search icon

Επιχειρήσεις

Zara: Επεκτείνει το live shopping σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Οι εκπομπές θα είναι μικρότερες από εκείνες στο κινεζικό Douyin, με διάρκεια 45 λεπτά έως μία ώρα - Η ζωντανή μετάδοση επιτρέπει επίσης στο ισπανικό brand να προσεγγίσει τους αγοραστές

Με το live streaming concept αγορών να αξιολογείται ως εξαιρετικά επιτυχημένο στην Κίνα, η Zara αποφάσισε να το λανσάρει και στον υπόλοιπο κόσμο, επεκτείνοντας τις ζωντανές μεταδόσεις αγορών της σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ευρώπη και ΗΠΑ φέτος, παρά το γεγονός ότι οι δυτικοί αγοραστές είναι λιγότερο εξοικειωμένοι.

Το γνωστό brand, με μητρική την Inditex θα ανακοινώσει τα τριμηνιαία αποτελέσματα την Τετάρτη, επενδύει σε νέους τρόπους για να εμπλέξει τους αγοραστές, καθώς οι αναλυτές αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν με μικρότερο ρυθμό έπειτα από μια εξαιρετική μεταπανδημική άνοδο.

Οι πεντάωρες αυτές ζωντανές εκπομπές αγορών στην Κίνα, που μεταδίδονται εβδομαδιαία στο κινεζικό ιντερνετικό αδελφάκι του TikTok, έχουν βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων της Zara, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων λιανικής EDITED.

«Θέλουμε να το μεταφέρουμε στις δυτικές χώρες, όπου το livestream δεν είναι τόσο δημοφιλές… αλλά σκεφτήκαμε γιατί όχι – από την άποψη της ψυχαγωγίας, το βήμα αυτό είναι μια εξέλιξη», δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος της Zara για την πρωτοβουλία, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου.

Οι αγορές ως ψυχαγωγία δεν είναι κάτι καινούργιο – τα τηλεοπτικά κανάλια αγορών όπου οι τηλεθεατές τηλεφωνούσαν για να αγοράσουν τα προϊόντα που παρουσιάζονταν ήταν δημοφιλή για δεκαετίες – αλλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν προκαλέσει μια νέα εποχή live streaming, φυσικά με αιχμή την Κίνα, όπου οι επιδραστικές προσωπικότητες πωλούν τα πάντα, από καλλυντικά μέχρι σνακ, με φρενήρη ρυθμό.

Οι μάρκες που επιθυμούν να δημιουργήσουν μια πιο σπάνια εμπειρία, χωρίς να μείνουν πίσω στις εξελίξεις, προσπάθησαν να κάνουν τις ζωντανές αγορές με διαφορετικό τρόπο. Η εκπομπή της Zara στο Douyin περιλαμβάνει κινεζικά μοντέλα που φορούν φορέματα Zara, δοκιμάζουν παπούτσια και κοσμήματα. Περιλαμβάνει επίσης σκηνές πασαρέλας και πλάνα μακιγιάζ στα «παρασκήνια», με χαλαρό ύφος και στιλ φιλικής συζήτησης. Ένα concept που έρχεται σε αντίθεση με τις «σκληρές» πωλήσεις που προσπαθούν ανταγωνιστές της όπως ο γνωστός και ως «Lipstick King» στην Κίνα, Li Jiaqi, για τις οποίες είναι διάσημος.

Μια ομάδα 70 ατόμων εργάζεται για τη ζωντανή εκπομπή, η οποία μεταδίδεται από έναν χώρο 1.000 τετραγωνικών μέτρων στη Σαγκάη, αλλάζοντας γωνίες μεταξύ επτά καμερών, δήλωσε η Zara. Κατά μέσο όρο, προσελκύει περίπου 800.000 μοναδικούς θεατές ανά εκπομπή. «Η livestream προσέγγιση της Zara δημιούργησε σημαντική αναγνωρισιμότητα της μάρκας στην Κίνα», δήλωσε η αναλύτρια της EDITED Krista Corrigan.

Η Zara ξεπούλησε τα περισσότερα μεγέθη σε 50% περισσότερα προϊόντα στην Κίνα τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους από ό,τι την ίδια περίοδο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της EDITED.

Η ζωντανή μετάδοση επιτρέπει επίσης στο ισπανικό brand να προσεγγίσει τους αγοραστές, ακόμη και όταν η φυσική της παρουσία στην Κίνα έχει συρρικνωθεί από 570 καταστήματα το 2019 σε μόλις 192 στις 31 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις ΗΠΑ και στις ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, η Zara επέλεξε να φιλοξενεί ζωντανές εκπομπές στην εφαρμογή και τον ιστότοπό της, αντί για μια τρίτη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να διασφαλίσει τον έλεγχο της αισθητικής.

Τα ad-hoc livestreams θα αναδεικνύουν συγκεκριμένες συλλογές της Zara Woman και θα φιλοξενούνται από δύο «πολύ γνωστές» προσωπικότητες της μόδας, δήλωσε χωρίς να τις κατονομάσει. Στοχεύοντας σε μια «φιλική, χαλαρή και διασκεδαστική» εμπειρία, οι εκπομπές θα είναι μικρότερες από εκείνες στο Douyin, με διάρκεια 45 λεπτά έως μία ώρα, αλλά οι θεατές θα μπορούν να αντιδρούν σε πραγματικό χρόνο με ερωτήσεις, σχόλια και emojis.

Η Asos, η L’Oréal και η Puma, για παράδειγμα, είναι μεταξύ των εμπορικών σημάτων που έχουν ξεκινήσει στο TikTok Shop στο Ηνωμένο Βασίλειο τους τελευταίους μήνες, ενώ η πλατφόρμα της AliBaba «AliExpress» ξεκίνησε τον Μάρτιο μια εκπομπή livestream στο Ηνωμένο Βασίλειο με τίτλο «It Girls», στην οποία συμμετέχουν influencers όπως η Olivia Attwood.

Διαβάστε ακόμη

Deutsche Bank: Τι βλέπει για τις αγορές μετοχών στο δεύτερο εξάμηνο και τι προτείνει στους επενδυτές (πίνακες)

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξήσεις σοκ έως 40% – Πόσα θα πληρώσει μια τετραμελής οικογένεια (vid)

Alpha Bank: Έξοδος στις αγορές με ομόλογο 500 εκατ. ευρώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version