search icon

Ευρώπη

DW: Γιατί η ΕΕ δεν επέβαλε κυρώσεις στην πυρηνική βιομηχανία της Ρωσίας

Η ΕΕ βρίσκεται σε πορεία απογαλακτισμού από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα, ωστόσο δυσκολεύεται να πράξει το αντίστοιχο με τα πυρηνικά καύσιμα

Λιγότερο από μία εβδομάδα μετά την εισβολή των πρώτων ρωσικών αρμάτων μάχης στην Ουκρανία ένα φορτηγό αεροσκάφος Ilyushin Il-76 της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας Volga-Dnepr πέταξε πάνω από τη Λευκορωσία και την Πολωνία προτού προσγειωθεί στη Σλοβακία.

Το μυστηριώδες τζετ που απογειώθηκε από τη Ρωσία αιφνιδίασε τους ιχνηλάτες πτήσεων, καθώς μόλις πριν από μία ημέρα η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε κλείσει τον εναέριο χώρο της σε ρωσικές αεροπορικές εταιρείες και ιδιωτικά τζετ μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Σύντομα έγινε γνωστό ότι το αεροπλάνο εξαιρέθηκε από την απαγόρευση, καθώς μετέφερε κρίσιμα πυρηνικά καύσιμα για τους τέσσερις πυρηνικούς αντιδραστήρες ρωσικής σχεδίασης της Σλοβακίας.

Περίπου έναν μήνα αργότερα, ρωσικό αεροσκάφος ιδίου σχεδιασμού πέταξε στην Ουγγαρία, για να παραδώσει πυρηνικά καύσιμα. Όπως και η Σλοβακία, η Ουγγαρία εξαρτάται πλήρως από τα ρωσικά πυρηνικά καύσιμα για να τροφοδοτήσει τους πυρηνικούς σταθμούς της.

Οι δύο πτήσεις ήταν ένα ακόμη σύμπτωμα της μακράς διασύνδεσης της Ευρώπης με τη ρωσική ενέργεια. Τα πυρηνικά καύσιμα που προέρχονται από τη ρωσική κρατική πυρηνική υπηρεσία Rosatom βοηθούν στην παραγωγή σχεδόν του 50% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται στη Σλοβακία και την Ουγγαρία και άνω του 30% στην Τσεχία και τη Βουλγαρία.

Ενώ η ΕΕ βρίσκεται σε πορεία απογαλακτισμού από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα, δυσκολεύεται να πράξει το αντίστοιχο με τα πυρηνικά καύσιμα. Γι’ αυτό και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ συνεχίζουν να εισρέουν στα ταμεία της Μόσχας.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW

 

Exit mobile version