Ισχυρές προοπτικές για το σύνολο και του τρέχοντος έτους «βλέπει» ο όμιλος Quest. Το 2022 κατέρριψε το «φράγμα» του 1 δισ. ευρώ σε επίπεδο εσόδων και εισήλθε με «κεκτημένη ταχύτητα» στους πρώτους μήνες του 2023. Στόχο εξακολουθεί να αποτελεί, με βάση το πενταετές business plan του, η αύξησή τους σε ένα ποσό ανάμεσα στα 1,5-2 δισ. ευρώ έως το 2026, ανάλογα πάντα με τις προκλήσεις που θα έχει να αντιμετωπίσει και τις συνθήκες της αγοράς. Πορεία η οποία αναμένεται να συνοδευτεί και φέτος με νέες σημαντικές επενδύσεις σε όλα τα «μέτωπα», μετά από την πρόσφατη εξαγορά της εταιρείας πληροφορικής Έπαφος έναντι 2,47 εκατ. ευρώ.
Όπως ανέφεραν τα στελέχη κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του Α’ τριμήνου, οι ρυθμοί ανάπτυξης του ομίλου, επικεφαλής του οποίου είναι ο Θεόδωρος Φέσσας, αναμένονται παρόμοιοι με αυτούς του ‘22 και για το ‘23.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Απόστολος Γεωργαντζής, ο αν.CEO/CFO Μάρκος Μπιτσάκος και ο Υπεύθυνος Επενδυτικών Σχέσεων Αλέξανδρος Ρούστας αναφέρθηκαν στα νέα σχέδια των εταιρειών του ομίλου Quest.
Μια από τις ειδήσεις που βγήκαν ήταν η νέα επενδυτική στρατηγική την οποία σκοπεύει να ακολουθήσει η διοίκηση στον κλάδο της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για την περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ της Quest Energy, που υπολογίζεται από 34 MW σε 40-45 MW σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Στις νέες επενδύσεις συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή (με εργολαβίες) νέων φωτοβολταϊκών πάρκων «από το μηδέν», περισσότερων ίσως σε αριθμό και μικρότερης ισχύος (π.χ. 0,5 MW), πέρα από όσα μεγαλύτερα φ/β έχουν εξαγοραστεί ή θα εξαγοραστούν μελλοντικά, με φιξαρισμένες υψηλές ταρίφες και στόχο να καθίστανται κερδοφόρα, σε συνδυασμό με τα προβλήματα που παρατηρούνται στο δίκτυο.
Αναφέρθηκε μάλιστα και το γεγονός ότι παρουσιάζονται καθυστερήσεις στη σύνδεση κάποιων φ/β τα οποία υπάρχουν από τους προηγούμενους μήνες «και περιμένουμε ακόμα», ενώ για το νέο πλάνο θα δοθούν λεπτομέρειες εντός του δεύτερου τριμήνου…
Η Έπαφος και οι νέες εξαγορές
Στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της πληροφορικής, όπου ολοκληρώθηκε τα προηγούμενα 24ωρα η εξαγορά της εξειδικευμένης στον τομέα της εκπαίδευσης εταιρείας Έπαφος, επιβεβαιώθηκε η πρόθεση να ακολουθήσουν και άλλα deals με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (όπως συνέβη το 2021 και με την Intelli Solutions), με κριτήρια δηλαδή την είσοδο σε κάθετες αγορές, την συμπληρωματικότητα, την επίτευξη μεγαλύτερων περιθωρίων κέρδους, τις λογικές αποτιμήσεις κ.ά.
Η «ναυαρχίδα» του ομίλου στην πληροφορική, άλλωστε, η Uni Systems προσδοκά φέτος έσοδα άνω των 190 εκατ. ευρώ (από 176 εκατ. ευρώ το ’22) και διατηρεί ήδη ένα ανεκτέλεστο συμβασιοποιημένων έργων που ξεπερνά τα 550 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχει εγγράψει στα έσοδά της ποσά από τα 100+ εκατ. των συμβάσεων του RRF.
Ο όμιλος Quest ποντάρει στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, όπως και στην υψηλή ζήτηση από το εξωτερικό (σ.σ. αντιστοιχεί στο 48% των πωλήσεων της Uni Systems) για τη νέα αύξηση των πωλήσεών του στις υπηρεσίες πληροφορικής.
Ο κ. Γεωργαντζής σχολίασε ότι διαπιστώνονται καθυστερήσεις στο κομμάτι των ψηφιακών έργων για το δημόσιο, αλλά ο όμιλος θεωρεί ότι και αυτό το «κομμάτι» θα τρέξει καλύτερα το επόμενο χρονικό διάστημα, με ότι αυτό θα σημαίνει για τα έσοδά του.
Οι φετινές επενδύσεις του ομίλου Quest θα υπερβούν τα 30 εκατ. ευρώ και θα κατανεμηθούν, με τα σημερινά δεδομένα, κατά το 1/3 σε εξαγορές μικρομεσαίων επιχειρήσεων πληροφορικής, στις ΑΠΕ και τον τομέα των υποδομών και το last mile για τις ταχυμεταφορές.
Όσον αφορά την ACS, η θυγατρική αξιοποιεί επιχειρησιακά το νέο υπερσύγχρονο logistic hub της στο Αιγάλεω -μια επένδυση που έφτασε σε ένα ποσό άνω των 45 εκατ. ευρώ– και αναπτύσσει παράλληλα ένα δίκτυο από «έξυπνες» θυρίδες (που ήδη αριθμεί 120 ACS Smartpoint Lockers), αν και αντιπροσωπεύει μέχρι στιγμής ένα μικρό ποσοστό (1%) της δραστηριότητάς της, όπως ισχύει λίγο, πολύ για όλη την αγορά. Αναμένεται βέβαια ότι το κοινό θα εξοικειωθεί με αυτές και θα αρχίσει να τις χρησιμοποιεί σταδιακά όλο και περισσότερο.
Η ACS παραμένει ο leader των ταχυμεταφορών, σε μια ανταγωνιστική αγορά και εκτιμάται ότι κερδίζει μερίδια, χωρίς να προσδιορίζεται το ύψος τους, καθώς δείχνει να αναπτύσσεται με πιο ταχείς ρυθμούς (κοντά στο 10%) σε σχέση με τον μ.ο. του κλάδου.
Ο ρυθμός ανάπτυξης της δραστηριότητας αυτής, όπως σημειώθηκε, ακολουθεί αυτήν του e-commerce και του εμπορίου γενικότερα. Με την προσδοκία να μειωθούν κόστη όπως τα μεταφορικά, άρα και η πίεση που προκαλούν στις κερδοφορίες, όπως επίσης να βελτιωθεί η κατανάλωση η οποία επηρεάζεται από τον πληθωρισμό.
Τα προϊόντα Apple και τα κλιματιστικά
«Αιχμή του δόρατος» για τον όμιλο Quest αποτέλεσε για το Α’ τρίμηνο του 2023 ο κλάδος της Εμπορικής Δραστηριότητας (Info Quest Technologies, iSquare, Quest on Line, iStorm, Clima Quest, ΓΕΔ, FoQus), με αύξηση πωλήσεων 22,5%, έναντι 20,5% των Υπηρεσιών Πληροφορικής (Uni Systems, Intelli Solutions, Team Candi), 8,8% των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών (ACS Courier) και 2,2% της Παραγωγής Ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (Quest Energy).
Η ισχυρότερη άνοδος παρατηρήθηκε φέτος στις πωλήσεις του οικοσυστήματος της Apple, σε σύγκριση και με τα προβλήματα που υπήρξαν το 2022 με την αποδιοργάνωση της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας και τις περσινές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των iPhone.
Αύξηση πωλήσεων διαπιστώθηκε και στα κλιματιστικά, λόγω των επιδοτούμενων προγραμμάτων αντικατάστασης των παλαιών συσκευών από τα νοικοκυριά, κλάδος στον οποίο ο όμιλος Quest ενίσχυσε την θέση του μετά και από την είσοδό του ως στρατηγικός επενδυτής στη ιστορική ΓΕ Δημητρίου.
«Οι πωλήσεις στον εμπορικό τομέα αυξηθήκαν τόσο πολύ το πρώτο το τρίμηνο για αυτούς τους δυο κυρίως λόγους», ειπώθηκε.
Επιγραμματικά, ο όμιλος Quest κατά το Α’ τρίμηνο του 2023 πέτυχε πωλήσεις 286 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA 19,5 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων περί τα 13,7 εκατ. ευρώ περίπου.
Σε σύγκριση με το 2022, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20,1%, η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) κατά 15,3%, τα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) μειώθηκαν κατά -2,2%, ενώ τα καθαρά κέρδη (ΕAΤ) κατά -1,3%.
Τα μεγέθη του Α’ τριμήνου 2022 περιείχαν έκτακτα κέρδη 1,3 εκατ. ευρώ από την πώληση μειοψηφικών συμμετοχών. Εξαιρώντας τα εν λόγω έκτακτα κεφαλαιακά κέρδη, τα κέρδη προ φόρων στο Α’ τρίμηνο 2023 είναι βελτιωμένα περισσότερο από 8% σε σχέση με πέρυσι.
Ως προς τις προοπτικές και τις προβλέψεις για το 2023, εκτιμάται αύξηση των εσόδων και όμοια ή ελαφρώς βελτιωμένη κερδοφορία στην Εμπορική Δραστηριότητα (σε συνάρτηση και με την επέκταση στη Ρουμανία, σε συνεργασία με την Xiaomi), αυξημένες πωλήσεις κλιματιστικών και μείωση περιθωρίων κέρδους στα προϊόντα Apple.
Αύξηση εσόδων και κερδοφορίας αναμένεται σε πληροφορική και ταχυμεταφορές και ήπια ανάπτυξη μεγεθών στις ΑΠΕ λόγω των νέων επενδύσεων σε φωτοβολταϊκούς σταθμούς.
«Καύσιμα» 200 εκατ. ευρώ
Τα στελέχη επανέλαβαν ότι η ισχυρή εμπορική και χρηματοοικονομική θέση του ομίλου του επιτρέπει να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις όποιες προκλήσεις παρουσιασθούν, με διατήρηση της ισχυρής ρευστότητας και με συνολικά διαθέσιμα και γραμμές χρηματοδότησης άνω των 200 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
ΟΠΑΠ: Το πλάνο ενίσχυσης των VLTs – Ποιες αλλαγές σχεδιάζει η διοίκηση (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ