search icon

Επιχειρήσεις

Βασιλάκης για Autohellas: Θετική η αφετηρία του 2022 εν μέσω όμως αβεβαιοτήτων

«Η εικόνα του 2021 ήταν πολύ θετική και αυτή η εικόνα ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί και το 2022», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας

(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)

Με θετικό πρόσημο είναι η αφετηρία του 2022 για την Autohellas, έστω κι αν το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον παραπέμπει σε συνθήκες αβεβαιότητας, όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ευτύχης Βασιλάκης.

«Η εικόνα του 2021 ήταν πολύ θετική και αυτή η εικόνα ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί και το 2022 έχοντας μάλιστα πολύ μεγαλύτερο κομμάτι της χρονιάς σε φυσιολογική δραστηριότητα ειδικά όσον αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις αυτοκινήτων rent a car. Ηδη αυτές τις μέρες ξεκινά η τουριστική περίοδος, δυόμιση μήνες νωρίτερα σε σύγκριση με το 2021 και έχουμε βάσιμες ελπίδες για μία πολύ καλύτερη χρονιά.

Από την άλλη πλευρά, έχουμε νέα δεδομένα και στα κόστη και στην αγοραστική δυνατότητα του κοινού αλλά και συνολικά στο γενικότερο μακροοικονομικό περιβάλλον. Επομένως μιλάμε για μία απαιτητική χρονιά, όπου ουδείς γνωρίζει τί μπορεί να φέρουν οι αβεβαιότητες. Η αφετηρία είναι θετική, δεν υπάρχει τεράστια διαφοροποίηση στην τουριστική ζήτηση λόγω του γεωπολιτικού- έστω κι αν είναι δεδομένη η απώλεια αγορών από τη Ρωσία και την Ουκρανία- ωστόσο φαίνεται ότι είναι ισχυρή η επιθυμία του κοινού να ταξιδέψει. Αυτό που μας ανησυχεί, μακροπρόθεσμα και θα έλεγα σε όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, είναι το τι θα στερήσει τελικά από την οικονομική δυνατότητα των καταναλωτών το κόστος της ενέργειας και των καυσίμων», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

Σημειωτέον ότι πέρυσι η εταιρεία με δραστηριότητα στη βραχυχρόνια, τη μακροχρόνια μίσθωση, την εμπορία αυτοκινήτων και τη διαχείριση στόλου παρουσίασε σημαντική δυναμική τόσο σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών ομίλου, όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας, με αύξηση τζίρου κατά 30,5%, φθάνοντας τα 641,6 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) υπερδιπλασιάστηκαν στα 84,8 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 52,4 εκατ. ευρώ έναντι 17,3 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας τριπλασιασμό σε σχέση με το 2020.

Σε σχέση με την πανδημία και την προσαρμογή του κοινού σε αυτή την τρίτη σεζόν του Covid 19 η τάση για ταξίδι είναι ισχυρή ήδη μέσα στον Απρίλιο, όπως φαίνεται στις κρατήσεις των ξενοδοχείων και ειδικά σε αυτά της ανώτερης βαθμίδας, που προσελκύουν κοινό με αυξημένη αγοραστική δυνατότητα.

Ερωτηθείς σχετικά για τις ‘’άμυνες’’ ειδικά της Autohellas στο κομμάτι των ενοικιάσεων αυτοκινήτων, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι δεν υφίσταται θέμα ως προς την επάρκεια του στόλου γιατί η εταιρεία είχε φροντίσει από πέρυσι να έχει ικανοποιητικό αριθμό αυτοκινήτων για το κομμάτι των βραχυχρόνιων μισθώσεων και τις ενοικιάσεις στους τουριστικούς προορισμούς.

Για τον τομέα των μακροχρόνιων μισθώσεων υπάρχει μία υστέρηση με ένα μεγάλο αριθμό καθυστερούμενων παραγγελιών και άρα υστέρηση στην τιμολόγηση, δεδομένων των γενικότερων συνθηκών στην παραγωγή αυτοκινήτων, την εφοδιαστική αλυσίδα, τη μεταφορά κ.ά. Από την άλλη πλευρά, αυτό δημιουργεί και μία σχετική ασφάλεια για τους επόμενους μήνες, όσον αφορά το αυξημένο πελατολόγιο με την εταιρεία πάντως να έχει προσαρμοστεί ήδη από πέρυσι που ήταν και αυτή μία χρονιά που χαρακτηρίστηκε από τις σημαντικές καθυστερήσεις στην παραγωγή.

Οι τιμές στην αγορά

Σε σχέση με τις τιμές στην αγορά όπου έχουν πάρει γενικότερα την ανιούσα σε όλα τα επίπεδα, όσον αφορά ειδικότερα τις βραχυχρόνιες μισθώσεις rent a car, η διοίκηση της Autohellas εκτίμησε ότι τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα της φετινής τουριστικής σεζόν έως τα τέλη Μαΐου τα νούμερα θα διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα. «Αν έρθουν οι ταξιδιώτες που υπολογίζεται ότι θα δούμε μέσα στο καλοκαίρι, στο peak της σεζόν λόγω και της υψηλής ζήτησης, θα υπάρχουν αυξήσεις».

Σε σχέση με τις τιμές των νέων αυτοκινήτων που έχουν ανέβει τους τελευταίους 24 μήνες, λόγω των γνωστών ζητημάτων παραγωγής, εφοδιαστικής αλυσίδας, τιμών ενέργειας κ.ά., η τάση φαίνεται ότι θα συνεχιστεί γιατί οι κατασκευαστές κάνουν διπλές επενδύσεις και ως προς το κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επομένως, η τάση αύξησης των τιμών στα καινούρια δεν πρόκειται να εκλείψει, με τα μεταχειρισμένα να ακολουθούν, έστω κι αν βρεθεί μελλοντικά ένα νέο σημείο «ισορροπίας».

Διαβάστε ακόμη: 

Ο καβγάς ΟΤΕ – Vodafone, η Marie Tragas de Monaco, το νέο ομόλογο του ΟΔΔΗΧ και το μέρισμα της Quest

Τα 10 ηχηρά «σφυριά» που χτυπάνε σήμερα – Βίλες στην Εκάλη, εργοστάσια και ξενοδοχεία (pics)

Αδήλωτα τετραγωνικά ακινήτων: Mε αναδρομική ισχύ η απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη – Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα

Exit mobile version