Πολιτικούς τριγμούς έχει προκαλέσει στο Βερολίνο η είδηση πως η Volkswagen εξετάζει για πρώτη φορά στην ιστορία της το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, να δηλώνει πως το ζήτημα απαιτεί κρατική παρέμβαση.

Θυμίζουμε πως η κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε τη Δευτέρα πως πλέον δεν μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα να προχωρήσει σε μεγάλες απολύσεις, ακόμη και κλείσιμο των εργοστασίων της στη Γερμανία, στο πλαίσιο μεγάλου πακέτου περικοπών που δρομολογεί με επίκεντρο κυρίως το brand της VW. Απέδωσε δε, τη δύσκολη αυτή απόφαση στην επιβάρυνση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στην εγχώρια αγορά, αλλά και την ελεύθερη πτώση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη.

Η ανακοίνωση προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση των συνδικάτων που απείλησαν να πολεμήσουν δυναμικά την πρόθεση της VW με τους τριγμούς να φτάνουν και στην πολιτική ηγεσία του Βερολίνου.

«Οι Γερμανοί κατασκευαστές πρέπει να συμβαδίσουν με τον ανταγωνισμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακρογωνιαίος λίθος της γερμανικής οικονομίας και έτσι πρέπει να παραμείνει», τόνισε χαρακτηριστικά ο Χάμπεκ, ο οποίος προέρχεται από το κόμμα των Πρασίνων. Επεσήμανε δε, πως θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε η χώρα να παραμείνει βασικός παίχτης του κλάδου και να κρατήσει συνάμα την ανταγωνιστικότητα της.

Ανακοίνωσε δε, πως μετά από διαβουλεύσεις με τους εταίρους του κατέληξε στην απόφαση να παρέμβει στο θέμα, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε περαιτέρω διευκρινήσεις. Σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις θα ληφθούν σε συντονισμό με όλους τους κοινωνικούς εταίρους.

Παράλληλα, ωστόσο, ο Χάμπεκ άφησε αιχμές και κατά της εταιρείας τονίζοντας πως και η ίδια η VW έχει μεγάλη ευθύνη και θα πρέπει να λαμβάνει τις αποφάσεις της αναγνωρίζοντας την ευθύνη που έχει προς την χώρα και την οικονομία.

«Όλοι όσοι εμπλέκονται πρέπει να σταθούν στο ύψος των ευθυνών τους έναντι των εργαζομένων στα εργοστάσια».

Η VW αριθμεί περίπου 300.000 εργαζομένους στη Γερμανία, ενώ δεν έχει ποτέ μέχρι σήμερα προχωρήσει σε κλείσιμο εργοστασίου της στη χώρα, αλλά και πουθενά στον κόσμο από το 1988. Όμως, μια απόφαση για λουκέτο σε εργοστάσια της θα πυροδοτήσει ένα αρνητικό ντόμινο και σε έτερες εταιρείες και προμηθευτές του ομίλου θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερο αριθμό θέσεων εργασίας.

Σημαντικό αγκάθι για την Volkswagen (και όχι μόνο) αποτελεί η κάμψη της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα διεθνώς. Μάλιστα, στο εσωτερικό της χώρας η πτώση των πωλήσεων εντάθηκε μετά την απόφαση της κυβέρνησης να σταματήσει το μέτρο των επιδοτήσεων τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Χάμπεκ στις δηλώσεις του αναφέρθηκε στο θέμα, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθεια για να τονώσει και πάλι τη ζήτηση για EV τουλάχιστον για τους εταιρικούς στόλους των επιχειρήσεων.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν και στην απόφαση της ΕΕ να μπλοκάρει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης από το 2035 επιμένοντας ότι ο χρόνος μετάβασης είναι μικρός, δεδομένης και της πτώσης στις πωλήσεις EV.

Στο Βερολίνο μέχρι τώρα δεν υπήρχαν σκέψεις για επαναφορά των επιδοτήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως δεν αποκλείεται να επανέλθει στο τραπέζι υπό το βάρος των εξελίξεων.

Διαβάστε ακόμη

Σπίτι μου: Σε ετήσια εισοδήματα κάτω των 24.000 ευρώ, το 87% των εγκεκριμένων δανείων

Η Aegean αποκτά ποσοστό στη Volotea – Αρχική επένδυση 25 εκατ. ευρώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ