search icon

Επιχειρήσεις

Σταϊκούρας: Εγκρίθηκε η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού από τη Βουλή

«Είναι μια περίπλοκη διαδικασία, εφιστώ, την προσοχή και στους δύο παραχωρησιούχους για την ορθή και απόλυτη ολοκλήρωση των προϋποθέσεων μέχρι την Κυριακή» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

«Προτεραιότητα το επόμενο χρονικό διάστημα – και θέλω να ζητήσω ακόμα την πιο μεγάλη προσοχή και των δύο παραχωρησιούχων τις επόμενες ώρες και ημέρες – είναι η απόλυτη ολοκλήρωση των προϋποθέσεων που υπάρχουν ώστε να γίνει μια ομαλή μετάβαση» δήλωσε τη Τρίτη κατά την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας για τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού που εγκρίθηκε από τη Bουλή.

Η νομοθετική ρύθμιση για την νέα 25ετής σύμβαση έγινε δεκτή επί της αρχής κατά πλειοψηφία από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, και αναμένεται να ψηφιστεί την Πέμπτη από την ολομέλεια της Βουλής. Υπέρ του νομοσχεδίου για την κύρωση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, ψήφισε η ΝΔ, κατά ψήφισαν το ΚΚΕ και η Νίκη, ενώ επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην ολομέλεια, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση, η Πλεύση Ελευθερίας και οι Σπαρτιάτες.

Η άσκηση είναι εξαιρετικά περίπλοκη τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν κάποιες προαπαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση. Για παράδειγμα, η συλλογή διοδίων έχει μια σειρά από προϋποθέσεις διαχείρισης κυκλοφορίας, συστήματα, μηχανολογικό εξοπλισμό, συνδρομητές, παραλαβή χώρου εκτέλεσης του έργου, εμπορικές συμβάσεις, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Όλες αυτές είναι ουσιώδεις προϋποθέσεις που απαιτούν την καλή συνεργασία του υφιστάμενου παραχωρησιούχου με τον νέο παραχωρησιούχο. “Τους ευχαρίστησα και χθες δημόσια. Οι συναντήσεις είναι καθημερινές. Εφιστώ, όμως, την προσοχή και στους μεν και στους δε για την ορθή και απόλυτη ολοκλήρωση των προϋποθέσεων μέχρι την Κυριακή”. Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι το Ελληνικό Δημόσιο όπου μπορεί δια της νομοθετικής οδού, όχι μόνο μέσω της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης, αλλά πρωτίστως με τα έξι άρθρα που ακολουθούν αυτής, να κάνει εφικτή την ομαλή μετάβαση.

Αναλύοντας τα οφέλη της σύμβασης, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι διασφαλίζονται τα κεκτημένα των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο, ενώ προβλέπεται η μη είσπραξη διοδίων από πολίτες με αναπηρία.

Με αφορμή την ακρόαση φορέων, ο υπουργός μίλησε για την αξία του έργου. “Διαφωνούν κάποιοι για τον τρόπο χρηματοδότησης και αξιοποίησης του έργου, αλλά υπάρχει συμφωνία όλων για την αξία της Αττικής Οδού. Φανταστείτε την Αττική χωρίς την Αττική Οδό”.

Όπως είπε υπάρχει η ανάγκη να κάνουμε περισσότερα έργα στην Αττική. “Μόνο σήμερα, άκουσα για επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για τη Λεωφόρο Κύμης, άλλες επεκτάσεις και επεκτάσεις προς λιμάνια. Άλλοι στο δημόσιο διάλογο θέτουν το θέμα του Κηφισού, άλλοι την υπογειοποίηση στον Πειραιά, άκουσα σήμερα την επέκταση του Μετρό, για Σαλαμίνα, Ελευσίνα, Προαστιακό. Όλα αυτά είναι εξαιρετικές ιδέες. Χρηματοδότηση; Είναι εύκολο να μιλάμε για έργα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση” τόνισε.

Πρέπει, συνεπώς, τα έργα να συνοδεύονται από τη χρηματοδότηση αυτών, λέγοντας ότι , πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε μια νέα γενιά έργων στην Αττική, με προτεραιοποίηση και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αναφέρθηκε επίσης στην ασφάλεια που παρέχουν οι παραχωρήσεις. Με βάση τις ευρωπαϊκές μελέτες η χώρα μας έχει πετύχει στόχους που δεν έχουν πετύχει άλλες χώρες για τη μείωση των δυστυχημάτων κατά 50% τα προηγούμενα χρόνια και αυτό οφείλεται, εν πολλοίς, στους δρόμους που έχουμε φτιάξει στη χώρα, τους βασικούς οδικούς άξονες. Αλλά οι βασικοί οδικοί άξονες είναι σε παραχώρηση για να μπορέσουν να υλοποιηθούν ή και να συντηρηθούν. Άρα, υπάρχει ένα ουσιώδες ζήτημα εδώ, το οποίο αφορά και την αξία και τον συνδυασμό των παραχωρήσεων με την οδική ασφάλεια. Ο κ. Σταικούρας αναφέρθηκε και στους εργαζόμενους της Αττικής Οδού, λέγοντας ότι “βασικό μέλημα όλων και της Κυβέρνησης και του υφιστάμενου παραχωρησιούχου και του νέου παραχωρησιούχου είναι να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα το θέμα των εργαζομένων”.

Όπως τόνιζε την 20η Σεπτεμβρίου έγινε μια συνάντηση στο γραφείο του ακριβώς για να αποτυπωθεί αυτή η βούληση. Κατέληξε αυτή η συζήτηση σε αυτό που έγινε ευδιάκριτο σήμερα. Το Υπουργείο, σε συνεργασία με το νέο παραχωρησιούχο διασφάλισαν τα εργασιακά κεκτημένα των εργαζομένων για την εργασία τους στον αυτοκινητόδρομο και κατάφεραν να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας. Έτσι οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους λόγω της λύσης της εργασιακής σχέσης τους με την Αττική Οδό και τις Αττικές Διαδρομές, το είπε ο κ. Συριανός και, ταυτόχρονα, ο νέος παραχωρησιούχος εξεδήλωσε την πρόθεση, να προχωρήσει στην αποκατάσταση των θέσεων εργασίας τους για το νέο έργο, για όσους το επιθυμούν. Άρα, ουσιαστικά, αυτό ήταν ένα βασικό ζήτημα και θέλω να σας πω ότι αν προσέξετε στον κυρωτικό νόμο υπάρχουν και αναφορές σε αυτό το θέμα, απλά όχι στη σύμβαση, αλλά στις διατάξεις που έρχονται όπως για παράδειγμα, το Άρθρο 6 στις Τελικές Διατάξεις.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Νέα μείωση τιμολογίων για τον Οκτώβριο από τη ΔΕΗ

Εθνική Τράπεζα: Πόσο «κοστίζει» το placement στο Χρηματιστήριο

Capital Economics: Έρχονται τέσσερις διαδοχικές μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version