Οι ελπίδες των ευρωπαίων για αυγουστιάτικη χαλάρωση και ταξίδια μετατρέπεται σε εφιάλτη καθώς έρχονται αντιμέτωποι με εμπόδια και αλλαγές που κάθε εβδομάδα που περνά φαίνεται να αλλάζουν. Οι ταξιδιώτες βρίσκονται στη μέση μιας κατάστασης που μοιάζει με καλοκαιρινό εφιάλτη..
Στη Μεγάλη Βρετανία για παράδειγμα η αιφνιδιαστική απόφαση να επιστρέψει η καραντίνα για όσους έρχονται από Ισπανία, Γαλλία, Μάλτα και Ολλανδία, προκάλεσε τεράστια προβλήματα.
Η Ryanair ανακοίνωσε περικοπές δρομολογίων καθώς διαβλέπει αβεβαιότητα που αποτρέπει τους ταξιδιώτες από το να κάνουν κρατήσεις, ενώ η Eurowings της Lufthansa ανακοίνωσε ότι κόβει δρομολόγια προς την Ισπανία μετά την ταξιδιωτική οδηγία που εξέδωσε η Γερμανία.
Αναλυτής της Citigroup επισημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν γνωρίζουν τι θα συμβεί πέρα των δύο εβδομάδων και πρέπει να κάνουν συνεχείς αλλαγές.
«Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κολλήσει σε ένα άβολο μέρος όπου δεν υπάρχει ορατότητα μετά από δύο εβδομάδες, και πρέπει να κατεβαίνουν και να ανεβαίνουν και στη συνέχεια να κατεβαίνουν ξανά, σε σύντομο χρονικό διάστημα», λέει ο Mark Manduca, αναλυτής της Citigroup. «Κάθε αεροπορική εταιρεία προσαρμόζεται όσο καλύτερα πιστεύει ότι μπορεί».Για όσους έχουν ήδη εισιτήρια, η αλλαγή σχεδίων έχει γίνει ναρκοπέδιο των όρων και προϋποθέσεων που διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία.
Οι περισσότερες εταιρείες προσφέρουν voucher ή την δυνατότητα αλλαγής εισιτηρίων χωρίς επιβάρυνση . Όμως όταν μια πτήση δεν έχει ακυρωθεί αλλά τίθενται σε εφαρμογή μέτρα όπως η καραντίνα για παράδειγμα, οι οδηγίες και το τι ακριβώς ισχύει δεν είναι απολύτως σαφής. Οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να επιστρέψουν χρήματα και γενικά αρνούνται να το κάνουν σε ταξίδια, ας πούμε, από το Ηνωμένο Βασίλειο στη Γαλλία. Δίνουν στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα είτε να μείνουν στο σπίτι τους και να… «φάνε» το εισιτήριο ή να πληρώνουν ακριβά για να αλλάξουν ημερομηνίες και προορισμούς ή να κάνουν τελικά το ταξίδι και μια πιθανή καραντίνα κατά την επιστροφή.
Ο Rory Boland, τουριστικός συντάκτης στο Which? μια ανεξάρτητη υπηρεσία συμβουλευτικών υπηρεσιών για τους καταναλωτές στη Μεγάλη Βρετανία υποστηρίζει πως οι ταξιδιώτες δεν θα ξεχάσουν εύκολα πώς τους μεταχειρίστηκαν αυτή την περίοδο. «Ο αντίκτυπος στην εμπιστοσύνη απέναντι στην ταξιδιωτική βιομηχανία ήταν καταστροφικός».