«Το πρώτο μήνυμα που πρέπει να εισπράξουμε από την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) είναι πως μετά από πέντε χρόνια περιπέτειας ουσιαστικά το θέμα επανέρχεται στη σοβαρότητα», δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Ταχιάος, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, αναφορικά με το “πράσινο φως” του ΚΑΣ για την εφαρμογή του νέου σχεδιασμού, που περιλαμβάνει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
“Το ζήτημα δεν είναι απλώς η κατασκευή ενός σταθμού, αλλά η δημιουργία ενός δικτύου μετρό, που πρέπει το συντομότερο να παραδοθεί στην πόλη. Και δυστυχώς το συντομότερο, όχι λόγω Βενιζέλου, αλλά γιατί έτσι παραλάβαμε το έργο, δεν μπορεί να είναι άλλο από τον Απρίλιο του 2023. Η λύση που έδωσε το ΚΑΣ με πολλή σοβαρότητα και προσοχή είναι αυτή που μας λύνει τα χέρια για να προχωρήσουμε”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο προσφυγών ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό απάντησε: “Προφανώς κάποιοι θα προσπαθήσουν να υπάρχει εμπλοκή, αλλά και εμείς δεν πήγαμε ξυπόλητοι στα αγκάθια. Δουλέψαμε πάρα πολύ τις προτάσεις μας, ώστε να ακολουθήσουμε πεπατημένη, που προέκυψε από προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ, η οποία έκρινε ότι η απόφαση που είχε βγει το 2014 για προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων είναι νόμιμη”.
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, “η λύση της in situ (κατά χώρα) παραμονής των αρχαίων ήταν μια ιδέα που απλά έπεσε στο τραπέζι και ποτέ δεν αποδείχτηκε η εφικτότητά της. Αντιθέτως εμείς αποδείξαμε τις τεράστιες ανασφάλειες που έχει η λύση αυτή και τις τρομερές επισφάλειες για τις ίδιες τις αρχαιότητες και φυσικά τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργεί στο ίδιο το δίκτυο και σε αυτό που λέγεται σταθμός Βενιζέλου”.
Τασσόμενος υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων είπε πως η λύση αυτή “δίνει ένα αποτέλεσμα που ενώ παραμένει μέσα στο συμβατικό αντικείμενο του 2006, το φυσικό αντικείμενο της κατασκευής του σταθμού, το αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα προσομοιάζει με αυτό που ήθελε η απόφαση του 2017 για in situ παραμονή αρχαιοτήτων. Δηλαδή δίνουμε το 92% των αρχαιοτήτων πάλι στο χώρο, τα επαναφέρουμε πίσω και προσθέτουμε και αρχαιότητες που θα βρεθούν στη βόρεια και τη νότια είσοδο”.
Ο κ. Ταχιάος εγγυήθηκε πως οι εργασίες θα συνεχιστούν με στόχο το 2023 να είναι έτοιμο το Μετρό της Θεσσαλονίκης. “Δουλεύουμε σκληρά και μπορώ να εγγυηθώ ότι θα δουλέψουμε σκληρά για να πετύχουμε”, τόνισε ενώ πρόσθεσε πως “θα κάνουμε τα πάντα για να τελειώσουμε το 2023 και με όλους τους σταθμούς και με τις σήραγγες και τις χιλιάδες εκκρεμότητες που υπάρχουν”.