Τη συμμετοχή περισσότερων από 100 συνεργάτες της σε όλη την Ευρώπη στην πρωτοβουλία Where You Shop Matters («Έχει σημασία πού κάνεις τις αγορές σου») για να βοηθήσουν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες και να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις κοινότητές τους, ανακοίνωσε η Visa.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, πάνω από 2 εκατ. μικρές επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη έχουν υποστηριχθεί από την έναρξη του προγράμματος, το καλοκαίρι του 2020.
Η ανακοίνωση σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη δέσμευση της Visa να βοηθήσει 8 εκατ. μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη -και 50 εκατ. παγκοσμίως- να συνδεθούν στο διαδίκτυο, να εξοικειωθούν και να διασφαλίσουν το μέλλον τους.
Έρευνα που διεξήγαγε η Visa, αποκάλυψε ότι οι μικρές επιχειρήσεις σε ποσοστό 65% ανησυχούν για το μέλλον τους, καθώς πολλοί κλάδοι λειτουργούν υπό περιορισμούς ή η λειτουργία τους έχει διακοπεί, ενώ πολλές μικρές επιχειρήσεις μεταφέρουν όλο και περισσότερο τις δραστηριότητές τους στο διαδίκτυο και υιοθετούν τις ψηφιακές πληρωμές. Τα δεδομένα της Visa δείχνουν ότι σε πάνω από 10 χώρες στην Ευρώπη έχει σημειωθεί αύξηση 20% στις διαδικτυακές πωλήσεις, ενώ οκτώ στις δέκα συναλλαγές γίνονται πλέον ανέπαφα.
H Ανδριάνα Παππά, επικεφαλής της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Οι μικρές επιχειρήσεις διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για τις κοινότητές μας και πολλές συνεχίζουν να λειτουργούν υπό τις δύσκολες συνθήκες που επέφερε η πανδημία του Covid-19. Μας εμπνέει η καινοτομία και το επιχειρηματικό πνεύμα που έχουν δείξει πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, προσαρμόζοντας τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται, ώστε να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πελάτες τους. Είμαστε περήφανοι για το γεγονός ότι περισσότερες από δύο εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις επωφελήθηκαν από πρωτοβουλίες συνεργατών μας. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας για μια οικονομική ανάκαμψη που θα διατηρήσει τις μικρές επιχειρήσεις στο επίκεντρο των κοινοτήτων μας».
Από τότε που ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να υποστηρίξει 8 εκατ. μικρές επιχειρήσεις στην Ευρώπη, στο ταξίδι προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, η Visa ένωσε τις δυνάμεις της με τράπεζες, κυβερνήσεις, εμπορικές πλατφόρμες και συνεργάτες τεχνολογίας για να ενεργοποιήσει ψηφιακά τις μικρές επιχειρήσεις.
Οι κυριότερες πρωτοβουλίες
- Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα: η Visa συνεργάζεται με τις κυβερνήσεις της Τσεχίας, της Πολωνίας και της Σλοβακίας, για να παρέχει στις μικρές επιχειρήσεις πρόσβαση σε τερματικά και λογισμικό ανέπαφων συναλλαγών, χωρίς χρέωση για τους πρώτους 12 μήνες. Οι κυβερνήσεις σε 29 χώρες ανταποκρίθηκαν και αύξησαν το όριο των ανέπαφων συναλλαγών για να διευκολύνουν τους καταναλωτές να πληρώνουν χωρίς να αγγίζουν το POS.
- Νέα τεχνολογία αποδοχής πληρωμών: Το «Tap-to-Phone», μια νέα τεχνολογία της Visa που μεταμορφώνει τις κινητές συσκευές σε τερματικά πληρωμών, βοηθά χιλιάδες ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων στην Ιταλία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Τουρκία, την Ουκρανία και το Ηνωμένο Βασίλειο να δέχονται ψηφιακές πληρωμές.
- Νέα διαδικτυακά εργαλεία: Η διαδικασία δημιουργίας μιας online επιχείρησης μπορεί να είναι αποθαρρυντική. Η Visa συνεργάζεται με διαδικτυακές πλατφόρμες και ψηφιακές αγορές, ώστε τα μικρά καταστήματα να μπορούν να αποκτήσουν διαδικτυακή παρουσία με ελάχιστο κόστος και χωρίς ταλαιπωρία. Αυτά τα προγράμματα έχουν ξεκινήσει σε 15 χώρες της Ευρώπης και υποστηρίζουν χιλιάδες τοπικές επιχειρήσεις. Η Visa έχει επίσης επεκτείνει την πλατφόρμα Practical Business Skills, μια παγκόσμια ψηφιακή πλατφόρμα που παρέχει δωρεάν εκπαιδευτικούς πόρους, με στόχο να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων να πάρουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους μέσω εκτεταμένου ψηφιακού μετασχηματισμού.
- Νέα τραπεζικά εργαλεία: Οι μικρές εταιρείες στρέφονται επίσης σε ψηφιακά τραπεζικά εργαλεία για να βοηθηθούν στη διαχείριση των οικονομικών τους σε μια κρίσιμη για αυτές περίοδο. Σε συνεργασία με τράπεζες και FinTechs σε ολόκληρη την Ευρώπη, η Visa διαθέτει 30 νέα προγράμματα επαγγελματικών καρτών που βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις να διαχειρίζονται καλύτερα τις ταμειακές ροές και τις αγορές τους, προσφέροντας παράλληλα πρόσβαση σε καινοτόμα, νέα εργαλεία επιχειρηματικής τραπεζικής.
- Δέσμευση της κοινότητας: Η Visa έχει επεκτείνει την καμπάνια Where You Shop Matters, καλώντας τους καταναλωτές να ψωνίζουν τοπικά και να υποστηρίζουν μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις κοινότητές τους. Στην Ελλάδα η Visa έχει πραγματοποιήσει αντίστοιχες καμπάνιες από το καλοκαίρι του 2020, στηρίζοντας έμπρακτα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Πάνω από 100 προγράμματα έχουν ξεκινήσει υποστηριζόμενα από συνεργάτες της Visa, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων των Alpha Bank Romania, Akbank, Axerve, Banca Sella, BeeDigital, CEC Bank, Co-Operative bank, Clickandcollection.com, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Fiserv, Fruugo, Glovo, iCard-myPOS, Israel Credit Cards, Jyske, Juni, Tyl by NatWest, Nexi, Orderbird, Oma Savings Bank Plc, Payplug,Shopify, SparNord, Swedbank Τράπεζα Πειραιώς, Viva Wallet, WorldLine, Yell.
Αυτές οι πρωτοβουλίες βοήθησαν να παρασχεθούν εργαλεία, δεξιότητες και πόροι σε περισσότερες από 2 εκατ. μικρές επιχειρήσεις, για να τις βοηθήσουν να προσαρμοστούν, να πραγματοποιήσουν συναλλαγές στο διαδίκτυο και να καλύψουν τη ζήτηση των καταναλωτών για ψηφιακές πληρωμές.
Με πολλές οικονομίες στην Ευρώπη να ξεκινούν το 2021 με περαιτέρω περιορισμούς, η Visa επιστρατεύει τη βοήθεια του δικτύου της και καλεί περισσότερους συνεργάτες της να υποστηρίξουν τις πρωτοβουλίες της για τη στήριξη των μικρών επιχειρήσεων, με στόχο την ψηφιοποίηση εκατομμυρίων μικρών εταιρειών σε αυτήν την κρίσιμη για την ανάκαμψη περίοδο.
Διαβάστε ακόμη
Το δυσμενές σενάριο για τον τουρισμό και το κόστος στην Οικονομία