Σε τροχιά κρίσης βρίσκεται η γερμανική οικονομία στις αρχές του 2025. Οι προκλήσεις είναι μεγάλες κυρίως για την αυτοκινητοβιομηχανία, την ατμομηχανή της γερμανικής οικονομίας.
Ενδεικτική η κατάσταση στον κολοσσό Volkswagen, ο οποίος σχεδίαζε μέχρι τις γιορτές λουκέτο σε τρεις μονάδες στη Γερμανία. Τελικά όμως διοίκηση και συνδικάτα συμφώνησαν σε περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας και μείωση παραγωγής σχεδόν κατά 25%, έτσι ώστε να αποτραπούν απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων.
Οι απόψεις των Γερμανών ειδικών για τα αίτια της κρίσης διαφέρουν: Ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκινητοβιομηχανίας Στέφαν Μπάρτσελ, από το γερμανικό Ινστιτούτο Centre of Automotive Management (CAM) κάνει λόγο για έναν «συνδυασμό δυσκολιών» και μια «γερμανική πολυκρίση». Εκτιμά ότι στο πλαίσιο μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας θα «πρέπει να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες: στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, στα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό, καθώς και στην αυτόνομη οδήγηση».
Από την πλευρά του ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ παρατηρεί ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες «κατανοούν πολύ καλά το αυτοκίνητο του σήμερα, αλλά στο αυτοκίνητο του αύριο πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας».
140.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν μεταξύ 2019 και 2023
Αχτίδα ελπίδας βλέπει ο Φρανκ Σβόπε, λέκτορας στη διαχείριση αυτοκινητοβιομηχανίας, στην ανάπτυξη των μπαταριών, οι οποίες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Μιλώντας στην DW τονίζει: «Οι μπαταρίες ηλεκτροκίνησης απέχουν πολύ από μια πλήρη ανάπτυξη. Στον τομέα αυτό χρειάζονται τεχνολογικά άλματα. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να υπάρξει ένα άλμα προς τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης στο τέλος της δεκαετίας, το οποίο θα μπορούσε να ανακατέψει εκ νέου την τράπουλα».
Διαβάστε τη συνέχεια στην Deutsche Welle