Στη διαδικασία ενίσχυσης του ελληνικού στόλου των εναέριων πυροσβεστικών μέσων εμπλέκεται μια εταιρεία η οποία αναμένεται να αποκτήσει μια αρκετά έντονη παρουσία στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, ειδικότερα στο project των υδροπλάνων που υπόσχεται να αλλάξει τον «χάρτη» των μεταφορών.
Είναι η καναδική Viking Air. Η συγκεκριμένη κατασκευάζει τον πιο δημοφιλή, ίσως, τύπο υδροπλάνου, τα αμφίβια DHC-6 Twin Otter Series 400 (αξίας 8 εκατ. ευρώ έκαστο), που θυμίζουν… τζετ και θεωρούνται η πρώτη επιλογή για τους επιχειρηματίες του κλάδου, αλλά από το 2016 έχει αποκτήσει και τα δικαιώματα (πιστοποιητικά) των 3 τύπων του «σκληροτράχηλου» Canadair από την πρώην κατασκευάστρια τους, την Bombardier.
Όπως έγραψε το newmoney, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα χρηματοδοτηθεί με 110 εκατ. ευρώ η ανανέωση των ελληνικών πτητικών μέσων πυρόσβεσης, σχέδιο που περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων- την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό 7 από τα ελληνικά αεροσκάφη Canadair CL-415 σε CL-515.
Η επένδυση περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέων κινητήρων, ψηφιακών ηλεκτρονικών και νέα εξαρτήματα στα Canadair του ελληνικού στόλου, ενώ, τα τελευταία χρόνια είχε επανέλθει στην επικαιρότητα θέμα πιθανών νέων παραγγελιών του ίδιου τύπου πυροσβεστικών αεροσκαφών, έστω με διαφορετική ονομασία (Viking Air CL-515).
Αν και προς το παρόν δεν φαίνεται να έχει συμπεριληφθεί κάτι τέτοιο στα άμεσα πλάνα της ελληνικής κυβέρνησης, κύκλοι της αγοράς δεν αποκλείουν να υπάρξουν σχετικές συζητήσεις εν καιρώ παρά το υψηλό κόστος για την αγορά ενός καινούργιου «Canadair».
Η κατασκευή των Canadair από την Bombardier είχε σταματήσει προ ετών και όπως έχει δηλώσει ο David Curtis, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Viking Air, οι Καναδοί φιλοδοξούν να επαναφέρουν σε πλήρη παραγωγή τον τύπο αυτών των αεροσκαφών για την Ευρώπη, με την προϋπόθεση να δεχθούν παραγγελίες ενός ελάχιστου αριθμού τους. Ο ίδιος φέρεται να είναι σε διάλογο με διάφορες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις…
Το γεγονός ότι οι μπίζνες της Viking Air θα «ανοίξουν» στην εγχώρια αγορά τους προσεχείς μήνες δημιουργεί τις συνθήκες μιας ευρύτερης συνεργασίας της με την Ελλάδα…
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Viking Air βρίσκεται σε συνομιλίες με 2 ή και με 3 από τις εταιρείες που σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στο project των υδροπλάνων στην χώρα μας για την προμήθεια νέων αμφίβιων αεροσκαφών και βέβαια αν κάποιες από αυτές θελήσουν να αποκτήσουν και ορισμένα ελαφρώς μεταχειρισμένα, πάλι θα χρειάζονται συντήρηση κι εξαρτήματα.
Θα σταθμεύουν σε όλη τη χώρα
Η σταδιακή δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων είναι, ήδη, σε εξέλιξη και η έναρξη των πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα εκτιμάται – από ανθρώπους του κλάδου- ότι θα μπορούσε να αρχίσει, πιλοτικά, από τον προσεχή Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η ανάπτυξη των υδατοδρομίων θα ήταν δυνατόν να βοηθήσει μελλοντικά στο έργο της πυρόσβεσης, καθώς θα δοθεί η δυνατότητα να σταθμεύουν σε αυτά τα αμφίβια πυροσβεστικά αεροσκάφη –ως υδροπλάνα- σε όλη την Ελλάδα.
Και με αυτόν τον τρόπο, να επιταχύνεται και να γίνεται πιο ευέλικτη η διαδικασία της αποστολής τους, χωρίς να χάνεται πολύτιμος χρόνος σε κρίσιμες καταστάσεις…
Αυτό, ισχύει και για τα 11 αμφίβια πυροσβεστικά υπό αγορά αεροσκάφη τύπου Air Tractor για την αντιμετώπιση καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης στα νησιωτικά συμπλέγματα, ευέλικτων, με χαμηλό κόστος χρήσης και μικρές ανάγκες υποστήριξης.
Μηχανική υποστήριξη και ανταλλακτικά
Όπως αναφέρει και στην επίσημη ιστοσελίδα της, η Viking Air, τα Canadair έχουν αποδειχθεί για πάνω από 50 χρόνια βασικός παράγοντας στην καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών σε παγκόσμια κλίμακα και δηλώνει υπερήφανη που είναι ο επίσημος κατασκευαστής (Original Equipment Manufacturer) «αυτών των εξαιρετικών αεροσκαφών», παρέχοντας τεχνική, μηχανική υποστήριξη, όπως και τα ανταλλακτικά, για τον παγκόσμιο στόλο.
Σε σχέση με το CL-515 η Viking Air εξηγεί ότι η κατασκευή του είναι βασισμένη στη γενεαλογία του φημισμένου Canadair CL-415 και θεωρείται ένα νέο αμφίβιο πολλαπλών αποστολών, το πιο προηγμένο τεχνικά πυροσβεστικό αεροσκάφος στην αγορά.
Το CL-515 διαθέτει αυξημένη χωρητικότητα δεξαμενής άνω των 7.000 λίτρων νερού (ή 690.000 ανά ημέρα), με αποτέλεσμα να επιτυγχάνει το χαμηλότερο συνολικό κόστος ανά λίτρο οποιουδήποτε αεροσκάφους πυρόσβεσης και δυνατότητα να γεμίσει μέσα σε 14 δευτερόλεπτα, ικανό να ρίξει τεράστιες ποσότητες επιβραδυντικού υγρού και να επιχειρεί υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Όσον αφορά τα εξαρτήματά τους, η καναδική εταιρεία ενημερώνει ότι ως κάτοχος πιστοποιητικού τύπου διατηρεί ένα ολοκληρωμένο απόθεμα για τα αεροσκάφη τα CL-215, Cl-215T και CL-415 και ακόμα ότι οι υπεύθυνοι τεχνικής υποστήριξης και οι μηχανικοί της είναι πάντα σε ετοιμότητα, για να τα διατηρήσουν ετοιμοπόλεμα.
Διαβάστε ακόμη:
Πυρκαγιές: Όγδοη μέρα καταστροφής στην Εύβοια – Οι κάτοικοι παλεύουν με τις αναζωπυρώσεις
Πώς θα δοθούν οι αποζημιώσεις στους πυρόπληκτους
Η έκθεση – σοκ για το κλίμα πιέζει το COP26 να στείλει τον άνθρακα στην… Iστορία (pics)