Η Starbucks ανακοίνωσε σήμερα (23.5.2022) ότι θα αποχωρήσει από τη ρωσική αγορά έπειτα από σχεδόν 15 χρόνια, καθώς η αλυσίδα των καφέ ενώνεται με τη McDonald’s, σηματοδοτώντας το τέλος της παρουσίας ορισμένων από τις κορυφαίες δυτικές μάρκες στη χώρα.
Η McDonald’s είχε ανακοινώσει την περασμένη εβδομάδα ότι πουλάει τα εστιατόριά της στη Ρωσία στον Αλεξάντερ Γκόρο, που είναι κάτοχος της άδειας λειτουργίας της αλυσίδας στη χώρα, για να επαναπροσδιοριστεί με νέο όνομά της, αλλά θα διατηρήσει τα εμπορικά της σήματα.
Η Starbucks, που έχει έδρα το Σιάτλ, διαθέτει 130 καταστήματα στη Ρωσία, τα οποία ανήκουν εξ ολοκλήρου στον ιδιοκτήτη της Alshaya, Group Γκόροφ, και λειτουργούν υπό τη διεύθυνση της εν λόγω εταιρείας, με σχεδόν 2.000 υπαλλήλους στη χώρα.
Η Starbucks δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις της αποχώρησης.
Η McDonald’s είχε δηλώσει ότι θα επιβαρυνθεί κυρίως με μη ταμειακές δαπάνες ύψους έως και 1,4 δισ. δολαρίων.
Στις αρχές Μαρτίου η Starbucks έκλεισε τα καταστήματά της και ανέστειλε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης της αποστολής των προϊόντων της στη χώρα, μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Η Starbucks, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Ρωσία το 2007, ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τους εργαζομένους της εκεί, καταβάλλοντας τους μισθούς τους για διάστημα έξι μηνών. Το ρωσικό μέσο ενημέρωσης Sota Vision μετέδωσε νωρίτερα σήμερα, επικαλούμενο πηγή, ότι η Starbucks κλείνει τη ρωσική νομική οντότητά της.
Διαβάστε ακόμη
Νέα επιβάρυνση – Φόρος ανακύκλωσης 8 λεπτά σε πλαστικές συσκευασίες
Koμισιόν: Εύσημα για Ελλάδα, δόση 748 εκατ. ευρώ και στο βάθος… έξοδος από την αυστηρή επιτήρηση