search icon

Ευρώπη

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Στο στόχαστρο της Ευρώπης οι επιδοτήσεις της Κίνας – Ράλι για τις μετοχές των VW, Renault

Ο δείκτης Stoxx 600 Automobiles & Parts κερδίζει έως 2,2%, στη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο από τις 27 Ιουλίου

Έρευνα για τις επιχορηγήσεις της Κίνας στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων ξεκινά η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε μια προσπάθεια να περιορίσει την «εισβολή» των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη και να θωρακίσει τα κεκτημένα των ευρωπαϊκών εταιρειών.

Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντε Λάιεν, ανακοίνωσε το πρωί της Τετάρτης την έναρξη της σχετικής έρευνας, υποστηρίζοντας ότι η αγορά έχει πλημμυρίσει με φθηνά κινεζικά οχήματα.

«Οι τιμές τους διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, χάρη στις τεράστιες κρατικές επιχορηγήσεις. Αυτό διαστρεβλώνει την αγορά μας» δήλωσε, χαρακτηριστικά. «Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε αυτήν τη διαστρέβλωση».

Η έρευνα ξεκινά, παρά τις ανησυχίες για την επιβολή αντιποίνων από την Κίνα, ενόσω η ικανότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών στον ανταγωνισμό με τις αντίστοιχες κινεζικές, καθίσταται ολοένα και πιο αμφίβολη.

Όπως ήταν εύλογο, τα όσα ανακοίνωσε η επικεφαλής της Κομισιόν αποτελούν καλό νέο για τις μετοχές των ευρωπαϊκών εταιρειών του κλάδου, οι οποίες καταγράφουν σημαντική άνοδο στη συνεδρίαση της Τετάρτης.

Ενδεικτικά, ο δείκτης Stoxx 600 Automobiles & Parts κερδίζει έως 2,2%, στη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο από τις 27 Ιουλίου. Στις επιμέρους μετοχές, η γαλλική Renault σκαρφαλώνει έως το 4,9% και η γερμανική Volkswagen φθάνει έως το 2,6%.

Στον αντίποδα, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD είδε τη μετοχή της να χάνει έως 2% στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Απώλειες κατά σχεδόν 3% εμφάνισε και η μετοχή της XPeng.

Ας σημειωθεί ότι η Κίνα διεκδικεί ένα μεγάλο μερίδιο από την αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, με το κράτος να επιδοτεί τόσο την παραγωγή όσο και την κατανάλωση. Αποτέλεσμα είναι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επεκτείνονται με ραγδαίους ρυθμούς.

H BYD έχει ήδη εκθρονίσει τη Volkswagen από την κορυφή των πωλητών στην τεράστια αγορά της Κίνας, ενώ έχει επεκταθεί σε περίπου 15 χώρες σε όλη την Ευρώπη, ερχόμενη σε απευθείας ανταγωνισμό με τις ευρωπαϊκές εταιρείες.

Για τις επιπτώσεις της «εισβολής» των κινεζικών αυτοκινήτων είχε πρωτο-μιλήσει ιδίως η Γαλλία, η οποία είχε επανειλημμένως προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις στα «made in EU» οχήματα.

Διαβάστε ακόμα

Ο Μητσοτάκης αποφασίζει για δυο (μπορεί και τρία) υπουργεία, τα γκάλοπ του Γιώργου Τσίπρα, η Αγαπηδάκη και το μπάχαλο, το… διαζύγιο του Παναγιωτίδη

Οικογένεια Λιβάνη: Προσπαθεί να «σώσει» τη Φιλοθέη, χάνει την «Ελληνική Ρίζα» (pics)

Γιάννης Μπούρας: Επενδυτικό πλάνο 35 εκατ. ευρώ για τις υποδομές της Sarantis – Σε αναζήτηση εξαγορών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version