φορτηγών εάν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.

Οι ευρωβουλευτές της επιτροπής μεταφορών υποστηρίζουν πρόταση προσαρμογής της εκπαίδευσης και των τεστ οδηγών, ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα για πραγματικές καταστάσεις οδήγησης και να αναπτύξουν την επίγνωσή τους σχετικά με τους κινδύνους, ιδίως σε ευάλωτους χρήστες όπως πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες ηλεκτρονικών σκούτερ και ηλεκτρονικών ποδηλάτων.

Η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, οι κίνδυνοι στα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και η χρήση του οχήματος σε σχέση με το περιβάλλον και τις εκπομπές, θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος των δοκιμών οδηγού.

Για τη στήριξη της ενιαίας αγοράς της ΕΕ, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της παροχής στους οδηγούς της δυνατότητας να αποκτούν ψηφιακή άδεια οδήγησης, διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με τη φυσική άδεια οδήγησης.

Διαβάστε ακόμη

Goldman Sachs: Γιατί προτείνει στους επενδυτές να αποκτήσουν θέσεις στα εμπορεύματα

Γιατί κατέρρευσαν οι τιμές του πετρελαίου

Η ιστορία πίσω από μια «ηχηρή» άφιξη στις 8 Δεκεμβρίου στη μαρίνα του Αστέρα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version