Η επαναφορά του guidance απ’ την Coca Cola HBC για φέτος (σ.σ. περιμένει EBITDA μεταξύ 740 και 820 εκατ. ευρώ) και ο πρώτος επίσημος απολογισμός της ζημιάς που υπέστη η εταιρεία στη Ρωσία μετά τον πόλεμο έγιναν χθες δεκτά με ανακούφιση απ’ το επενδυτικό κοινό, όπως φάνηκε απ’ την πορεία της μετοχής.
Ωστόσο η πρόκληση όπως και παραδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές παραμένει μεγάλη. Και αυτό καθώς ο Όμιλος έχει να αντιμετωπίσει τη συρρίκνωση μίας απ’ τις μεγαλύτερες και απ’ τις πλέον υποσχόμενες αγορές του, τη ρωσική, και παράλληλα τις πληθωριστικές πιέσεις που επηρεάζουν αφενός το λειτουργικό κόστος αφετέρου το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
Παρά τις ανατιμήσεις πάντως η διάθεση των καταναλωτών παραμένει θετική, όπως φάνηκε απ’ την αύξηση του όγκου των πωλήσεων που ανακοίνωσε για το α’ εξάμηνο η Coca Cola HBC, αν και ο κ. Μπονγκάνοβιτς εκτίμησε πως θα υπάρξει ένα μικρό φρένο στην αγορά μετά το καλοκαίρι, και σίγουρα στο δ’ τρίμηνο φέτος. Σε κάθε περίπτωση οι σημαντικές επιδόσεις των υπολοίπων αγορών, που κινήθηκαν ανοδικά, κατάφεραν να υπερκαλύψουν τις απώλειες απ’ τη Ρωσία και την Ουκρανία. Παράλληλα ο ίδιος στάθηκε και στην πετυχημένη, όπως είπε, αντιστάθμιση κινδύνου στην οποία προέβη ο Όμιλος σημειώνοντας πως και για το 2023 θα είναι ένα απ’ τα κύρια ζητούμενα.
Το σχέδιο για Ρωσία
Χθες η Coca Cola HBC παραδέχθηκε ότι η ζημιά που είχε απ’ τον περιορισμό των δραστηριοτήτων στη Ρωσία μετά την παύση παραγωγής και πώλησης των προϊόντων της Coca Cola Co κατά το α’ εξάμηνο και την αναδιάρθρωση την οποία αναγκάστηκε να κάνει στην τοπική θυγατρική προχωρώντας στις σχετικές απομειώσεις έφθασε τα 190 εκατ. ευρώ. Σε αυτά εκτίμησε ότι θα προστεθούν άλλα 82 εκατ. ευρώ κατά το β’ εξάμηνο.
Σύμφωνα με τον κ. Μπογκντάνοβιτς η θυγατρική, που πλέον μετονομάστηκε σε Multon Partners από Coca-Cola HBC Eurasia, θα είναι μία οντότητα αρκετά περιορισμένη σε σχέση με το πριν και θα στοχεύσει στις τοπικές μπράντες που διαθέτει, συμπεριλαμβανομένων των Dobry, Rich και Moya Semya.
«Αυτά είναι καθιερωμένα τοπικά μπραντς. Έχουν μία στέρεα κερδοφορία και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ξεκινήσαμε να κάνουμε κινήσεις για να περιορίσουμε το αυξανόμενο λειτουργικό κόστος, θεωρούμε ότι η επιχείρηση μπορεί και θα γίνει άμεσα αυτάρκης», σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις στη Ρωσία κατά το β’ τρίμηνο πραγματοποίησαν βουτιά σχεδόν 50%.
«Από σήμερα ξεκινάμε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο στη Ρωσία που θα επικεντρωθεί κυρίως σε χυμούς και το νερό. Ως εκ τούτου η δραστηριότητα θα είναι σαφώς μικρότερη και γι αυτό προχωρήσαμε σε απομειώσεις και συμπεριλάβαμε χρεώσεις 190 εκατ. ευρώ», τόνισε απ’ την πλευρά του και ο οικονομικός διευθυντής του Ομίλου Μπεν Αλμαζαρ. Παραδέχθηκε δε ότι η συνεισφορά της ρωσικής θυγατρικής στον Όμιλο θα είναι χαμηλότερη ακόμα και κατά το α’ εξάμηνο του 2023, συγκρινόμενη με το ίδιο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Πάντως ερωτηθείς σχετικά ο κ. Μπογντάνοβιτς, αρνήθηκε να προβεί σε οποιαδήποτε εκτίμηση για το ποια περίπου θα είναι τα επίπεδα των πωλήσεων πλέον της ρωσικής θυγατρικής. «Μιλάμε για τεκτονικές αλλαγές που οδηγούν σε μία πολύ πιο μικρή δραστηριότητα. Ακόμα δεν μπορώ να πω ακριβώς», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος πάντως διέψευσε τις πληροφορίες που διακινούνται το τελευταίο διάστημα στην αγορά ότι πιθανόν η ρωσική θυγατρική θα βάλει πωλητήριο σε κάποια απ’ τα δέκα εργοστάσια της στη Ρωσία.
Σε ο,τι αφορά την Ουκρανία, η διοικητική ομάδα του Ομίλου Coca Cola HBC κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη σημείωσε πως η πτώση των πωλήσεων σε όγκο κατά το β’ τρίμηνο είχε φθάσει το 50%. Σημειωτέον ότι η ουκρανική θυγατρική είχε σταματήσει τις δραστηριότητες της απ’ την έναρξη του πολέμου ως τις αρχές Μαϊου περίπου.
«Προτεραιότητα μας παραμένει η ασφάλεια εκεί. Απ’ το Μάιο που κάναμε restart ουσιαστικά πουλάμε στις περιοχές που θεωρούνται ασφαλείς. Η πτώση σε σχέση με πέρυσι στο σύνολο της χρονιάς θα είναι σε διψήφιο ποσοστό», σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς.
Διαβάστε ακόμη:
Berkshire Hathaway: Ζημιές $44 δισ. αλλά οι επενδυτές… πίνουν νερό στο όνομα του Μπάφετ
Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Το επόμενο βήμα μετά τη «χρυσή» συμφωνία με την Bacardi