search icon

Επιχειρήσεις

Βασιλάκης (AEGEAN): «Μεγαλύτερο από ποτέ το δίκτυο και η προσφορά θέσεων – Σημαντική ανάκαμψη στα ταξίδια των Ελλήνων»

Για το υπόλοιπο του έτους, για το τρέχον τρίτο και τέταρτο τρίμηνο η εταιρεία θα επιχειρήσει με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022 «επενδύοντας» και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

(ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

«Εξαιρετικά» αποτελέσματα σε επίπεδο ανάκαμψης και εσόδων με πολύ ισχυρές ταμειακές ροές βλέπει φέτος η διοίκηση της AEGEAN, με το δίκτυο των προορισμών να είναι μεγαλύτερο από ποτέ και την εταιρεία να παρουσιάζει σημαντική αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις έως και το τέλος της φετινής χρονιάς.

«Αν κοιτάξουμε το σύνολο του α’ εξαμήνου -και παρά τη χαμηλή σεζόν της Ελλάδας ιδιαίτερα στους χειμερινούς μήνες- έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα συγκρινόμενοι και με τις επιδόσεις άλλων αεροπορικών της αγοράς», ανέφερε χθες στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών ο πρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχης Βασιλάκης με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. «Αποπληρώσαμε τα εναπομείναντα δάνεια της περιόδου της Covid 19 και είμαστε τώρα στα υψηλότερα επίπεδα διαθεσίμων στην ιστορία της εταιρείας, ενώ έχουμε παραλάβει και πάνω από το ήμισυ των νέων αεροσκαφών από την παραγγελία της Airbus, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τα κόστη για την εταιρεία».

Σημειώνεται ότι το 2023 η AEGEAN έχει παραλάβει 9 νέα αεροσκάφη, φθάνοντας έως σήμερα τα 28 JET αεροσκάφη της οικογένειας A320 neo. Επιπλέον, σε σχέση με τη χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας, λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών, απόρροια και των υψηλών επιπέδων προ-πωλήσεων για τη θερινή περίοδο και πάρα τις επενδύσεις και τις αποπληρωμές δανεισμού του πρώτου εξαμήνου, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα εμφανίζονται βελτιωμένα κατά σχεδόν 200 εκατ. ευρώ στο τέλος του πρώτου εξαμήνου σε σύγκριση με το τέλος του 2022. Κατά το πρώτο εξάμηνο η AEGEAN προέβη στην αποπληρωμή του υπολοίπου των δανείων που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας (68,5 εκατ. ευρώ). Παράλληλα προέβη και στην αποπληρωμή δανείου χρηματοδοτικής μίσθωσης που είχε συναφθεί το 2020 για την απόκτηση ενός αεροσκάφους A321 neo καθώς και στην αγορά ενός νεότευκτου Α320 neo αεροσκάφους, χρησιμοποιώντας μόνο ταμειακά διαθέσιμα (σύνολο δύο ενεργειών 70 εκατ. ευρώ), αυξάνοντας σε 11 τα ελεύθερα βαρών αεροσκάφη, από μόλις 4 το Δεκέμβριο του 2019.

Το γ’ και δ’ τρίμηνο

Σε σχέση με το υπόλοιπο του έτους, για το τρέχον τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2023 η εταιρεία θα επιχειρήσει με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022 «επενδύοντας» και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. «Η σταδιακή επιμήκυνση είναι ουσιώδες ζήτημα για την ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της AEGEAN, η οποία φέτος επιχειρεί συνολικά με 76 αεροπλάνα και θα προσφέρει στο σύνολο του έτους πάνω από 18 εκατ. θέσεις, με 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, καλύπτοντας 46 χώρες σε 165 προορισμούς. «Θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε το δίκτυό μας, ακόμη και σε συνεργασίες που δίνουν υπεραξία όπως αυτή που ανακοινώθηκε προ ημερών με την Εmirates με την οποία μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες σε σχέση με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επιχειρούμε φέτος με ένα δίκτυο μεγαλύτερο από ποτέ και αυξάνουμε την προσφορά σε όλη την Ελλάδα, με έμφαση τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε μία περίοδο έντονου ανταγωνισμού, με αύξηση δρομολογίων και από τις υπόλοιπες αεροπορικές».

Τα ταξίδια των Ελλήνων

Ειδοποιός διαφορά για τη φετινή χρονιά και με το βλέμμα στο 2024 είναι η αύξηση των ταξιδιών των Ελλήνων: «Στο κομμάτι της αναψυχής βλέπουμε ότι αυξάνεται το μερίδιο των ταξιδιών των Ελλήνων καταρχάς, πέραν της αύξησης των εισερχόμενων επισκεπτών. Τα ταξίδια αυξάνονται περισσότερο φέτος για τους Ελληνες, όπου καταγράφεται μεγαλύτερη ανάκαμψη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη και μία παράμετρο που μπορεί να βελτιώσει και το ζητούμενο της άμβλυνσης της εποχικότητας στη χώρα με μεγαλύτερα μερίδια στη διάρκεια της χαμηλής σεζόν των χειμερινών μηνών».

Σε σχέση με τα κόστη των αεροδρομίων και την αύξηση των τελών των επιβατών πανευρωπαϊκά ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι τα αεροδρόμια λαμβάνουν αποφάσεις και διαμορφώνουν τις τιμές ανάλογα με τους όρους παραχώρησης, ωστόσο είναι σημαντικό να ακούν και την πλευρά των αεροπορικών. Σε σχετικό ερώτημα για το ρόλο που παίζουν οι αυξήσεις των τελών σε σχέση με τη διαμόρφωση των προγραμμάτων των αεροπορικών χαμηλού κόστους, ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι όποιες αυξήσεις «δεν θα αποτρέψουν τους low cost αερομεταφορείς από το να πετούν στην Ελλάδα, γιατί ο παράγοντας της ζήτησης μετρά πολύ περισσότερο έναντι της αύξησης των τελών και επιπλέον είναι κάτι που συμβαίνει πανευρωπαϊκά».

Για την ίδια την AEGEAN, ανέφερε ότι έχει επιτύχει πολύ καλά αποτελέσματα το πρώτο εξάμηνο παρά τις αυξήσεις σε λειτουργικά έξοδα, τέλη και επίγεια εξυπηρέτηση στα αεροδρομια σε όλη την Ευρώπη, στο κόστος χρήματος, καυσίμων κ.ο.κ. Στο τέλος Ιουνίου 2023 ο όμιλος είχε συνάψει συμφωνίες για να αντισταθμίσει το 54% των εκτιμώμενων αναγκών του σε δολάρια Η.Π.Α. για το β’ εξάμηνο του 2023 καθώς και το 32% των εκτιμώμενων ετήσιων αναγκών για το 2024 αντίστοιχα. Επιπλέον, ο όμιλος είχε συνάψει συμβόλαια ανταλλαγής εμπορευμάτων επί αεροπορικών καυσίμων και brent (commodity jet & brent swaps) που κάλυπταν ποσοστό 66% των προβλεπόμενων αναγκών σε καύσιμα για το β’ εξάμηνο του 2023 και 27% των προβλεπόμενων αναγκών για το 2024.

Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη είναι και το project συνολικού ύψους 140 εκατ. ευρώ, που ανακοινώθηκε στο τέλος της περασμένης χρονιάς, θα ολοκληρωθεί σταδιακά και αφορά τη δημιουργία ενός σύγχρονου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στη χώρα. Στις αρχές Σεπτεμβρίου, η Aegean CAE Flight Training Α.Ε., που αποτελεί joint venture των εταιριών Olympic Air και CAE Aviation Training BV για το κέντρο προσομοιωτών, σύναψε κοινό ομολογιακό δάνειο συνολικού ύψους έως 22,66 εκατ. ευρώ και διάρκειας 12 ετών στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου για τη δημιουργία του κέντρου εκπαίδευσης προσομοιωτών για πληρώματα πτήσης στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Διαβάστε ακόμη 

Απόψε το πρώτο «μεγάλο ραντεβού» με DBRS και επενδυτική βαθμίδα

Ακίνητα: Έρχονται νέα εργαλεία για ευκολότερες μεταβιβάσεις

Chubb Insurance: Το σχέδιο του κολοσσού των ασφαλίσεων για την επένδυση στη Θεσσαλονίκη (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version