Στον Όμιλο Toyota έχουν κάθε λόγο να είναι χαρούμενοι. Πέρυσι, η ιαπωνική εταιρεία πούλησε 11.233.039 αυτοκίνητα παγκοσμίως, όπως ανακοίνωσε. Αυτός ο αριθμός την έφερε γι’ ακόμα μία φορά στην κορυφή της αντίστοιχης λίστας με τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες και είναι ο υψηλότερος από κάθε άλλη φορά. Από αυτά, μόνο τα 104.018 ήταν αμιγώς ηλεκτροκίνητα, δηλαδή ποσοστό 0,926% επί των συνολικών. Αυτά αφορούν τόσο στα μοντέλα της αυτής της τεχνολογίας κίνησης όσο και στα αντίστοιχα της Lexus.
Μέρος της αλήθειας είναι ότι η Toyota άργησε να παρουσιάσει, κατασκευάσει και διαθέσει στην αγορά ηλεκτροκίνητα οχήματα σε σχέση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Aυτό έχει να κάνει με τη γνωστή στάση σκεπτικισμού των στελεχών της έναντι των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με μπαταρίες («BEV»).
Πρόσφατα ο Ακίο Τογιόντα, ο επίτιμος Πρόεδρος της εταιρείας, μίλησε σε ακροατήριο 200 κορυφαίων στελεχών αυτής. Στην ομιλία του επιβεβαίωσε πως έχει εκπονηθεί ένα «πολύ μεγάλο πρόγραμμα εξέλιξης νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης», όπως είπε.
Ο Τογιόντα, κατά τη διάρκεια συζήτησης με τους παρευρισκόμενους, εξέφρασε την άποψη ότι οι πωλήσεις των BEV ηλεκτροκίνητων δεν θα ξεπεράσουν το 30% σε σχέση με τις συνολικές.
Εκτός αυτών, σύμφωνα με το newsauto, συνομιλώντας και με δημοσιογράφους, ο Τογιόντα απάντησε όταν ρωτήθηκε σχετικά: «Εάν αλλάξουμε ξαφνικά την παραγωγή μας σε ηλεκτροκίνητα τα οποία έχουν μπαταρίες, τότε είμαι σίγουρος ότι 5,5 εκατομμύρια Ιάπωνες που όλη τους τη ζωή εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην κατασκευή κινητήρων θα αρχίσουν να αναρωτιούνται: “Ποιος ο σκοπός για όλο αυτό;”.
»Κάποιοι από τους προμηθευτές μας για την παραγωγή κινητήρων δεν θα μπορούν ούτε να απευθυνθούν στις τράπεζες για να πάρουν δάνειο. Οι υποδομές δεν μπορούν να υποστηρίξουν την πώληση μόνο ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων».
Τέλος, ο Τογιόντα επιβεβαίωσε επίσης την εξέλιξη θερμικών κινητήρων που θα λειτουργούν με υδρογόνο αντί για βενζίνη με σκοπό να μπουν σε παραγωγή όταν θα είναι έτοιμοι για βιομηχανική χρήση, ενώ δεν ανέφερε οτιδήποτε για πετρελαιοκινητήρες.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί η ΒοfA δεν «βλέπει» φούσκα στα Χρηματιστήρια (πίνακες)
Πώς οι super rich επιλέγουν να μεταβιβάσουν την αμύθητη περιουσία τους
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις – ΕΣΠΑ: Μέχρι πότε παρατείνεται η υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ