search icon

Επιχειρήσεις

Θριάσιο ΙΙ: «Ναι» με όρους από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην κοινοπραξία Hellenic Train – Damco

Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούν οι δύο εταιρείες και ποιες δεσμεύσεις αναλαμβάνουν - Το Θριάσιο ΙΙ θα αποτελέσει έναν τερματικό σταθμό εμπορευμάτων στην Ελλάδα με μοναδικά χαρακτηριστικά, ο οποίος θα εξυπηρετεί το διτροπικό μοντέλο μεταφοράς

Στην έγκριση της συγκέντρωσης που αφορά στη σύσταση κοινής επιχείρησης για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθειας εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής του Θριασίου Πεδίου (Θριάσιο ΙΙ), από τις εταιρείες «Hellenic Train» και «Damco Energy» υπό όρους και προϋποθέσεις, προχώρησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Αναλυτικότερα:

Με την υπ’ αριθ. 861/2024 Απόφαση της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, η συγκέντρωση που αφορά στη σύσταση Κοινής Επιχείρησης, από τις εταιρείες «HELLENIC TRAIN – ΑΝΩΝΥΜΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και από την «DAMCO ENERGY A.E. ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ», υπό όρους και προϋποθέσεις (διορθωτικά μέτρα), σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 6 και 8 του ν. 3959/2011.

Η Κοινή Επιχείρηση θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου Πεδίου (Θριάσιο ΙΙ).

Το Θριάσιο ΙΙ θα αποτελέσει έναν τερματικό σταθμό εμπορευμάτων στην Ελλάδα με μοναδικά χαρακτηριστικά, ο οποίος θα εξυπηρετεί το διτροπικό μοντέλο μεταφοράς (οδική/σιδηροδρομική μεταφορά) εμπορευμάτων και αναμένεται να συμβάλλει στην αύξηση του συνολικού όγκου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, δεδομένου ότι η ανάπτυξη των διτροπικών μεταφορών και δη εκείνων που περιλαμβάνουν σιδηροδρομική μεταφορά παρουσιάζει έντονα στοιχεία οικονομικής ωφέλειας, αλλά και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

Η Ηellenic Τrain σήμερα κατέχει πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς στην αγορά παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και μονοπωλιακή θέση στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Κατά την σε βάθος διερεύνηση της συγκέντρωσης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι, η απόκτηση κοινού ελέγχου στο Θριάσιο ΙΙ θα μπορούσε να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με την ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης της Hellenic Train στην αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών εμπορευμάτων μέσω πρακτικών αποκλεισμού των ανταγωνιστών της.

Στο πλαίσιο αξιολόγησης της εν λόγω συγκέντρωσης προτάθηκαν δεσμεύσεις οι οποίες τέθηκαν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς.

Κατόπιν τούτων, η ΕΑ αποφάσισε κατά πλειοψηφία την έγκριση της συγκέντρωσης υπό όρους και προϋποθέσεις (διορθωτικά μέτρα), στη βάση των προτεινόμενων δεσμεύσεων.

Συνοπτικά, οι δεσμεύσεις αυτές περιλαμβάνουν:

Οι ανωτέρω δεσμεύσεις θα ισχύουν για έξι (6) έτη από την ημερομηνία έναρξης της εμπορικής λειτουργίας του Θριασίου ΙΙ.

Δεσμεύσεις προβλέπονται και για το ενδιάμεσο στάδιο μέχρι την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Θριασίου ΙΙ, ώστε οι εμπλεκόμενοι φορείς να συνεχίσουν να εκτελούν τις υπηρεσίες που ήδη εκτελούν κατά τον χρόνο έγκρισης της παρούσας συγκέντρωσης, στο βαθμό που δεν παρακωλύεται η εκτέλεση του Τεχνικού Έργου.

Για την παρακολούθηση των δεσμεύσεων θα διοριστεί Εντολοδόχος με ελεγκτικές εξουσίες, κατόπιν εγκρίσεως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ο Εντολοδόχος θα υποβάλει τριμηνιαίες εκθέσεις στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις εν λόγω Δεσμεύσεις, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δύναται να επιβάλει τα προβλεπόμενα στην Απόφαση και στο νόμο πρόστιμα.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Πώς επιδρούν στους ισολογισμούς τα επαγγελματικά ακίνητα – Ποιες θα είναι οι παραδοχές του stress test

Απότομη άνοδος για τον πληθωρισμό στη Γερμανία τον Οκτώβριο (διάγραμμα)

Ποσοστό στον Αστέρα Βουλιαγμένης αποκτά ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version