Οι σύνθετες νομικές και κανονιστικές προκλήσεις που αφορούσαν την ανάπτυξη του OPAP Store App, της νέας καινοτόμου εφαρμογής του ΟΠΑΠ για τους πελάτες των πρακτορείων του, βρέθηκαν πρόσφατα στο επίκεντρο του συνεδρίου Law in Action, μέσα από την παρουσίαση της Νάνσης Βέρρα, Chief Legal, Regulatory and Compliance Officer του ΟΠΑΠ.
Σημειώνεται ότι το συνέδριο Law in Action ήταν αφιερωμένο σε έργα και πρακτικές που αναδεικνύουν την καθοριστική συμβολή του νομικού κλάδου στην επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη. Το παρών έδωσαν διακεκριμένοι νομικοί σύμβουλοι εταιρειών και εκπρόσωποι δικηγορικών εταιρειών.
Στην ομιλία της, η κα. Βέρρα εστίασε στη χαρτογράφηση, το σχεδιασμό και την υλοποίηση των προδιαγραφών της εφαρμογής, διασφαλίζοντας ότι πληροί τις σύνθετες κανονιστικές απαιτήσεις του ρυθμιστικού πλαισίου για τα τυχερά παίγνια και τις υπηρεσίες πληρωμών για το πορτοφόλι (“wallet”) που ενσωματώνει.
Νέα ψηφιακή εποχή στα καταστήματα ΟΠΑΠ
Το OPAP Store App υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού και εκσυγχρονισμού του δικτύου καταστημάτων ΟΠΑΠ. Διαθέτει ένα «κλειστού τύπου» (closed-loop) wallet και δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να παίζουν εντός των καταστημάτων, εύκολα και γρήγορα μέσω smartphone, χωρίς να είναι απαραίτητη η επίσκεψή τους στον πάγκο εξυπηρέτησης.
Όπως τόνισε η κα. Βέρρα, το OPAP Store App προωθεί μια σύγχρονη, phygital εμπειρία στα καταστήματα ΟΠΑΠ, καθώς οι πελάτες μπορούν επίσης να συμμετέχουν στο πρόγραμμα loyalty ΟΠΑΠ Επιβραβεύσεις.
«Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που υλοποιήθηκε μια τέτοια εφαρμογή σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η πρόκληση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, δεδομένου ότι το δίκτυο καταστημάτων ΟΠΑΠ αριθμεί σχεδόν 4.000 πρακτορεία και είναι ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά δίκτυα στην Ευρώπη», συμπλήρωσε.
Οι προκλήσεις για τη Νομική Ομάδα του ΟΠΑΠ
Το κομμάτι της χαρτογράφησης και ανάλυσης των προδιαγραφών του κανονιστικού πλαισίου ήταν κομβικό για την επιτυχία του εγχειρήματος, σύμφωνα με την Chief Legal, Regulatory & Compliance Officer του ΟΠΑΠ.
«Το OPAP Store App ήταν ένα σύνθετο έργο. Απαιτούσε την ανάλυση, καταγραφή και σύνθεση των επιμέρους προβλέψεων και προδιαγραφών που προβλέπονται στους αυστηρά ρυθμιζόμενους τομείς των τυχερών παιγνίων και υπηρεσιών πληρωμών, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις του πλαισίου για την πρόληψη και αποτροπή από την νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα. Βέρρα.
Όπως σημείωσε, προκειμένου να εκπληρωθούν οι πολυεπίπεδες κανονιστικές απαιτήσεις έγιναν διαβουλεύσεις με την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, την Τράπεζα της Ελλάδος και την αρμόδια αρχή για θέματα ΑΣ νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
Παράλληλα, υλοποιήθηκε ένα μεγάλο έργο εγκατάστασης συσκευών εντοπισμού τοποθεσίας (beacons), σε ειδικά σημεία σε όλο το δίκτυο, καθώς μια από τις κύριες ρυθμιστικές επιταγές για το OPAP Store App ήταν να χρησιμοποιείται αυστηρά εντός των καταστημάτων.
«Το OPAP Store App είναι στην «καρδιά» της στρατηγικής του ΟΠΑΠ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των πρακτορείων – ιδίως σε μία εποχή που ο περισσότερος κόσμος στρέφεται σε ψηφιακές λύσεις για τις συναλλαγές του ακόμη και στα φυσικά καταστήματα», υπογράμμισε η κα. Βέρρα.
Σήμερα, περισσότεροι από 800.000 πελάτες χρησιμοποιούν το OPAP Store APP, βιώνοντας μία τεχνολογικά εξελιγμένη, ασφαλή και ολοκληρωμένη παικτική εμπειρία.