search icon

Επιχειρήσεις

Τάσος Τζήκας (ΔΕΘ Helexpo): Η αναγέννηση της ΔΕΘ και η ανάπλαση

Sold out από πλευράς εκθετών, που ξεπερνούν τους 1.500, η Διεθνής Εκθεση Θεσσαλονίκης είναι η πρώτη αντίστοιχη μετά την πανδημία και αναμένεται η επισκεψιμότητά της να ξεπεράσει τα 250.000 άτομα

Η Διεθνής Εκθεση Θεσσαλονίκης μπορεί να είναι ο συνδετικός κρίκος για την προσέλκυση περισσότερων επενδύσεων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΘ Helexpo Τάσο Τζήκα.

Οπως εξηγεί στο «business stories», η επιστροφή στην κανονικότητα για τον τρόπο λειτουργίας της έκθεσης, μαζί με τον θεσμό της τιμώμενης χώρας, θέτουν τις βάσεις ώστε να αποκτήσει και πάλι η ΔΕΘ τον ρόλο της πλατφόρμας όπου το ελληνικό και το ξένο επιχειρείν μπορεί να βρεθούν και αργότερα να συνεργαστούν, όπως φάνηκε τα προηγούμενα, προ COVID-19, χρόνια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις ελληνοαμερικανικές επιχειρηματικές σχέσεις. Τονίζει δε ότι από φέτος ξεκινά μια μεταβατική περίοδος για την ίδια τη ΔΕΘ Helexpo, καθώς προχωρά το σχέδιο ανανέωσης και αναβάθμισης του εκθεσιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη με στόχο να τεθεί σε λειτουργία το 2026.

«Η φετινή ΔΕΘ είναι σημαντική για τρεις βασικούς λόγους», αναφέρει ο κ. Τζήκας και αμέσως εξηγεί: «Πρώτον, είναι η πρώτη διεθνής γενική έκθεση μετά την περίοδο της πανδημίας που διεξάγεται σε απολύτως κανονικές συνθήκες σε ό,τι αφορά τα θέματα υγείας. Και αυτό μας δίνει μια δυναμική. Η φετινή έκθεση είναι sold out από πλευράς εκθετών, ξεπερνώντας τους 1.500 (σ.σ.: άμεσοι και έμμεσοι) και η εκτίμησή μας είναι ότι η επισκεψιμότητα θα ξεπεράσει τα 250.000 άτομα.
Το δεύτερο είναι ότι έχουμε τιμώμενη χώρα μια πολύ σημαντική αραβική χώρα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ). Είναι κάτι που γίνεται, νομίζω, πρώτη φορά στα Βαλκάνια και αναδεικνύει την ανάγκη που υπάρχει στην Ελλάδα να διευρύνουμε τις επιχειρηματικές συνεισφορές. Γιατί μπορεί οι σχέσεις μας με τα ΗΑΕ να είναι μια στρατηγική σχέση σε ό,τι αφορά τις δύο χώρες, όμως οι επιχειρηματικές σχέσεις ακόμα δεν είναι στον βαθμό που όλοι θα ήθελαν. Νομίζω ότι η ανάδειξη των ΗΑΕ σε τιμώμενη χώρα θα βοηθήσει πάρα πολύ τις ελληνικές επιχειρήσεις να κάνουν συνεργασίες με αραβικές επιχειρήσεις. Και το αντίστροφο, οι αραβικές να βρουν συνεργάτες στην Ελλάδα, αλλά όχι μόνο για την ελληνική αγορά, αλλά και για τη ΝΑ Ευρώπη. Το τρίτο είναι ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι τομείς με μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα σε ό,τι αφορά τη σχέση μας με τα ΗΑΕ, και αυτό είναι ο τομέας των επενδύσεων, ειδικά στη Θεσσαλονίκη. Η πόλη τα τελευταία χρόνια ζει μια περίοδο αναπτυξιακής αναγέννησης και νομίζω ότι θα βοηθήσει η παρουσία αραβικών επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη για ένα δεκαήμερο».

Εξάλλου, όπως τονίζει ο ίδιος, ο θεσμός της τιμώμενης χώρας και γενικά η λειτουργία της ΔΕΘ τα προηγούμενα χρόνια απέδειξαν ότι μπορούν να βοηθήσουν στην προσέλκυση επενδύσεων, ενώ επικαλείται επ’ αυτού ως χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την περίπτωση των ΗΠΑ. «Αρα λοιπόν η ΔΕΘ είναι ένα εργαλείο, μια πλατφόρμα επικοινωνίας των ελληνικών επιχειρήσεων με τις επιχειρήσεις της διεθνούς αγοράς. Και νομίζω, αυτό έχει φανεί έντονα την τελευταία δεκαετία. Η έκθεση έχει αναγεννηθεί, έχει μπει σε μια περίοδο αναβάθμισης και αναγέννησης, έστω με το διάλειμμα που έγινε λόγω του COVID-19. Από φέτος όμως μπαίνουμε και πάλι σε αυτό τον ρυθμό της αναγέννησης που είχαμε τα τελευταία χρόνια. Από το 2013 δηλαδή, οπότε έγινε η ενοποίηση των δύο εταιρειών, κάναμε τις οικονομίες κλίμακας και εκπονήσαμε ένα στρατηγικό σχέδιο για να διεθνοποιήσουμε περισσότερο τον εκθεσιακό οργανισμό».

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Τζήκας χαρακτηρίζει σημαντική την προβολή και παρουσίαση στη φετινή έκθεση κλάδων της ελληνικής οικονομίας με δυναμική. «Φέτος θα έχουμε παρουσία της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής Ελλάδας στο Περίπτερο 12, των πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων στο Περίπτερο 14, θα έχουμε αφιέρωμα στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και στην κυκλική οικονομία, θα υπάρχει αναφορά σε σημαντικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως η διατροφή. Και αυτό, ξέρετε, δημιουργεί ένα παζλ της εικόνας που έχει συνολικά η οικονομία μας με έναν εκλαϊκευμένο τρόπο, γιατί είναι μια έκθεση που απευθύνεται κυρίως σε τελικούς καταναλωτές και όχι μόνο σε επιχειρηματίες. Προσομοιάζει με φεστιβάλ, με μια μεγάλη γιορτή της επιχειρηματικότητας. Αρα θα έχει το γνωστό ενδιαφέρον και θα υπάρχει κι ένα αφιέρωμα στην ψυχαγωγία με τις συναυλίες που θα γίνονται κάθε βράδυ».

Η ανάπλαση

Η διοίκηση της ΔΕΘ Helexpo Α.Ε. παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα την προμελέτη του έργου της ανάπλασης που έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει στον σημερινό εκθεσιακό χώρο με στόχο έως το 2026, όταν θα συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής η Διεθνής Εκθεση Θεσσαλονίκης, να τεθεί σε λειτουργία το νέο εκθεσιακό κέντρο.

«Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος στο πλάνο που έχουμε φτιάξει», αποκαλύπτει ο κ. Τζήκας. «Είναι ένα μακρόπνοο σχέδιο που ξεκινήσαμε από το 2013. Στο διάστημα μεταξύ 2015-2019 διαμορφώσαμε το master plan με πολύ σημαντική δουλειά σε ό,τι αφορά την επεξεργασία που κάναμε στα δεδομένα και τελικά τι θα έπρεπε να επιλέξουμε: την ανάπλαση στο κέντρο της πόλης ή τη μετεγκατάσταση. Αυτό που αποφασίσαμε τελικά είναι πως η ανάπλαση αποτελεί τη μόνη βιώσιμη λύση. Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίσαμε επίσης να δώσουμε πάνω από το 50% του σημερινού εκθεσιακού χώρου για χρήσεις στην πόλη με τη δημιουργία ενός αστικού πάρκου. Το σχέδιο, λοιπόν, προχωράει κανονικά, η προμελέτη του αρχιτεκτονικού γραφείου που κέρδισε τον διαγωνισμό (σ.σ.: Sauerbruch Hutton, Gustafson Porter + Bowman & Elena Stavropoulou) μας έχει παραδοθεί. Οπότε προχωράμε. Αυτή τη στιγμή ετοιμάζεται να κατατεθεί ο φάκελος στην Κομισιόν για το θέμα της έγκρισης του προγράμματος χρηματοδότησης. Ξέρουμε ότι υπάρχει δύσκολη περίοδος μπροστά, κυρίως στην επίλυση γραφειοκρατικών ζητημάτων, όμως θεωρώ ότι θα το πετύχουμε. Και όταν ολοκληρωθεί το έργο, να είστε σίγουροι ότι θα αλλάξει όλη η πόλη. Η Θεσσαλονίκη θα γίνει μια ευρωπαϊκή πόλη, ανταγωνιστική με βάση τα διεθνή πρότυπα».

Ο ίδιος, πάντως, δεν ανησυχεί τόσο για το οικονομικό περιβάλλον και κατά πόσο θα επηρεάσει τα πλάνα της ΔΕΘ Helexpo Α.Ε., υπό την έννοια ότι όλες οι εταιρείες στην εκθεσιακή αγορά αντιμετωπίζουν ακριβώς τα ίδια προβλήματα. «Ισως δημιουργεί κάποιες ευκαιρίες για τη ΔΕΘ με την οπτική ότι κάθε μεγάλη κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες, ιδίως γι’ αυτούς που έχουν να διανύσουν μεγάλο διάστημα για να πετύχουν στη μεγάλη κατηγορία όπου στοχεύουν», απαντά.

Αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι η πρόκληση είναι μεγάλη. «Μπαίνουμε σε μια μεταβατική περίοδο έως την τριετία 2026-2028, όταν και θα επιχειρηθεί η σημαντική επανεκκίνηση της ΔΕΘ με το νέο εκθεσιακό κέντρο. Αυτό θα αλλάξει τα δεδομένα στην πόλη αλλά και στην εκθεσιακή αγορά. Εως τότε όμως θα πρέπει να συνεχίσουμε την πορεία κερδοφορίας που είχαμε ξεκινήσει εδώ και πέντε χρόνια, να μπούμε σε νέους κλάδους, όπως οι νέες τεχνολογίες, οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας, η κυκλική οικονομία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κ.ο.κ., που είναι πράγματα που ήδη σχεδιάζουμε, και να είμαστε ενεργοί σε αυτή τη μεταβατική περίοδο και με έντονη διεθνή παρουσία. Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, δε, είναι σημαντικό να βάλουμε στον χάρτη μια νέα έκθεση ψηφιακών τεχνολογιών όπως η Beyond. Η πρώτη διοργάνωση πέρυσι μας έδωσε πολύ θετικά μηνύματα. Φέτος πάει πολύ καλά και πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να την κάνουμε τη μεγάλη έκθεση τεχνολογίας της ΝΑ Ευρώπης. Το πρότυπό μας είναι να δημιουργήσουμε μια έκθεση τεχνολογίας στο πρότυπο της MWC, αλλά για την περιοχή μας».

Διαβάστε ακόμη

Μάρτιν Δουγιάμας: Ο Έλληνας πίσω από τη μεγαλύτερη παγκοσμίως πλατφόρμα για ψηφιακή εκπαίδευση (pic)

Επέκταση της τουριστικής σεζόν: Aνοιχτά ξενοδοχεία και τον Νοέμβριο σε Κρήτη, Κω και Ρόδο (pic + πίνακας)

Ηλεκτρονικές απάτες μέσω του δήθεν… gov.gr – Πως «ψαρεύουν» ανυποψίαστους πολίτες και αποσπούν χρηματικά ποσά

 

Exit mobile version