Η Warby Parker, η διάσημη εταιρεία οπτικών, χαρακτηρίζεται πλέον, ως ένας από τους πιο ισχυρούς παίκτες στο χώρο της.
Η επιτυχία που έχει καταφέρει να σημειώσει η Warby Parker, βασίζεται ως επί το πλείστον, στην απόφασή της να καταργήσει τους μεσάζοντες και να πουλά τα προϊόντα της αποκλειστικά μέσω των δικών της καταστημάτων.
Πρόκειται για ένα επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο υιοθέτησαν αργότερα, και άλλες γνωστές επιχειρήσεις όπως είναι παραδείγματος χάρη, η εταιρεία κατασκευής αποσκευών Away καθώς και Allbirds, εταιρεία αθλητικών παπουτσιών.
Η Warby Parker έχτισε το brand της πουλώντας γυαλιά στο διαδίκτυο σε πολύ οικονομικές τιμές. Πουλούσε σκελετούς με αρχική τιμή στα 95 δολάρια – συμπεριλαμβανομένων των φακών. Η εν λόγω εταιρεία, εισήχθη για πρώτη φορά στο χρηματιστήριο στις 29 Σεπτεμβρίου και έκτοτε βλέπει την τιμή της μετοχής να καταγράφει άνοδο.
Τώρα σκοπεύει να κάνει ένα νέο μεγάλο βήμα στο χώρο. «Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο για το μέλλον της επιχείρησής μας. Στόχος μας είναι να γίνουμε μια εταιρεία ολιστικής φροντίδας όρασης», αποκάλυψε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντέιβ Γκιλμπόα σε συνέντευξή του στο CNBC. «Οι πελάτες μας στο εξής, εκτός από το να αγοράζουν γυαλιά από εμάς, θα έχουν την ευκαιρία να λαμβάνουν και άλλες υπηρεσίες όπως, η οφθαλμολογική εξέταση καθώς και συνταγογραφήσεις», εξηγεί.
Ένα μεγάλο ερώτημα, ωστόσο, είναι αν η Warby Parker μπορεί να αντιμετωπίσει την ανταγωνίστριά της, EssilorLuxottica, τον γαλλοϊταλικό γίγαντα 85 δισεκατομμυρίων δολαρίων που δημιουργήθηκε σε μια συγχώνευση 48 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2018. Η κεφαλαιοποίηση της Warby Parker είναι επί του παρόντος 3,37 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά ορισμένοι αναλυτές είναι αισιόδοξοι και πιστεύουν πως μπορεί να ανταγωνιστεί τον μεγάλο αντίπαλό της.
Η Warby Parker σημείωσε έσοδα 487 εκατομμυρίων δολαρίων τους 12 μήνες έως τις 30 Ιουνίου 2021, αυξημένα κατά 33% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και ενώ ήταν κερδοφόρα σε βάση EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συγκεντρώνοντας 27 εκατομμύρια δολάρια.
Από την άλλη πλευρά, η EssilorLuxottica δημιουργεί τις δικές της ετικέτες όπως η Ray-Ban και συνεργάζεται με μερικά από τα πιο διάσημα brands πολυτελείας στον κόσμο. Μεταξύ αυτών, οι εταιρείες Chanel, Versace και Ralph Lauren. Παράγει περίπου 80 εκατομμύρια έως 90 εκατομμύρια ζευγάρια γυαλιών ετησίως και είχε έσοδα 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Μπορεί η Warby Parker να την αγωνιστεί;
«Δεν ξοδεύουμε πολύτιμο στο να παρακολουθούμε συνεχώς, την πορεία των ανταγωνιστών μας. Στόχος μας είναι να αναπτυχθούμε από τη συνολική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια και τις επόμενες δεκαετίες», υποστηρίζει ο Ceo της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη:
«Safe haven» το κινεζικό γουάν λόγω της εισβολής στην Ουκρανία
Αναλυτές: Τα επενδυτικά tips εν καιρώ πολέμου και η «ανίκανη» κεντρική τράπεζα της Ρωσίας