«Η εταιρεία ενημερώνει το επιβατικό κοινό σχετικά με τις πτήσεις που ακυρώθηκαν πρόσφατα ότι τα αιτήματα για την αποζημίωση των επιβατών θα εξεταστούν και θα απαντηθούν μέχρι την 15-11-2019. Ζητούμε συγγνώμη για την αναστάτωση που προκλήθηκε και εργαζόμαστε για την ομαλή και εύρυθμη συνέχιση των πτήσεων μας».
Με αυτή τη λακωνική και καθόλου …διαφωτιστική ανακοίνωση επιχειρεί η Astra Airlines να ενημερώσει τους πελάτες της που είχαν κλείσει εισιτήρια τις τελευταίες ημέρες και είδαν τις πτήσεις τους να ακυρώνονται, ως απόρροια των προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζει η εταιρεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αεροπορική η οποία έχει έδρα στη Θεσσαλονίκη κι έχει ξεκινήσει τις πτήσεις από το 2008 βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε αναζήτηση- εναγωνίως- επενδυτή, έχοντας ήδη μπεί στο «στόχαστρο» της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το ζήτημα της βιωσιμότητάς της.
Μάλιστα, ορισμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο επενδυτής θα πρέπει να έχει βρεθεί έως την ερχόμενη Τετάρτη- πράγμα ιδιαιτέρως δύσκολο- δεδομένων των στενών χρονικών περιθωρίων και των προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζει εδώ και καιρό η εταιρεία. Από πλευράς στελεχών της Astra Airlines γίνεται λόγος για ανάγκη «οικονομικής αναδιάρθρωσης», με τα ζητήματα ρευστότητας να αποδίδονται, γενικότερα, στον ισχυρό ανταγωνισμό και τη δυσμενή θέση μικρότερων εταιρειών έναντι των μεγαλύτερων στην αεροπορική αγορά.
Η Astra Airlines, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Ιωάννη Ζλατάνη, έχει ως βάση της το αεροδρόμιο Μακεδονία κι εκτελεί απευθείας πτήσεις από και προς Θεσσαλονίκη προς Χίο, Μυτιλήνη, Σάμο, Λήμνο, Ικαρία, Ηράκλειο και Κω, καθώς και από Αθήνα προς Χίο, Κοζάνη, Καστοριά και Ικαρία, συνδέοντας κατά κύριο λόγο περιφερειακούς προορισμούς.
Η εταιρεία ιδρύθηκε από τους Ιωάννη Ζλατάνη, ιδρυτή της Interaviator Ltd και Αναστάσιο Ζηρίνη, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας. Η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε στις 5 Ιουλίου 2008 από τη Θεσσαλονίκη στη Ρόδο με την εταιρεία να εισέρχεται στη συνέχεια στην εκμετάλλευση άγονων αεροπορικών γραμμών.
Έως τώρα, ο στόλος της Astra Airlines αποτελείται απο τέσσερα αεροσκάφη. Το αντικείμενο εργασιών της εταιρείας ουσιαστικά, όπως προαναφέρθηκε, είχε να κάνει με την εκτέλεση αρκετών άγονων αεροπορικών γραμμών. Ορισμένες από αυτές τις άγονες γραμμές συνενώθηκαν και τελικά μπήκε στο «παιχνίδι» και ο ανταγωνισμός.
Οι φήμες ότι η Astra Airlines αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα ρευστότητας υπήρχαν εδώ και καιρό, έστω κι αν μόλις τον περασμένο Οκτώβριο η εταιρεία ανακοίνωνε τις πτήσεις της εορταστικής περιόδου προτρέποντας το κοινό να ταξιδέψει μαζί της «από 16 Δεκεμβρίου έως 7 Ιανουαρίου προς όλους τους χειμερινούς μας προορισμούς με απευθείας πτήσεις από Θεσσαλονίκη και από Αθήνα».
Το χειμερινό πρόγραμμα από τις 27 Οκτωβρίου 2019 έως τις 28 Μαρτίου του 2020 περιελάμβανε απευθείας πτήσεις προς Χίο, Σάμο, Μυτιλήνη, Κοζάνη – Καστοριά, Λήμνο – Ικαρία, Ηράκλειο και Κω.
Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία- αυτά του 2017- ο κύκλος εργασιών εμφανίζεται μειωμένος κατά 35,1% στα 26,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ήταν στα 239 χιλ. ευρώ, από 199,2 χιλ. ευρώ το 2016, ενώ το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων αντιστοιχεί σε 11,4 εκατ. ευρώ.
Με βάση τις παρατηρήσεις των ορκωτών επισημαίνεται ότι η εταιρεία έχει ίδια κεφάλαια 2,7 εκατ. ευρώ και το μετοχικό της κεφάλαιο ανέρχεται σε 2,051 εκατ. ευρώ, ωστόσο αν ληφθούν υπόψη οι επιμέρους παρατηρήσεις των ορκωτών, τα ίδια κεφάλαια έχουν καταστεί κατώτερα του ½ του μετοχικού κεφαλαίου και συνεπώς συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 47 του κωδ. Ν. 2190/1920, με βάση το οποίο θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις για το μέλλον της εταιρείας.