Η Holland & Barrett φαίνεται πως ήταν η αρχή για τον Όμιλο Fourlis να δραστηριοποιηθεί στον χώρο της ευεξίας και της υγιεινής διατροφής. Και τούτο διότι η διοίκηση της εισηγμένης κατά τις ενημερώσεις που έκανε χθες στα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών και τους χρηματιστηριακούς αναλυτές άφησε να εννοηθεί ότι ήδη ψάχνει να κάνει το επόμενο βήμα εξετάζοντας νέες συνεργασίες.
«Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, όπου τα συμπληρώματα διατροφής πωλούνται κατά 95% στα φαρμακεία. Έχει έρθει η ώρα και στην Ελλάδα ο καταναλωτής να βρίσκει αυτά τα προϊόντα σε περισσότερα σημεία πώλησης», σημείωσε ο Πρόεδρος του Ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής αποκαλύπτοντας πως υπάρχουν σκέψεις και για συμπληρωματικά concepts. Προς το παρόν πάντως επίκειται η έναρξη λειτουργίας του eshop της νέας αλυσίδας ενώ πλέον λειτουργούν τρία φυσικά καταστήματα, στο The Mall Athens, την Κηφισιά και τη Γλυφάδα.
Την ίδια ώρα η διοίκηση της εισηγμένης γνωστοποίησε πως το ενημερωτικό δελτίο για την εισαγωγή της Trade Estates στο Χρηματιστήριο είναι έτοιμο, αν και οποιαδήποτε κίνηση θα πρέπει να αναμένεται στο β’ εξάμηνο της χρονιάς και θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό απ’ τις πολιτικές εξελίξεις και την προοπτική της ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας απ’ τη χώρα, όπως εξηγούσε ο κ. Φουρλής. Σε ο,τι αφορά το χαρτοφυλάκιο της ΑΕΕΑΠ ο κ. Φουρλής σημείωσε πως εξετάζονται διάφορα περιουσιακά στοιχεία προς εξαγορά, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί σε κάτι συγκεκριμένο.
Σε κάθε περίπτωση το 2023 σε επίπεδο Ομίλου έχει ξεκινήσει το ίδιο εντυπωσιακά όσο έκλεισε και η περασμένη χρονιά αφού όπως είπε η διοίκηση της εισηγμένης ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων κατά τους πρώτους μήνες διατηρεί διψήφιο ποσοστό τόσο έναντι του 2022 όσο και έναντι του 2019. Στην ουσία, όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Απόστολος Πεταλάς, συνεχίζεται η τάση που καταγράφηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2022 όταν οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 21,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, ενώ στο 9μηνο ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ χαμηλότερος, της τάξης του 11%.
Αυτή την εκτίναξη των πωλήσεων, και σε όρους όγκου, η διοίκηση την απέδωσε μεταξύ άλλων στην αποκατάσταση της ομαλούς λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς επί μακρό χρονικό διάστημα υπήρχαν ελλείψεις. «Οσο τα προβλήματα περιορίζονται, τόσο οι πωλήσεις μας κερδίζουν momentum και μερίδια», σημείωσε ο κ. Φουρλής.
Μάλιστα τόνισε πως τόσο η ΙΚΕΑ λόγω της αποκατάστασης των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και των μικρότερων ανατιμήσεων που έκανε έναντι του ανταγωνισμού, όσο και η Intersport με την ανακαίνιση των καταστημάτων του δικτύου και τις στρατηγικές συνεργασίες που έκλεισε με τις Nike και Adidas κατάφερε να κερδίσει μερίδια στις αγορές οικιακών επίπλων και αθλητικών αντίστοιχα παρά την κλιμάκωση του ανταγωνισμού.
Μάλιστα ο κ. Πεταλάς σημείωσε πως ο Όμιλος φέτος δεν έχει προγραμματίσει νέες ανατιμήσεις, επισημαίνοντας πως αυτές πέρυσι διαμορφώθηκαν στο 15% με 18% μεσοσταθμικά κυρίως μέσα από δύο φάσεις (Μάιο και Σεπτέμβριο).
Ο κ. Φουρλής από την πλευρά του επανέλαβε τον στόχο για επίτευξη τζίρου 750 εκατ. ευρώ το 2026 (από 501 εκατ. ευρώ το 2022) και EBIT 8%.
Σημειώνεται πως με βάση τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποίησε η εισηγμένη πριν από δύο μέρες το 2022 οι πωλήσεις του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 501,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 14%. Επίσης τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 18,8 εκατ. ευρώ, γεγονός που ωθεί τη διοίκηση να προτείνει στη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος 0,11 ευρώ ανά μετοχή. Όπως εξήγησε ο κ. Πεταλάς το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε 4% σε σχέση με ένα χρόνο πριν καθώς «επικεντρωθήκαμε σε κατηγορίες πιο ανταγωνιστικές και δεν κάναμε πολλές προωθητικές ενέργειες, λόγω μειωμένου αποθέματος».
Πάντως στις προκλήσεις της νέας χρονιάς, που έρχεται μετά από μια χρονιά ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης, θα πρέπει σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, να προστεθεί η αύξηση του κόστους δανεισμού κατά 2,5%-3% και η αύξηση του κόστους μισθοδοσίας κατά 4%-5%.
Επενδύσεις
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις στο κομμάτι της λιανικής, ο κ. Πεταλάς σημείωσε πως αυτές αναμένεται να φθάσουν φέτος τα 18 με 20 εκατ. ευρώ. Μάλιστα ο σχεδιασμός προβλέπει φέτος τη συνέχιση των ανακαινίσεων στο δίκτυο της Intersport, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις αρχές του 2024, με τον όμιλο να επιθυμεί να αυξήσει τα επόμενα χρόνια τον αριθμό των καταστημάτων από 105 που είναι σήμερα σε 120. Επίσης το φθινόπωρο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αναμόρφωση του καταστήματος ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο με μείωση των τετραγωνικών μέτρων. Υπό κατασκευή είναι το μεγάλο κατάστημα ΙΚΕΑ στην Πάτρα με στόχο να είναι λειτουργικό σε 18 μήνες, ενώ στη φάση της αδειοδότησης είναι το κατάστημα ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο Κρήτης. Εξάλλου, στο τέλος του 2023 αναμένεται να μεταφερθούν σε νέες εγκαταστάσεις στα Σπάτα Αττικής (έναντι του Smart Park) τα γραφεία του Ομίλου Fourlis στον χώρο που θα ονομαστεί Fourlis Retail Hub.