Στο πίσω μέρος ενός βαν, 100 χρόνια μετά τον Μεγάλο Πόλεμο, η Τσιχάρου Σιότα σκηνοθέτησε ένα δίχτυ από κόκκινες γραμμές και μια περφόρμανς μέσα στο δίχτυ. Το βανάκι είναι παρκαρισμένο έξω από το κτίριο Podewil, στο Βερολίνο, το οποίο έχει «μετατραπεί» σε Επαναστατικό Κέντρο, στο πλαίσιο της έκθεσης «100 Jahre Revolution Berlin». Η έκθεση είναι φόρος τιμής στο τέλος του πολέμου και την ανακήρυξη, για πρώτη φορά, κοινοβουλευτικής δημοκρατίας στη Γερμανία.
Η εγκατάσταση της Σιότα φέρει τον τίτλο «Lifelines»: χιλιάδες νήματα και δύο άδειες καρέκλες. Όμως, κάθε Δευτέρα στις 6 το απόγευμα, οι καρέκλες παύουν να είναι άδειες, και η περφόρμανς αρχίζει.
Από τις 6 ως τις 7 και μισή, δύο περφόρμερ με κάποιον τρόπο μπαίνουν μέσα σε αυτό το χάος κόκκινων νημάτων και κάθονται στις καρέκλες. Μπορεί να μην κάνουν τίποτα άλλο από το να κάθονται. Μια σιωπηρή, στοχαστική εμπειρία, με αυτά τα κόκκινα ζικ ζακ να δένουν κόμπους τα βλέμματα των παρισταμένων.
Σχεδόν τίποτα σε αυτή τη περφόρμανς δεν είναι εύκολα αναγνώσιμο, είναι ανοιχτή σε ερμηνείες. Όμως, ένα είναι γεγονός: Εκατό χρόνια μετά τον πόλεμο που στοίχισε τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων, στην έκθεση «100 Jahre Revolution Berlin» έχει ξεσπάσει επί έναν ολόκληρο αιώνα μια επανάσταση. Δύο περφόρμερ κάθονται, χιλιάδες ζωές διασταυρώνονται.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ