Μια από τις μεγαλύτερες και πιο καινοτόμες πλατφόρμες μεταπώλησης πολυτελών ειδών, το Vestiaire Collective ξεκίνησε σήμερα εκστρατεία crowdfunding προκειμένου να συγκεντρώσει τουλάχιστον ένα εκατομμύριο ευρώ (1,09 εκατομμύρια δολάρια) από ιδιώτες επενδυτές. Η εταιρεία που υποστηρίζεται από την Kering στοχεύει να γίνει κερδοφόρα μέχρι το τέλος του έτους και ενδεχομένως να εισαχθεί και στο χρηματιστήριο.
Η Vestiaire Collective ενημερώνει για το crowdfunding, το οποίο απευθύνεται σε όλους τους πολίτες άνω των 18 ετών στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, στον ιστότοπό και το app της δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Maximilian Bittner.
«Πράγματι, ο στόχος μας είναι να κάνουμε τους πιο πιστούς πελάτες μας μετόχους», δήλωσε ο Bittner. «Το βλέπουμε πραγματικά ως μια εκστρατεία μάρκετινγκ για να συνδεθούμε με την κοινότητά μας».
Σύμφωνα με το Reuters, το crowdfunding τιμολογείται στα 1,78 ευρώ (1,94 δολάρια) ανά μετοχή, αποτιμώντας τη Vestiaire σε 1,1 δισ. ευρώ (1,20 δισ. δολάρια). Η αποτίμηση συνάδει με τον γύρο χρηματοδότησης του Νοεμβρίου υπό την ηγεσία της εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων Eurazeo, του μεγαλύτερου μετόχου της με ποσοστό περίπου 25%. Στα μέσα του 2022 η εταιρεία αποτιμούνταν σε 1,4 δισ. ευρώ.
«Αντανακλά την κατάσταση της εταιρείας σήμερα, αλλά νομίζω ότι είναι μια δίκαιη αποτίμηση», δήλωσε ο Bittner. Ο τομέας των ειδών πολυτελείας επιβραδύνεται παγκοσμίως, καθώς οι υψηλού εισοδήματος καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες τους.
Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25% στην πλατφόρμα Vestiaire πέρυσι, δήλωσε εκπρόσωπος της εταορείας, καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν όλο και περισσότερο μεταχειρισμένα ρούχα και αξεσουάρ, μια τάση που έχει οδηγήσει κορυφαίους οίκους μόδας και λιανοπωλητές να δημιουργήσουν ιστοσελίδες μεταπώλησης.
Η Vestiaire, η οποία παίρνει προμήθεια όταν οι πελάτες πωλούν αντικείμενα όπως τσάντες Gucci ή παλτά Burberry μέσω του ιστότοπου, αυτοχαρακτηρίζεται ως αγορά για «επιθυμητή» μεταχειρισμένη μόδα. Από τον Νοέμβριο του 2022 έχει απαγορεύσει σε περισσότερες από 60 μάρκες «γρήγορης μόδας» να πωλούνται στην πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένων των Boohoo, Gap, H&M, Shein, Uniqlo και Zara.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε στο Παρίσι το 2009, στοχεύει να καταστεί κερδοφόρα περί τα τέλη του 2024 και μια αρχική δημόσια προσφορά «θα ήταν το φυσικό επόμενο βήμα αφού επιτύχουμε κερδοφορία», δήλωσε ο εκπρόσωπος σε ηλεκτρονικό μήνυμα.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Gucci, η Kering, κατέχει ποσοστό 5% της Vestiaire. Η Softbank είναι επενδυτής από το 2021, αν και η εταιρεία δεν έχει γνωστοποιήσει το μέγεθος της συμμετοχής της.
Το crowdfunding, μέσω της βρετανικής πλατφόρμας Crowdcube, ανοίγει σήμερα, ενώ η φάση των εγγραφών θα ξεκινήσει στις 6 Φεβρουαρίου.
Διαβάστε ακόμη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ