Σε αγωγή κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης προχώρησε η Tesla για το ζήτημα των δασμών που επέβαλε το μπλοκ στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα. Πρόκειται για το τελευταίο κεφάλαιο της αντιπαράθεσης μεταξύ του Έλον Μασκ και των Βρυξελλών.

Η αγωγή κατατέθηκε στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ECJ) από τη θυγατρική της Tesla στην Σιγκαπούρη.

Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης βρίσκονται οι δασμοί που επέβαλε η ΕΕ τον περασμένο Οκτώβριο, που για την Tesla φτάνουν το 7,8% και για έτερες κινεζικές εταιρείες EV μπορεί να φτάσουν έως και το 35,53%. Η επιβάρυνση αυτή έρχεται επιπλέον του στάνταρ δασμού στις εισαγωγές του κλάδου που φτάνει το 10%.

Οι Βρυξέλλες κατέληξαν στην απόφαση αυτή μετά από παρατεταμένη έρευνα, η οποία ξεκίνησε το 2023 και η οποία αφορούσε την παράτυπη στήριξη που απολαμβάνουν οι κινεζικές εταιρείες EV, μέσω κυρίως κρατικών επιδοτήσεων.

Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι κινεζικές εταιρείες ξεκινούν από τον εύκολο δανεισμό τους και την πρόσβαση σε φτηνότερη γη, έως επιδοτήσεις σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας και των προμηθειών τους. Με τον τρόπο αυτό μπορούσαν να διαθέσουν τα προϊόντα τους φτηνότερα εις βάρος των ευρωπαϊκών ομίλων.

To ποσοστό της επιβάρυνσης των δασμών για την Tesla ήταν από τα χαμηλότερα, καθώς η έρευνα της ΕΕ κατέληξε στο συμπέρασμα πως έλαβε το μικρότερο ποσοστό βοήθειας από την κινεζική κυβέρνηση, η οποία προφανώς έδωσε τις περισσότερες επιδοτήσεις σε εγχώριες βιομηχανίες EV. Όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ αριθμεί μακράν και τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κλάδο.

Περίπου το ένα πέμπτο όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πουλήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ, ήτοι περίπου 300.000 κομμάτια, κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Από αυτά το 28% αφορούσε μοντέλα της Tesla που κατασκευάστηκαν στην Κίνα, μακράν δηλαδή περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη μάρκα.

Η Tesla εισάγει στην ΕΕ από την Κίνα οχήματα τύπου Model 3, που κατασκευάζονται στη Σαγκάη. Τα μοντέλα τύπου Model Y κατασκευάζονται στο μέγα εργοστάσιο της στο Βερολίνο.

Νομικοί κύκλοι υποστηρίζουν πως η διαδικασία εκδίκαση της αγωγής της Tesla θα χρειαστεί περίπου 18 μήνες.

Διαβάστε ακόμη

Έκλεισε το big deal: Ποσοστό 60% στην Hellenic Healthcare Group αποκτούν οι Άραβες της PureHealth

Deutsche Bank: Τι συμβαίνει στον κλάδο τεχνολογίας AI και τη DeepSeek (γράφημα)

VesselsValue: Η ελληνική πλοιοκτησία με $103,7 δισ. διαθέτει τον ακριβότερο στόλο με πλοία μεταφοράς ενέργειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα