© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Μια ιστορία πάνω από 65 ετών με εμβληματικά έργα, όπως η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, το Μετρό της Αθήνας καθώς και αθλητικές εγκαταστάσεις για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μετρά ο Oμιλος ΑΒΑΞ.
Με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων να ανέρχεται σήμερα σε €3,2 δισ. ευρώ, η ΑΒΑΞ προβλέπεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω βελτίωση κρίσιμων υποδομών στην Ελλάδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Με πολυετή εμπειρία στην εκτέλεση μεγάλων και πολύπλοκων έργων, η εταιρεία εφαρμόζει ήδη πολιτικές ESG και επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες, κυρίως όμως σε ανθρώπινο κεφάλαιο προκειμένου να αποτελέσει σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης τα επόμενα έτη γύρω από τις υποδομές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ευρύτερη περιοχή.
Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιεί μόνη της ή σε κοινοπραξίες σημαντικά έργα, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το Flyover στη Θεσσαλονίκη, οι υποδομές αστικής ανάπτυξης στο Ελληνικό, τα τρία υπερσύγχρονα νοσοκομεία που αποτελούν δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Ελληνικό Δημόσιο, τον οδικό άξονα Αμφισσα – Μπράλος και εδώ και λίγες μέρες τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά. Επιπλέον σε συνέχεια υλοποίησης αντίστοιχων έργων κατά το παρελθόν έχει αναλάβει και υλοποιεί για λογαριασμό της Mass Group Holding (MGH) την κατασκευή δύο σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος άνω των 2 GW στη Ρουμανία και το Ιράκ.
Εχοντας αντιμετωπίσει επιτυχώς τις προκλήσεις της προηγούμενης δεκαετίας στην Ελλάδα, ο Ομιλος ΑΒΑΞ προχώρησε την τελευταία πενταετία -τόσο μέσω της επιλεκτικής τοποθέτησης σε κερδοφόρα έργα όσο και της στρατηγικής μεγιστοποίησης της αξίας σε επιμέρους δραστηριότητες- σε σημαντική απομόχλευση του ισολογισμού του.
Εξασφάλισε με αυτόν τον τρόπο τα απαραίτητα χρηματοοικονομικά και τεχνικά εργαλεία προκειμένου να ηγηθεί μιας νέας εποχής που ως κύριο στόχο θα έχει, αφενός, τη διατήρηση της ηγετικής του θέσης στον κλάδο των κατασκευών και των παραχωρήσεων και, αφετέρου, τη διαφοροποίηση του μείγματος των εσόδων του και τη δημιουργία πρόσθετης αξίας για τους μετόχους του.
Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώθηκε πρόσφατα η αναχρηματοδότηση σημαντικού μέρους του δανεισμού του ομίλου με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, καθώς και η εξασφάλιση επιπλέον χρηματοδότησης από την νεοσύστατη εταιρεία ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις, η οποία καθίσταται ο επενδυτικός βραχίονας του ομίλου στον τομέα των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται, πρώτον, ο διαχωρισμός και η εξυπηρέτηση μεγάλου μέρους του υφιστάμενου δανεισμού του ομίλου από τις μελλοντικές προσόδους των εν λειτουργία παραχωρήσεων (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Flyover, Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ηλείας, Μαρίνα Αθηνών & Λεμεσού, Υπόγειοι Σταθμοί Αυτοκινήτων) και η χρηματοδότηση νέων παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ αποκλειστικά από τη νέα οντότητα. Δεύτερον, διευκολύνεται η αποδέσμευση σημαντικού ύψους ταμειακών ροών από την κατασκευαστική δραστηριότητα προκειμένου να χρηματοδοτηθούν επενδύσεις σε νέες δραστηριότητες τα επόμενα έτη.
Εχοντας σημαντική εμπειρία την τελευταία δεκαετία από την ανάπτυξη και πώληση έργων greenfield στην ενέργεια και τα οικιστικά ακίνητα, ο Ομιλος ΑΒΑΞ εξετάζει προσεκτικά την επανατοποθέτησή του στον ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο των ΑΠΕ με νέα γενιά έργων, ενώ θα συνεχίσει τα επόμενα έτη την υλοποίηση νέων οικιστικών αναπτύξεων σε δημοφιλείς και σε ανερχόμενους νησιωτικούς, κατά κύριο λόγο, προορισμούς με σημαντικές αποδόσεις.
Επιδίωξη του ομίλου είναι η κεφαλαιοποίηση της σημαντικής υπεραξίας που αναμένεται να προκύψει τα επόμενα έτη από την εκτέλεση του ήδη συμβασιοποιημένου κατασκευαστικού αντικειμένου προσβλέποντας αφενός στη συνεχή ανταμοιβή των μετόχων του μέσω της διατήρησης της γενναιόδωρης μερισματικής πολιτικής που ξεκίνησε πρόσφατα, αφετέρου στην επανεπένδυση σημαντικού μέρους των ελεύθερων ταμειακών ροών με σκοπό τη δημιουργία διαφοροποιημένου και επαναλαμβανόμενου εσόδου για τον όμιλο τα επόμενα έτη.
Διαβάστε ακόμη
Χρηματιστήριο Αθηνών: Αισιοδοξία και για το 2025 μετά την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά υπεραπόδοσης
Οι Έλληνες έβαλαν τις περισσότερες παραγγελίες ναυπήγησης για δεξαμενόπλοια και LNG Carriers
LAMDA Development: Χρονιά εντατικών έργων το 2025
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα