Η γερμανική εφημερίδα Bild έχει πιάσει τον σφυγμό των αναγνωστών της, ίσως μάλιστα να έχει πλάσει και τη δική της σχολή στο δημοσιογραφικό προϊόν της. Και δεν ορρωδεί ούτε ενώπιον υλικού, όπως προχωρημένα «ροζ βίντεο», για να ικανοποιήσει το αναγνωστικό της κοινό που είναι, στην πλειονότητά του, άνδρες ηλικίας από 50 έως 59 ετών.
Είναι ηλικιακή κατηγορία ατόμων που ακόμη εργάζονται, πίνουν καμιά μπύρα με τα φιλαράκια τους μετά τη δουλειά, πληρώνουν (υψηλούς) φόρους και ελαφρά τη καρδία ασπάζονται καμπάνιες, όπως αυτή που έκανε η Bild την περίοδο της δημοσιονομικής κρίσης καλώντας τους Έλληνες «να πουλήσουν τα νησιά τους μαζί με την Ακρόπολη» για να αποπληρώσουν τα χρέη στους Γερμανούς φορολογούμενους.
Είναι τα ίδια νησιά που οι Γερμανοί τουρίστες λατρεύουν, επισκέπτονται πολλές φορές τον χρόνο, και δεν θα ήθελαν επουδενί να καταστραφούν από πυρκαγιές και θεομηνίες, πόσο μάλλον να πουληθούν.
Μια εβδομάδα δωρεάν all inklusive
Αλλά η Bild παραμένει Bild και ξέρει να ελίσσεται. Αυτή τη φορά επέλεξε μια άλλου είδους, ύφους και επιπέδου καμπάνια υπέρ των ελληνικών νησιών, και δη της πυροκαμμένης Ρόδου.
Με τον τίτλο «Kalimera, Rhodos», κλήρωσε 50 από τους αναγνώστες της για μια εβδομάδα στο νησί. «Γλύτωσε την τελευταία στιγμή, αλλά η ζωή συνεχίζεται, πρέπει να συνεχιστεί στη Ρόδο ακόμη κι αν το σοκ από τις πυρκαγιές δεν έχει υποχωρήσει» αναφέρεται στο συνοδευτικό κείμενο.
«Ο δήμαρχος της Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης κάνει διαφήμιση για τουρίστες και ελπίζει ότι θα δώσετε στο πανέμορφο νησί μια ευκαιρία ή θα του παραμείνετε πιστοί». Η καμπάνια δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς της επικούρηση της TUI, του μεγαλυτέρου τουρ οπερέιτορ στον κόσμο με έδρες το Βερολίνο και το Ανόβερο. 500 πτήσεις της την εβδομάδα έχουν προορισμό τη Ρόδο.
Ο επικεφαλής της Ζεμπάστιαν Έμπελ επισκέφθηκε το νησί για να αποκτήσει εικόνα του μεγέθους των καταστροφών, και τώρα η TUI κλήρωσε 50 αεροπορικά εισιτήρια για μια εβδομάδα δωρεάν all inklusive. Ένα ταξίδι last minute για τους «έτοιμους από καιρό».
Η συμπεριφορά των Ροδιτών φαίνεται να έπαιξε καθοριστικό ρόλο και ίσως δημιουργήσει σχολή ως υπόδειγμα αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων, όταν δεν υπάρχουν σχέδια αντιμετώπισης πυρκαγιών. «Οι τελευταίες ημέρες έδειξαν πόσο υπέροχοι οικοδεσπότες είναι οι Έλληνες στη Ρόδο και σε ολόκληρη την Ελλάδα, θέλουμε να το μεταδώσουμε και σε άλλους» συνόψισε ο Έμπελ το μήνυμά του.
Για τους τυχερούς, χρόνος για μεγάλη προετοιμασία δεν υπάρχει. Από το Σάββατο 12.08 και για μια εβδομάδα, θα απολαμβάνουν δωρεάν ήλιο, θάλασσα, ουρανό, ηλιοβασιλέματα και φαγητό μακριά από τη γερμανική «θλίψη» του καιρού και το ασήκωτο «μολύβι» του ουρανού.
Διαβάστε τη συνέχεια στην DW