Ένα από τα μεγαλύτερα deals των τελευταίων ετών στην ελληνική αγορά σε επίπεδο εξαγορών υπήρξε αυτό του 2023 για την απόκτηση των Αττικών Πολυκαταστημάτων από την Ideal Holdings, με τίμημα 100 εκατ. ευρώ.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής και η ενσωμάτωση της αλυσίδας στο χαρτοφυλάκιο της εισηγμένης εκτίναξε τα μεγέθη της, με τις προοπτικές για την επόμενη μέρα να παραμένουν θετικές, μετά και την είσοδό της σε μια νέα δραστηριότητα.
Τα έσοδα του εξαμήνου εμφάνισαν άνοδο 11%, από 92 εκατ. ευρώ πέρσι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, σε 102,2 εκατ. ευρώ φέτος και τα συγκρίσιμα EBITDA κατά 24%, από 9,1 εκατ. ευρώ το 2023, σε 11,3 εκατ. ευρώ το 2024.
Απέναντι στις προκλήσεις της εποχής για το λιανικό εμπόριο στον κλάδο της ένδυσης, υπόδησης και των αξεσουάρ, η διοίκηση οργανώνει τις δικές της «άμυνες» με στόχο η μεγάλη αλυσίδα σε τροχιά ανάπτυξης.
Τα σχέδια της ηγεσίας των Attica Stores για τους προσεχείς μήνες συμπεριλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλες κινήσεις, την αύξηση του προσωπικού στα καταστήματα της, με σκοπό την διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης κατά την περίοδο αιχμής (Νοέμβριο και Δεκέμβριο), όπως αναφέρεται στην επισκόπηση των δραστηριοτήτων του τομέα για τη μητρική εισηγμένη εταιρεία συμμετοχών.
Η προσέλκυση περισσότερων premium καταναλωτών τόσο στα φυσικά καταστήματα (σε συνάρτηση με την αναβάθμισή τους) όσο και στο online κανάλι αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της επιχειρηματικής στρατηγικής που θα εφαρμόσουν τα Αττικά Πολυκαταστήματα. Η περαιτέρω ανάπτυξη των διαδικτυακών πωλήσεων με focus στη μόδα θεωρείται άλλωστε ένας από τους «παράλληλους στόχους» των Αττικών Πολυκαταστημάτων.
Γενικότερα, αναμένεται επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων για το δεύτερο εξάμηνο, με τη συνολική αγορά να «κατεβάζει ταχύτητα» από τον Μάιο, αλλά το 2025 εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει την τάση του 4ου τριμήνου του 2024 που περιλαμβάνει και την περίοδο των εορτών.
Η εταιρεία να αισιοδοξεί ωστόσο ότι θα υπάρξει και το δεύτερο εξάμηνο άνοδος των πωλήσεων και της κερδοφορίας, χωρίς να προσδιορίζεται ποσοστιαία…
Ως προς τα γεγονότα του πρώτου εξαμήνου, το business plan των Attica Stores περιλάμβανε την μερική ανακαίνιση του πολυκαταστήματος στο Golden Hall, η προσθήκη νέων premium brands στο προϊοντικό portfolio της αλυσίδας ως μέρος της προσπάθειας για την εκ νέου ενίσχυσης της εικόνας της στην αγορά του εξειδικευμένου retail στον ρουχισμό και η σταδιακή προώθηση του e shop της.
Τα έσοδα και η κερδοφορία της επιχείρησης, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, έλαβαν ώθηση από διάφορες παραμέτρους κατά το πρώτο μισό της χρονιάς, διατηρώντας την τάση του τέταρτου τριμήνου του 2023, όπως είναι η ισχυρή απόδοση των πωλήσεων προς τους ντόπιους πελάτες, η δυναμική των νέων brands και των premium χώρων σε συνδυασμό με την επίδραση του εντατικού μάρκετινγκ, η αύξηση πωλήσεων στην κατηγορία του Tax Free που ανήλθε στο 9,1% του συνολικού κύκλου εργασιών και το γεγονός ότι το κόστος του προσωπικού δεν αυξήθηκε σε σχέση με τις πωλήσεις.
Αντιθέτως, αύξηση διαπιστώθηκε στον αριθμό των επισκεπτών (+7%) από 2,8 εκατ. σε 3 εκατ. άτομα από το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε αυτό του 2024, αλλά και στις πωλήσεις ανά τετραγωγικό μέτρο (+11%) από 3.000 ευρώ/τ.μ. σε 3.300 ευρώ/τ.μ..
Το 2023, η χρήση έκλεισε με αυξημένες πωλήσεις σε ποσοστό 12%, ύψους 213,1 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 25% συγκριτικά με το 2022, στα 12,1 εκατ. ευρώ και κατά 18% τα EBITDA, σε 39,1 εκατ ευρώ.
Στο μέτωπο των επενδύσεων, υπενθυμίζεται, υφίσταται διπλή συμφωνία των Αττικών Πολυκαταστημάτων με την Lamda Development για τη δημιουργία δυο καταστημάτων στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού (σε Vouliagmenis Mall/The Ellinikon Mall και Riviera Galleria).
Το δίκτυο τους αποτελείται από 4 πολυκαταστήματα σε στρατηγικά σημεία σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη (Attica City Link, Attica Golden Hall, Attica Tsimiski, Attica Mediterranean Cosmos), 7 εξειδικευμένα καταστήματα και ένα ψηφιακό κατάστημα, με πάνω από 1.000.000 είδη στο προϊοντικό portfolio τους.
Κωδικός αναβάθμιση
Στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεσή της η Ideal Holdings αναφέρει ανάμεσα σε άλλα σχετικά με την πορεία της θυγατρικής της στο εξειδικευμένο λιανεμπόριο:
«Σημαντική ενίσχυση των εσόδων προήλθε από την αύξηση των πωλήσεων προς ταξιδιώτες τρίτων χωρών (Tax Free) σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 32% περίπου. Ισραήλ, ΗΠΑ, Αίγυπτος, Τουρκία και Αραβικά κράτη έχουν ιδιαίτερη δυναμική στις πωλήσεις Tax Free. Στα πλαίσια αναβάθμισης των πολυκαταστημάτων Attica, συνεχίζεται το επενδυτικό πλάνο ανακαίνισης των υφισταμένων χώρων και δημιουργίας νέων τμημάτων στα πλαίσια της στρατηγικής καθιέρωσης ως το μοναδικό premium πολυκατάστημα στην ελληνική αγορά, ενώ ταυτόχρονα διαφοροποιούνται προϊοντικά με την εισαγωγή νέων brands, όπως ενδεικτικά jacquemus, amiri, Gucci make up, Alemais, Elisabetha Franchi.
Η αύξηση των ωφέλιμων τετραγωνικών μέτρων του συνόλου των καταστημάτων αλλά και η επιλογή προμηθευτών και προϊόντων με μεγαλύτερη ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας με παράλληλη αύξηση του αριθμού των συναλλαγών και της μέσης αξίας της συναλλαγής».
Επίσης, η Aττικά Πολυκαταστήματα εξέδωσε στις 23.04.2024 κοινό ομολογιακό δάνειο ύψους 30 εκατ. ευρώ, με ομολογιούχους την Τράπεζα Eurobank, την Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε. και την Εθνική Τράπεζα με σκοπό την αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων δανείων, το υπόλοιπο του οποίου την 30.06.2024 ανέρχεται σε 28,3 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται δε, ότι η σημαντική αύξηση των ενοποιημένων εσόδων της εισηγμένης (+269%) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο οφείλεται στο γεγονός ότι στην συγκριτική περίοδο δεν ενοποιείται η εταιρεία Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε. καθώς αποκτήθηκε την 01.09.2023, με τα έσοδά της για την τρέχουσα περίοδο να ανέρχονται, όπως προαναφέρθηκε, σε 102,2 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
ΑΑΔΕ: Ανακαλούνται πρόστιμα λόγω πρόδηλου σφάλματος στους ελέγχους
Lussile: Βγαίνει στο σφυρί τον Νοέμβριο το ακίνητο της βιομηχανίας ενδυμάτων (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ