«Ποια ύφεση, ποιος πληθωρισμός» φαίνεται ότι είναι η κατάσταση στη Ferrari, η οποία σπεύδει να αναθεωρήσει επί τα βελτίω -για δεύτερη φορά μέσα στην χρονιά- τις εκτιμήσεις για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022, χάρη στην υψηλή ζήτηση που καταγράφεται για τα περισσότερα μοντέλα της.
Η ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ειδικεύεται στα υπερπολυτελή και ακριβά οχήματα, προβλέπει ότι τα προσαρμοσμένα EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) θα ξεπεράσουν πλέον τα 1,73 δισ. δολάρια μέσα στο 12μηνο του έτους.
Όσον αφορά το γ’ τρίμηνο, το οποίο ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη 435 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις να πραγματοποιούν «άλμα» κατά 16% (πουλήθηκαν 3.188 οχήματα), χάρη κυρίως στην εκτόξευση της αγοράς σε ΗΠΑ και Κίνα.
«Με εξαίρεση ορισμένα μοντέλα, όλη η γκάμα μας έχει ξεπουλήσει» επιβεβαίωσε, σε γραπτή του δήλωση, ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίγκνα, ο οποίος παρατήρησε ότι όλες αυτές οι θετικές επιδόσεις λαμβάνουν χώρα σ’ ένα περιβάλλον μακροοικονομικών προκλήσεων.
Υψηλός πληθωρισμός, αυξημένα επιτόκια και επιβράδυνση της ανάπτυξης αποτελούν τα βασικά προβλήματα της παγκόσμιας οικονομίας, με την Ευρωζώνη να βρίσκεται ένα βήμα πριν την ύφεση και τις ΗΠΑ να ακολουθούν κατά πόδας.
Ωστόσο, τα «σύννεφα» δεν φαίνεται να ακουμπούν τα πολυτελή αυτοκίνητα. Άλλωστε, δεν είναι μόνο η Ferrari, η οποία έσπευσε να αναβαθμίσει τις προοπτικές του 2022. Το ίδιο έπραξε προ εβδομάδων και η Mercedes-Benz, η οποία διαπίστωσε ότι οι πλούσιοι αγοραστές των ακριβών μοντέλων της επηρεάζονται λιγότερο από την κρίση.
Γι’ αυτό, εξάλλου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν το περιθώριο να αυξήσουν τις τιμές, μετακυλίοντας στον τελικό καταναλωτή το αυξημένο κόστος παραγωγής. Είναι ενδεικτικό ότι η Ferrari ετοιμάζεται να αναθεωρήσει τις τιμές των μοντέλων Portofino και Monza στα 125.000 και στα 1,6 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, κατά το α’ τρίμηνο του 2023.
Διαβάστε επίσης
Προσδιορίστε την εμπορική αξία του σπιτιού σας με ένα κλικ
Πώς η Αντίπαρος μεταμορφώθηκε στο ελληνικό case-study του διεθνούς real-estate