search icon

Επιχειρήσεις

Θεσσαλονίκη: Η μεγάλη ευκαιρία της πόλης ως γαστρονομικός προορισμός (pic)

Η γαστρονομία αναδεικνύεται περισσότερο σε αυτή τη συγκυρία όπου το ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό κοινό αναζητεί πολλαπλές εμπειρίες στους προορισμούς, με το φαγητό και το ποτό να απορροφούν το 1/4 της συνολικής δαπάνης

Ενα μεγάλο και αναξιοποίητο σε μεγάλο βαθμό ατού της χώρας, η οποία αναζητεί διαφορετικές μορφές εναλλακτικού τουρισμού στον δρόμο προς την άμβλυνση της εποχικότητας στους προορισμούς ανά την Ελλάδα.

Ο λόγος για τον γαστρονομικό τουρισμό, ο οποίος αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο τώρα, σε αυτή τη συγκυρία, όπου το ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό κοινό αναζητεί πολλαπλές εμπειρίες στους προορισμούς, με τη γαστρονομία ειδικά να βρίσκεται στο επίκεντρο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι με βάση τις διεθνείς μελέτες πριν από την επίσκεψη σε έναν προορισμό ποσοστό 80% των ταξιδιωτών αναζητεί πληροφορίες για το φαγητό, το οποίο έχει βαρύνουσα σημασία και στην τελική απόφαση επιλογής.

Επιπλέον, το 1/4 της συνολικής ταξιδιωτικής δαπάνης αφορά το φαγητό, ποσοστό που ανεβαίνει στο 35% για τους πιο ακριβούς προορισμούς.
Στην Ευρώπη, με βάση τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), για το 2024 υπολογίζεται ότι οι τουρίστες θα ξοδέψουν 30% περισσότερα σε σχέση με το 2023 για εμπειρίες φαγητού και ποτού, γεγονός που αναδεικνύει και τις προοπτικές των προορισμών που θα προσφέρουν περισσότερες γαστρονομικές εμπειρίες στους επισκέπτες τους.

Ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση και στο πλαίσιο της προσπάθειας για ανάδειξή της ως ένας από τους κορυφαίους γαστρονομικούς προορισμούς της χώρας η Θεσσαλονίκη αναλαμβάνει ρόλο: προ ημερών, συγκεκριμένα στις 27 Σεπτεμβρίου, κατά την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά στο αεροδρόμιο της συμπρωτεύουσας, στον χώρο των αναχωρήσεων, μια ξεχωριστή γαστρονομική εκδήλωση.

Στόχος, η ανάδειξη της βραβευμένης τοπικής γαστρονομίας ως βασικού συστατικού της εξαιρετικής τουριστικής εμπειρίας που προσφέρει η πόλη. Την εκδήλωση διοργάνωσαν η Fraport Greece, η οποία διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (μεταξύ αυτών και το «Μακεδονία»), σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τον Δήμο Θέρμης και την Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Το γεγονός απέκτησε φέτος διευρυμένο χαρακτήρα εστιάζοντας στην ευρύτερη πολυσύνθετη και πλούσια γαστρονομική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης, η οποία έχει αναγνωριστεί διεθνώς μέσω της ένταξής της στο Παγκόσμιο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της UNESCO.

Στο πλαίσιο αυτό, οι τρεις Chef Ambassadors της πόλης υποδέχτηκαν τους αναχωρούντες επιβάτες, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στην τοπική γαστρονομία παίρνοντας μαζί τους μια τελευταία όμορφη ανάμνηση από τον προορισμό.

Η Fraport Greece, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, επιδιώκει μέσα από αυτή τη δράση να προβάλει την πολυσύνθετη τουριστική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, μέσω της ανάδειξης της υψηλής γαστρονομικής της δυναμικής, προσφέροντας στους επιβάτες μια μοναδική εμπειρία που συνδυάζει τη φιλοξενία με την τοπική παράδοση.

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Βήλο, γενικό διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece, «σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς, γιορτάσαμε και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού μαζί με τους επιβάτες του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης “Μακεδονία”, σε μια εκδήλωση που βασικό της ζητούμενο ήταν η ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας. Πρόκειται για μια κορυφαία εμπειρία για τους επισκέπτες της πόλης, που σε συνδυασμό με τη μοναδική ελληνική φιλοξενία προσφέρει αλησμόνητες στιγμές στους επισκέπτες της».

Επισημαίνεται ότι οι αριθμοί στο αεροδρόμιο της συμπρωτεύουσας συνεχίζουν περαιτέρω ανοδικά τη φετινή χρονιά, με τη συνολική επιβατική κίνηση να βρίσκεται στο οκτάμηνο μια ανάσα από τα 5 εκατομμύρια. Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου η επιβατική κίνηση ξεπέρασε τα 4,9 εκατομμύρια από τα 4,7 εκατομμύρια του αντίστοιχου περσινού οκταμήνου (+4,3%), με τη διεθνή κίνηση να αντιστοιχεί σε 3,3 εκατομμύρια επιβάτες, αυξημένη κατά 2,8%, και την κίνηση εσωτερικού να παρουσιάζει ακόμη μεγαλύτερη άνοδο, κατά 7,5%, με 1,6 εκατομμύριο επιβάτες. Μόνο για τον Αύγουστο η επιβατική κίνηση του «Μακεδονία» άγγιξε τους 835.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 610.000 αφορούσαν την κίνηση εσωτερικού.

Διαβάστε ακόμη

Πώς θα ξεκλειδώσουν τις επιδοτήσεις οι τράπεζες – Πρώτη προτεραιότητα οι ανακαινίσεις κατοικιών

Ληξιπρόθεσμα: «Εισπράττω αλλά δεν πληρώνω τον ΦΠΑ» η νέα… τάση στην αγορά

Οδηγός για το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής που ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version