Την άμεση μείωση του ΦΠΑ στο 6% για τα βασικά είδη διατροφής, την περαιτέρω στήριξη του πρωτογενούς τομέα, αλλά και περισσότερα επενδυτικά κίνητρα ώστε να μην ανασχεθεί η τάση προσέλκυσης επενδύσεων στη χώρα ζητεί ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Vivartia Θανάσης Παπανικολάου.
«Ως εταιρεία τροφίμων αξιολογούμε ως κρίσιμη τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα, αγροτικού και κτηνοτροφικού», λέει ο κ. Παπανικολάου. Και εξηγεί: «Πρόκειται για κλάδους που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, που αφορούν ακόμα και στην επιβίωσή τους. Οι αυξήσεις τιμών των πρώτων υλών αλλά και η ολοένα μειούμενη διαθεσιμότητά τους, καθώς και η δυσκολία εύρεσης εργατικού δυναμικού στον αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα είναι θέματα που χρήζουν άμεσης κρατικής παρέμβασης. Οι επιπτώσεις είναι ορατές τόσο για το επιχειρείν όσο και για τους καταναλωτές, οι οποίοι δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις αυξήσεις τιμών, που αφορούν ακόμα και είδη πρώτης ανάγκης. Εκτιμούμε ότι η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα των καιρών και θα προχωρήσει στη λήψη ριζικών μέτρων, με ουσιαστικό και μακροπρόθεσμο αντίκρισμα, για τη στήριξη των πολιτών. Η μείωση του ΦΠΑ στο 6% σε βασικά είδη διατροφής, όπως το γάλα, το ψωμί, το αλεύρι και τα λαχανικά, είναι επιβεβλημένη και οφείλει να είναι άμεση». Την ίδια ώρα ο κ. Παπανικολάου προτρέπει σε μέτρα που θα στηρίξουν τις επενδύσεις. «Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στο κέντρο των εξελίξεων ως επενδυτικός προορισμός, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση παραμένει το φιλικό προς τις επιχειρήσεις περιβάλλον, καθώς και η πολιτική και γεωπολιτική σταθερότητα», τονίζει.
Οι προκλήσεις για το ελληνικό επιχειρείν σήμερα είναι μεγάλες. «Οι επιχειρήσεις καλούνται να αντεπεξέλθουν σε υψηλά λειτουργικά κόστη με πρόσθετες επιβαρύνσεις, την ίδια στιγμή που -αντιλαμβανόμενες τις επιπτώσεις στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών- επιδιώκουν να συγκρατήσουν το λειτουργικό κόστος. Στη Vivartia, η ισχυρή μας επιχειρησιακή και οργανωτική δομή αλλά και ενέργειες που έχουμε κάνει στο παρελθόν, όπως επενδύσεις σε σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό, ενοποίηση παραγωγικών εγκαταστάσεων, βελτιστοποίηση διαδικασιών, εξορθολογισμός κόστους και κωδικολογίου, συμβάλλουν στη διατήρηση του λειτουργικού μας κόστους», λέει ο κ. Παπανικολάου. Ηδη πάντως, όπως λέει, ο αντίκτυπος στην αγορά φαίνεται. «Το α’ εξάμηνο η αγορά εμφανίζεται πολύ πιεσμένη με πτώση των όγκων και μείωση της διαθέσιμης δαπάνης. Για το β’ εξάμηνο, ενώ αναμένεται άνοδος του τουρισμού, παραμένει το κλίμα αβεβαιότητας λόγω των εξελίξεων σε διεθνές επίπεδο και ως εκ τούτου δύσκολα θα μπορούσαν να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις», σημειώνει.
Για τον κ. Παπανικολάου κάθε «αναταραχή» θέτει νέα δεδομένα στην επιχειρηματική δραστηριότητα. «Μην ξεχνάμε ότι, μετά την πανδημία COVID-19 και τις επιπτώσεις της στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σήμερα αντιμετωπίζουμε υψηλό πληθωρισμό και βέβαια υψηλές τιμές στην ενέργεια. Στη Vivartia παρακολουθούμε στενά τις γεωπολιτικές και άλλες εξελίξεις και αντίστοιχα είναι πιθανό να υπάρξουν ανακατατάξεις στα επενδυτικά μας σχέδια. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε ένας όμιλος με βαθιά και ιστορική σχέση εμπιστοσύνης με το καταναλωτικό κοινό και με μακρά επιτυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά, που έχει ήδη προβεί σε σημαντικές επενδύσεις τα προηγούμενα χρόνια, και κατά συνέπεια διατηρούμε την πεποίθηση ότι παρά τις όποιες δυσκολίες θα αντιμετωπίσουμε τελικά με επιτυχία τις νέες προκλήσεις».
Παραδέχεται, πάντως, ότι οποιαδήποτε πρόβλεψη για το κλείσιμο του κύκλου των μεγάλων πληθωριστικών πιέσεων είναι επισφαλής. «Η Vivartia διατηρεί μια μακροχρόνια παρουσία στην ελληνική αγορά. Τα προϊόντα μας μπαίνουν σε κάθε σπίτι ή επιλέγονται από εκατομμύρια καταναλωτές κάθε μέρα. Είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές προβαίνουν σε αγορές με μεγαλύτερη προσοχή, λόγω των επιβαρύνσεων του οικογενειακού προϋπολογισμού. Εχοντας αναπτύξει έναν αποτελεσματικό δίαυλο επικοινωνίας με τους καταναλωτές μας, αντιλαμβανόμαστε έγκαιρα τις αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις τους και απαντάμε άμεσα με προϊόντα που ικανοποιούν τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες τους. Σε αυτό το πλαίσιο, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην καινοτομία και να επικοινωνούμε μέσω των προϊόντων μας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους αλλά και τις σταθερές και αδιαπραγμάτευτες αξίες μας.
Επιπλέον, παρακολουθούμε και υιοθετούμε όλες τις νέες τάσεις που αφορούν σε e-commerce και e-delivery, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν αυξητική πορεία και αναμένεται να επηρεάσουν τα επόμενα χρόνια την αγορά του λιανεμπορίου, κυρίως δε τις νεότερες ηλικίες. Σε κάθε περίπτωση, στη Vivartia, ενσωματώνοντας τις αρχές ESG, θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε με σεβασμό προς τους καταναλωτές μας, τους εργαζομένους μας, την κοινωνία και το περιβάλλον, να δημιουργούμε κάθε μέρα με πάθος για καινοτομία και αδιαπραγμάτευτη δέσμευση για ποιότητα και να προσφέρουμε προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή μέσα από κάθε προϊόν και υπηρεσία», καταλήγει ο κ. Παπανικολάου.
Διαβάστε ακόμη:
Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Μαζί με τον «λογαριασμό» έρχονται και αναδρομικοί έλεγχοι
Aegean: Οι υψηλές κρατήσεις – πάνω από το 2019 – «αντίβαρο» σε κόστος καυσίμων και ακριβό δολάριο
Οι gamers γυρνούν την πλάτη σε PS5 και Xbox – Για πρώτη φορά πτώση πωλήσεων στα video games