Η παραγωγή της Pitsos στην Ελλάδα μπορεί να αποτελεί ένα πολύ μακρινό όνειρο και τα προϊόντα της να μην έχουν ακόμα και μια βίδα ελληνική πάνω τους, εν τούτοις το brand εξακολουθεί να έχει υψηλή θέση στις προτιμήσεις του Έλληνα καταναλωτή αποτελώντας σήμερα βασικό «όπλο» στη εμπορική φαρέτρα της BSH Οικιακές Συσκευές ΑΒΕΕ. Η τελευταία, θυγατρική του ομώνυμου γερμανικού ομίλου που ελέγχει επίσης τα brands Bosch, Siemens, Neff, μπορεί να έχει περιοριστεί σε αποκλειστικά εμπορική δραστηριότητα εν τούτοις την τελευταία διετία χάρη και στις κρατικές επιδοτήσεις μέσω των διάφορων προγραμμάτων ακολουθεί μία σημαντική αναπτυξιακή πορεία ενδυναμώνοντας την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά με μερίδιο που φθάνει το 33% στις μεγάλες οικιακές συσκευές!
Μάλιστα αν και τα vouchers λείπουν φέτος απ’ την αγορά πιέζοντας τα μεγέθη των προηγούμενων ετών ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Γιάννης Γρατσώνης (κεντρ. φωτ.) εμφανίστηκε αισιόδοξος κατά τη διάρκεια χθεσινής εκδήλωσης ότι η BSH θα καταφέρει να κινηθεί αντίθετα στο ρεύμα και εξαιρουμένης της κατηγορίας των ψυγείων, που λόγω voucher πέρυσι «φούσκωσε» τις πωλήσεις επισπεύδοντας τις αγορές καταναλωτών, θα γράψει ένα +5% με +7%! Κι αυτό ενώ εκτιμά πως ο μ.ο. της αγοράς θα κινηθεί πτωτικά μεταξύ 20% και 25%. Σύμφωνα με τον ίδιο τα νέα λανσαρίσματα συσκευών και οι τάσεις της αγοράς θα είναι αρκετές για να προσφέρουν τα απαραίτητα στηρίγματα στις πωλήσεις της εταιρείας.
Μάλιστα φέτος το καταναλωτικό ενδιαφέρον έχει στραφεί κυρίως στις ηλεκτρικές σκούπες stick, τις εντοιχιζόμενες συσκευές και τα στεγνωτήρια.
Η ελληνική θυγατρική που έχει στην ευθύνη της και την κυπριακή αγορά είχε στη χρήση του 2023 οριακή αύξηση πωλήσεων, κατά 1,6% όπως ανακοίνωσε ο κ. Γρατσώνης. Ως αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών έφθασε στα 190,8 εκατ. ευρώ από 187,8 εκατ. ευρώ το 2022 και 155,9 εκατ. ευρώ το 2021. Η οριακή αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» του ΥΠΕΝ που «έτρεξε» κατά την τελευταία διετία. Ο κ. Γρατσώνης κατά την ομιλία του διευκρίνισε πως η αύξηση μεγεθών του 2023 αφορά σε οργανική ανάπτυξη καθώς η εταιρεία δεν έχει αλλάξει τιμοκαταλόγους προς τους πελάτες της. Διαβεβαίωσε μάλιστα πως δεν υπάρχει πρόβλεψη να γίνουν ανατιμήσεις φέτος, συμπληρώνοντας ωστόσο πως τα νέα προϊόντα που λανσάρει ο όμιλος είναι ακριβότερα.
Περαιτέρω στοιχεία ο ίδιος απέφυγε να δώσει, επικαλούμενος τη μη δημοσιοποίηση ακόμα του ισολογισμού. Διευκρίνισε ωστόσο πως η κερδοφορία θα επηρεαστεί επίσης απ’ την εγγραφή των μη επαναλαμβανόμενων εσόδων απ’ την πώληση του εργοστασίου της Πίτσος στον Όμιλο Σκλαβενίτη.
Επιχειρώντας πάντως μία ανάλυση των πωλήσεων που έκανε πέρυσι η BSH έναντι των επιδόσεων συνολικά της αγοράς σημείωσε πως:
-η κατηγορία κουζίνας εμφάνισε συνολικά αύξηση πωλήσεων 11% και η επίδοση της εταιρείας ήταν +14%
-η κατηγορία πλυντηρίων – στεγνωτηρίων είχε αύξηση 16% και η εταιρεία μόλις 3% λόγω έλλειψης ανταγωνιστικής πρότασης
-η κατηγορία πλυντηρίων πιάτων είχε αύξηση 18% και η BSH 6%
-η κατηγορία της ψύξης είχε αύξηση 21% ενώ η BSH μείωση 3%, γεγονός που απέδωσε ο κ. Γρατσώνης στο ότι τα voucher του ΥΠΕΝ ευνόησαν τις premium μάρκες κυρίως το 2022.
-η κατηγορία των μικροσυσκευών είχε αύξηση 12% και η BSH 2%.
Διαβάστε ακόμη:
Γιατί η Epsilon Net έγινε πολύφερνη νύφη – Τι φέρνει η συμμαχία Ι. Μίχου, ΕΤΕ, General Atlantic
Χαμηλές οι εισροές νέων «κόκκινων» δανείων – Τα όπλα των τραπεζών και τα σχέδια έως το 2026
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ