Της Μαριάννας Τζάννε
Το σχέδιο δράσης για την αποπληρωμή των οφειλών προς τη ΔΕΗ καλείται να υλοποιήσει άμεσα η Qualco, η εταιρεία συμβούλων που έχει προσλάβει η Επιχείρηση για να διαχειριστεί τους «κόκκινους» πελάτες. Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει στην ΔΕΗ την πρότασή της για την διαχείριση των ανείσπρακτων λογαριασμών, η οποία πρόκειται να εγκριθεί άμεσα από το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΗ για ξεκινήσει να υλοποιείται.
Η αντιμετώπιση του γόρδιου δεσμού των οφειλών που στερεί πολύτιμη ρευστότητα από την ΔΕΗ, αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση και αντικείμενο έντονης κριτικής, λόγω της στασιμότητας που εμφανίζει.
Χθες, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, κ. Μανώλης Παναγιωτάκης, μιλώντας σε δημοσιογράφους δήλωσε ότι οι οφειλές των πελατών προς την Επιχείρηση έχουν μειωθεί κατά 100 εκατ. ευρώ τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, τα φέσια παραμένουν σε δυσθεώρητα επίπεδα και φτάνουν το 1,6 δισ. ευρώ. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν και τα χρέη των τελικών πελατών όπως αποκαλεί η ΔΕΗ, δηλαδή όσων έχουν μετακινηθεί σε άλλο πάροχο ή έχουν διακόψει την ηλεκτροδότηση του ακινήτου τους για διάφορους λόγους (π.χ. εξοχικές κατοικίες, παύση επαγγελματικών δραστηριοτήτων κλπ.) που φτάνουν στα 700 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε χθες ότι επιπλέον 500 εκατ. ευρώ είναι σε φάση διακανονισμού ωστόσο είναι αδιευκρίνιστο πόσα από αυτά εξυπηρετούνται. Έτσι το συνολικό νούμερο των κακοπληρωτών της ΔΕΗ εκτινάσσεται στα 2,8 δισεκατομμύρια, ανοίγοντας χρυσές δουλειές για την Qualco, η αμοιβής της οποίας, βάση της σύμβασης θα καθορίζεται ως ποσοστό επί των οφειλών που θα εισπράττονται.
Ο σύμβουλος καλείται να εκπονήσει αναλυτικό πλάνο υλοποίησης υπηρεσιών, να αναπτύξει στρατηγική διαχείρισης οφειλών και να καθορίσει συστηματικές δράσεις διαχείρισής τους, να μελετήσει την εξέταση δυνατότητας χρηματοδότησης, να σχεδιάσει πλαίσιο υλοποίησής του και να αναλάβει τη διαχείριση επιλεγμένου τμήματος πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Η ΔΕΗ έχει δηλώσει ότι η βελτίωση της εισπραξιμότητας, η ανάλυση και η διαπραγμάτευση θα γίνει σε κάθε μία από τις κατηγορίες των πελατών ξεχωριστά, καθώς και ότι η κατηγοριοποίηση των πελατών θα αφορά πολλές δεκάδες, δίνοντας ευχέρεια εφαρμογής εξατομικευμένων λύσεων.