search icon

Επιχειρήσεις

Το κινεζικό «αντίπαλο δέος» του Google Play

Η πλατφόρμα σκοπεύει να κάνει ευκολότερο για τους δημιουργούς παιχνιδιών, μουσικής, ταινιών και άλλων εφαρμογών να πωλούν τις εφαρμογές τους σε αγορές του εξωτερικού

Πλήγμα για το Google Play φαίνεται ότι είναι η απόφαση των κινεζικών Xiaomi, Huawei Technologies, Oppo και Vivo να δημιουργήσουν μία κοινή πλατφόρμα όπου οι προγραμματιστές θα μπορούν να «σηκώνουν» εφαρμογές σε όλα τα app stores τους ταυτόχρονα.

Η πλατφόρμα σκοπεύει να κάνει ευκολότερο για τους δημιουργούς παιχνιδιών, μουσικής, ταινιών και άλλων εφαρμογών να πωλούν τις εφαρμογές τους σε αγορές του εξωτερικού. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η πλατφόρμα να διαθέτει μεγάλο αριθμό προγραμματιστών, άρα και μεγάλο αριθμό εφαρμογών για τους χρήστες.

Αν και τα σχέδιο ίσως επηρεαστούν από τον κορωναϊό, ο βασικός στόχος είναι να τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο. Η πλατφόρμα φαίνεται πως θα καλύπτει εννιά περιοχές, μεταξύ των οποίων η Ινδία, η Ινδονησία και η Ρωσία. Οι τέσσερις εταιρείες στην ουσία είναι στην τελική ευθεία για τη δημιουργία του Global Developer Service (GDSA).

Οι Oppo και Vivo ανήκουν και οι δύο στην κινεζική BBK Electronics. Όπως αναφέρει το Reuters, και οι τέσσερις εταιρείες αρνήθηκαν να προβούν σε σχόλια.

Η Google, οι υπηρεσίες της οποίας είναι μπλοκαρισμένες στην Κίνα, έβγαλε περίπου 8,8 δισ. δολάρια παγκοσμίως από το Google Play το 2019, σύμφωνα με την Κέιτι Γουΐλιαμς, αναλύτρια της Sensor Tower.

Αναλυτές θεωρούν πως το GDSA ίσως να είναι σε θέση να προσελκύσει κάποιους developers παρέχοντας μεγαλύτερη προβολή από το ήδη πολύ συνωστισμένο Google Play- ενώ τα οικονομικά κίνητρα ίσως να είναι καλύτερα.

«Διευκολύνοντας τους developers ως προς την πρόσβαση σε πολλαπλά app stores, οι Huawei, Oppo, Vivo και Xiaomi προσπαθούν να προσελκύσουν περισσότερους developers και, εν τέλει, περισσότερες εφαρμογές» είπε η Γουΐλιαμς, όπως αναφέρει το Reuters.

Οι κινέζοι πωλητές έχουν στραφεί στον τομέα λογισμικών και υπηρεσιών (software), καθώς οι πωλήσεις (hardware) σημειώνουν πτώση, δήλωσε ο Will Wong, ένας αναλυτής της IDC.

«Οι εφαρμογές, οι διαφημίσεις και τα παιχνίδια είναι ανάμεσα στους τομείς που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν νέα έσοδα», δήλωσε.

Exit mobile version