Το TikTok Shop ξεκίνησε τη λειτουργία του στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2023 και από τότε έχει προσελκύσει 47 εκατομμύρια καταναλωτές, με ημερήσιες δαπάνες που φτάνουν κατά μέσο όρο τα 32 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Capital One Shopping. Η πλατφόρμα συνδυάζει τις χαμηλές τιμές του Temu με αγορές μέσω social media, όπως αυτές που προσφέρουν το Instagram και το Facebook.
Σύμφωνα με την Emarketer, η πλατφόρμα αναμένεται να αποκτήσει 11,9 εκατομμύρια επιπλέον χρήστες στις ΗΠΑ το 2024, ξεπερνώντας ανταγωνιστές όπως η Meta και το Pinterest. Ο Τζέισον Γκόλντμπεργκ από την Publicis Groupe τόνισε πως οι ανταγωνιστικές εταιρείες έχουν λόγο να ανησυχούν, καθώς το TikTok έχει ήδη ισχυρή βάση αφοσιωμένων χρηστών.
Σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες, το TikTok Shop διατηρεί τους αγοραστές μέσα στην εφαρμογή, χωρίς να τους ανακατευθύνει σε εξωτερικά sites. Ο αλγόριθμός του προτείνει προϊόντα όπως προτείνει και περιεχόμενο, βασιζόμενος όχι μόνο στις αγοραστικές συνήθειες αλλά και στη συνολική συμπεριφορά των χρηστών.
Αυτή η ενσωμάτωση αγορών και ψυχαγωγίας – που έχει χαρακτηριστεί «shoppertainment» – έχει ανοίξει τον δρόμο για νέες επαγγελματικές ευκαιρίες για influencers, όπως η Lexi Rosenstein, η οποία έχει γίνει κορυφαία πωλήτρια προϊόντων ομορφιάς στην εφαρμογή με πάνω από 70.000 ακόλουθους.
Ωστόσο, το μέλλον του TikTok Shop στις ΗΠΑ είναι αβέβαιο. Τον Απρίλιο του 2024, το Κογκρέσο πέρασε νόμο που απαιτεί από την ByteDance να πουλήσει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ σε αμερικανική εταιρεία, αλλιώς η εφαρμογή κινδυνεύει με απαγόρευση λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια. Αν και έχει δοθεί παράταση 75 ημερών, μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί αγοραστής, ενώ η προθεσμία λήγει στις 5 Απριλίου.
Διαβάστε ακόμη
Ο Τραμπ ενισχύει το ευρώ: Η επιθετική πολιτική δασμών γυρνά μπούμερανγκ στο δολάριο (γραφήματα)
Dry Martini: Το ποτό που δεν συγχωρεί
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα